Cześć...
Trafił mi się dzisiaj problem z autem. Wczoraj wieczorem było wszystko OK, dzisiaj rano silnik jęknął i pomimo kręcenia rozrusznikiem nie odpala..
Auto jest z Gazem.
Pomyślałem że pompa klękła... Sprawdziłem zasilanie na pompie i samą pompę zdejmując wąż idący do silnika i podpinając w jego miejsce inny, idący na zewnątrz auta..
Zasilanie pompa dostaje ale nie w momencie włączenia zapłonu a dopiero jak zacznę kręcić rozrusznikiem, wtedy też pompa zaczyna działać i podawać paliwo...
Skoro pompa sprawna przeszedłem do przodu auta żeby zobaczyć jak z bezpiecznikami i przekaźnikiem pompy.
Bezpiecznik cały.. ale brak na nim zasilania po zapłonie.. dopiero w momencie jak próbuję odpalać pojawia się napięcie...
I tu ciekawostka... przekaźnik sprawny, po podłączeniu wprost do cewki zasilania przekaźnik się załącza. Zrobiłem patent i poprowadziłem przewody od gniazda przekaźnika do przekaźnika, te które sterują cewką.. i sprawdzałem czy łączy te złącza które powinien załączać.. i wygląda to tak że po zapłonie nic się nie dzieje a przekaźnik się załącza dopiero w momencie gdy próbuję zapalić.. kręcę rozrusznikiem...
To by oznaczało ze przekaźnik nie jest prawidłowo wysterowany bo przecież pompa paliwa powinna ruszyć już po przekręceniu zapłonu... Czy to coś w ECU ? cz może jakiś czujnik sieknięty gdzieś może powodować takie zachowanie... ?
podłączałem kompa z Vag-comem ale po wykasowaniu starych błędów nie pojawiają się żadne nowe..
Ma ktoś koncepcję co jeszcze sprawdzić ? co może być przyczyną takiego zachowania ?
A i z ciekawostek zaraz pod bezpiecznikiem od pompy czyli pod bezpiecznikiem 28 jest u mnie w 29 bezpiecznik 30A opisany jako Układ regulacji silnika jest cały ale nie ma na nim zasilania ani normalnie ani po zapłonie... czy tak ma być w tym modelu ?
[2,4 PB BDV] Zasilanie pompy paliwa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 10:53
- Moje auto: 80 B4
- Lokalizacja: Cedry Wielkie
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7156
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: [2,4 PB BDV] Zasilanie pompy paliwa
bezp 29 zasila cewkę zapłonową i napięcie na niego idzie z przekaźnika pompy paliwa
przekaźnikiem pompy paliwa steruje ECU a nie prąd po zapłonie - z tego co kojarzę to ma być tak jak napisałeś że pompa startuje przy kręceniu rozrusznikiem dopiero ( w układzie powinno zostać dosyć paliwa po ciśnieniem )
przekaźnikiem pompy paliwa steruje ECU a nie prąd po zapłonie - z tego co kojarzę to ma być tak jak napisałeś że pompa startuje przy kręceniu rozrusznikiem dopiero ( w układzie powinno zostać dosyć paliwa po ciśnieniem )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 10:53
- Moje auto: 80 B4
- Lokalizacja: Cedry Wielkie
Re: [2,4 PB BDV] Zasilanie pompy paliwa
to trochę zgłupiałem... bo gdziekolwiek w tematach z pompą paliwa i przekaźnikiem które znalazłem była zawsze informacja że pompa powinna się uruchomić po zapłoniebendzji pisze: ↑24 wrz 2020, 23:08bezp 29 zasila cewkę zapłonową i napięcie na niego idzie z przekaźnika pompy paliwa
przekaźnikiem pompy paliwa steruje ECU a nie prąd po zapłonie - z tego co kojarzę to ma być tak jak napisałeś że pompa startuje przy kręceniu rozrusznikiem dopiero ( w układzie powinno zostać dosyć paliwa po ciśnieniem )
co do sterowania przekaźnikiem pompy to wiem że ECU nim steruje... minusem
Zastanawiam się w takim razie skoro odpalanie pompy paliwa następuje dopiero przy rozruchu to co może być przyczyną że auta nie mogę odpalić???
Na VAGu zero błędów w ECU, immo...
Znalazłem gdzieś info o możliwych problemach z czujnikiem temp. płynu chłodzącego g62.. ew. może czujnik położenia wału...
W ECU zero błędów.. ale czy da się zdiagnozować te czujniki jakoś z poziomu Vaga w blokach pomiarowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 gru 2016, 07:09
- Imię: Sahim
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kraków
Re: [2,4 PB BDV] Zasilanie pompy paliwa
Z ciekawości - co to było, naprawiłeś czy auto już rok zepsute?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga