Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,4 PB BDV] Zasilanie pompy paliwa

Elektryka
ODPOWIEDZ
bronsonboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2020, 10:53
Moje auto: 80 B4
Lokalizacja: Cedry Wielkie

[2,4 PB BDV] Zasilanie pompy paliwa

Post autor: bronsonboss » 24 wrz 2020, 19:36

Cześć...
Trafił mi się dzisiaj problem z autem. Wczoraj wieczorem było wszystko OK, dzisiaj rano silnik jęknął i pomimo kręcenia rozrusznikiem nie odpala..
Auto jest z Gazem.

Pomyślałem że pompa klękła... Sprawdziłem zasilanie na pompie i samą pompę zdejmując wąż idący do silnika i podpinając w jego miejsce inny, idący na zewnątrz auta..
Zasilanie pompa dostaje ale nie w momencie włączenia zapłonu a dopiero jak zacznę kręcić rozrusznikiem, wtedy też pompa zaczyna działać i podawać paliwo...
Skoro pompa sprawna przeszedłem do przodu auta żeby zobaczyć jak z bezpiecznikami i przekaźnikiem pompy.

Bezpiecznik cały.. ale brak na nim zasilania po zapłonie.. dopiero w momencie jak próbuję odpalać pojawia się napięcie...
I tu ciekawostka... przekaźnik sprawny, po podłączeniu wprost do cewki zasilania przekaźnik się załącza. Zrobiłem patent i poprowadziłem przewody od gniazda przekaźnika do przekaźnika, te które sterują cewką.. i sprawdzałem czy łączy te złącza które powinien załączać.. i wygląda to tak że po zapłonie nic się nie dzieje a przekaźnik się załącza dopiero w momencie gdy próbuję zapalić.. kręcę rozrusznikiem...
To by oznaczało ze przekaźnik nie jest prawidłowo wysterowany bo przecież pompa paliwa powinna ruszyć już po przekręceniu zapłonu... Czy to coś w ECU ??? cz może jakiś czujnik sieknięty gdzieś może powodować takie zachowanie... ???
podłączałem kompa z Vag-comem ale po wykasowaniu starych błędów nie pojawiają się żadne nowe..
Ma ktoś koncepcję co jeszcze sprawdzić ??? co może być przyczyną takiego zachowania ???

A i z ciekawostek zaraz pod bezpiecznikiem od pompy czyli pod bezpiecznikiem 28 jest u mnie w 29 bezpiecznik 30A opisany jako Układ regulacji silnika jest cały ale nie ma na nim zasilania ani normalnie ani po zapłonie... czy tak ma być w tym modelu ???

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Re: [2,4 PB BDV] Zasilanie pompy paliwa

Post autor: bendzji » 24 wrz 2020, 23:08

bezp 29 zasila cewkę zapłonową i napięcie na niego idzie z przekaźnika pompy paliwa
przekaźnikiem pompy paliwa steruje ECU a nie prąd po zapłonie - z tego co kojarzę to ma być tak jak napisałeś że pompa startuje przy kręceniu rozrusznikiem dopiero ( w układzie powinno zostać dosyć paliwa po ciśnieniem )

bronsonboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2020, 10:53
Moje auto: 80 B4
Lokalizacja: Cedry Wielkie

Re: [2,4 PB BDV] Zasilanie pompy paliwa

Post autor: bronsonboss » 25 wrz 2020, 00:29

bendzji pisze:
24 wrz 2020, 23:08
bezp 29 zasila cewkę zapłonową i napięcie na niego idzie z przekaźnika pompy paliwa
przekaźnikiem pompy paliwa steruje ECU a nie prąd po zapłonie - z tego co kojarzę to ma być tak jak napisałeś że pompa startuje przy kręceniu rozrusznikiem dopiero ( w układzie powinno zostać dosyć paliwa po ciśnieniem )
to trochę zgłupiałem... bo gdziekolwiek w tematach z pompą paliwa i przekaźnikiem które znalazłem była zawsze informacja że pompa powinna się uruchomić po zapłonie

co do sterowania przekaźnikiem pompy to wiem że ECU nim steruje... minusem

Zastanawiam się w takim razie skoro odpalanie pompy paliwa następuje dopiero przy rozruchu to co może być przyczyną że auta nie mogę odpalić???
Na VAGu zero błędów w ECU, immo...

Znalazłem gdzieś info o możliwych problemach z czujnikiem temp. płynu chłodzącego g62.. ew. może czujnik położenia wału...
W ECU zero błędów.. ale czy da się zdiagnozować te czujniki jakoś z poziomu Vaga ?? w blokach pomiarowych ??

Sahim
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 10 gru 2016, 07:09
Imię: Sahim
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

Re: [2,4 PB BDV] Zasilanie pompy paliwa

Post autor: Sahim » 26 wrz 2021, 18:12

Z ciekawości - co to było, naprawiłeś czy auto już rok zepsute?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga