Witam, prosba o opinię.
Ostatnio przy zjeździe z autostrady zaświeciło się i check eng. I EPC, auto przeszlo w tryb trabanta (wyłączyło pół silnika) I rzuciło poniższa litania błędów. Dodam ze po wyłączeniu, skasowaniu i chwili przerwy wróciło P0018. Co z tym dalej? Zostawiłem auto na postoju i pobiegłem na samolot ale za 3 dni wracam i myślę czy z takimi objawami mogę do domu te 150 km wrócić czy od razu lawetę organizować. No i oczywiście- cóż za przyczyną....?
Wykaz błędów:
-----------------------------------------------------------
01 Elektronika silnika
Opis sytemu: 3.0l V6 TFSI
Numer oprogramowania: 4G0907551
Wersja oprogramowania: 0007
Numer jednostki sterującej: 4H0907551
Wersja jednostki sterującej: H05
Nazwa ODX: EV_ECM30TFS0214G0907551
Wersja ODX: 002010
Długie kodowanie: 1A250034052E01020800
Kody błędów:
P030400 - Cylinder 4 Rozpoznane nieregularne zapłony
Sporadyczna
Date: 2021-09-19 15:11:40
Mileage: 187143 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 4290.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 81.2 %
Prędkość samochodu: 127 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 28 °C
Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.015 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D8511DCBA11D1C3110E0311DE6315D27F
P030600 - Cylinder 6 Rozpoznane nieregularne zapłony
Sporadyczna
Date: 2021-09-19 15:11:40
Mileage: 187143 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 4290.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 81.2 %
Prędkość samochodu: 127 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 28 °C
Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.015 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D8511DCBA11D1C3110E0311DE6315D27F
P030500 - Cylinder 5 Rozpoznane nieregularne zapłony
Sporadyczna
Date: 2021-09-19 15:11:40
Mileage: 187143 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 4290.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 81.2 %
Prędkość samochodu: 127 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 28 °C
Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.015 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D8511DCBA11D1C3110E0311DE6315D27F
P030000 - Rozpoznane nieregularne zapłony
Sporadyczna
Date: 2021-09-19 15:11:40
Mileage: 187143 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 4290.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 81.2 %
Prędkość samochodu: 127 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 28 °C
Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.015 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D8511DCBA11D1C3110E0311DE6315D27F
P002100 - Rząd 2, przestawianie wałka rozrządu, opóźnienie Nieosiągnięta wartość wymagana
Statycznie
Date: 2021-09-19 15:10:14
Mileage: 187140 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 2672.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość samochodu: 158 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 97 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 27 °C
Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.218 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D5311DC1520A191110E0512140016ABB2
P021900 - Przekroczona maksymalna prędkość obrotowa silnika
Sporadyczna
Date: 2021-06-27 15:49:34
Mileage: 181251 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 29
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 6959.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 95.7 %
Prędkość samochodu: 150 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 17 °C
Ciśnienie otoczenia: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.116 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628117DDA11DCA111D1C3110E031200F415D296
P130A00 - Wyłączenie zapłonu cylindra
Statycznie
Date: 2021-09-19 15:11:41
Mileage: 187143 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 4500.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 67.1 %
Prędkość samochodu: 128 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 27 °C
Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.116 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D0711DC0011D1BE110E0111DE0015D200
P001800 - Rząd 2, czujnik położenia wałka rozrządu / wału korbowego Nieprawidłowe przyporządkowanie
Statycznie
Date: 2021-09-19 15:15:03
Mileage: 187148 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 906.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 9.4 %
Prędkość samochodu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 93 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 31 °C
Ciśnienie otoczenia: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 11.882 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628117D1C11DC1811D1BD110E0212141015D200
Pozdrawiam i proszę o sugestie....
[3.0TFSI CGWB] błąd p0021 i p0018 i wypadajace zaplony
[3.0TFSI CGWB] błąd p0021 i p0018 i wypadajace zaplony
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
Re: [3.0TFSI CGWB] błąd p0021 i p0018 i wypadajace zaplony
Witam,
jakby ktos? cos?...
Zakonczylo sie wymianą rozrządu - walki po stronie kierowcy "lekko" przeskoczyly.
Napinacz (jeszcze ten z tych powodujacych grzechotanie przy odpalaniu na zimnym) juz nie mogl dalej łancucha naciągąć, a że się łańcuchowi sporo wyciagneło - to i przeskoczylo.
Dobrze w sumie ze na tyle niewiele że się co więcej złego nie narobiło.
I to tyle w temacie "wiecznych" rozrządów w TFSI.
Wniosek jeden - przekroczyles 160t km (lub nawet ciut wcześniej) - szykuj 6-7k PLN na nowe łańcuchy i motor ze skrzynia w dół
.
Pozdrawiam....
jakby ktos? cos?...
Zakonczylo sie wymianą rozrządu - walki po stronie kierowcy "lekko" przeskoczyly.
Napinacz (jeszcze ten z tych powodujacych grzechotanie przy odpalaniu na zimnym) juz nie mogl dalej łancucha naciągąć, a że się łańcuchowi sporo wyciagneło - to i przeskoczylo.
Dobrze w sumie ze na tyle niewiele że się co więcej złego nie narobiło.
I to tyle w temacie "wiecznych" rozrządów w TFSI.
Wniosek jeden - przekroczyles 160t km (lub nawet ciut wcześniej) - szykuj 6-7k PLN na nowe łańcuchy i motor ze skrzynia w dół

Pozdrawiam....
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: [3.0TFSI CGWB] błąd p0021 i p0018 i wypadajace zaplony
Fajnie że piszesz jaka była przyczyna
a powiedz były wcześniej jakieś objawy 

Re: [3.0TFSI CGWB] błąd p0021 i p0018 i wypadajace zaplony
z objawow generalnie to tylko grzechotanie na zimnym przez 1-2s czasami. Poza tym nic ciekawego, ponadto 10t km temu był na przegladzie w ASO (gdzie ponoć też sprawdzali "kondycję" rozrządu - wg. zapewnienia serwisanta) i stwierdzili iż jest ok. 

Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233