Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: qujot » 17 wrz 2019, 22:14

Witam, dziś po dłuższej przerwie sobie zeskanowałem profilaktycznie auto i zonk, taki błąd się pojawił

Kod: Zaznacz cały

Adres 08: Klimatyzacja (J255)       Plik etykiet:| 4G0-820-043-4Z.clb
   Oznaczenie elementu SW: 4G0 820 043 AF    HW: 4G0 820 043 AF
   Komponent: KLIMA 4 ZONEN H13 0076  
   Numer seryjny: 12021300040537
   Kodowanie: 668120BA6D
   Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
   Zbiór danych ASAM: EV_AirCondiComfoUDS 002036
   ROD: EV_AirCondiComfoUDS_002.rod
   VCID: 6390A684BBD8658FB7B-8036

Znaleziono 1 błąd:
0379 - Napięcie zasilania zacisku 30 pompy obiegu płynu chłodzącego 
          B11D5 01 [008] - Błąd elektryczny
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 30
                    Wew.licznik błędów: 215
                    Przebieg: 144234 km
                    Data: 2019.09.07
                    Czas: 19:43:27

                    Napięcie zacisku 30: 11.78 V
                    Temperatura zewnętrzna: 21.5 °C
                    Temperatura wewnątrz: 23.71 °C


-------------------------------------------------------------------------------
Jak widać chwilę temu się pojawił i teraz co się zesrało? Pompka? czy jest do niej jakiś bezpiecznik/przekaźnik? Wszedłem w testy elektryczne pompki, test się uruchamia, pod maską raczej nic nie słychać ale od razu wyskakuje ten błąd.

--== EDIT ==--

Update sytuacji, padła pompka ale szukałem w złym miejscu. Szukałem w lewym nadkolu (gdzie w sumie dobrze, że zajrzałem bo kable przy wtyczce już praktycznie zgniły) a padła po stronie pasażera pod wlotem świeżego powietrza w podszybiu nr. 06D 121 601. Mechanik pomógł mi ją zlokalizować wymienić śmiało można samemu <okok>

piotreksiedlak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 gru 2019, 14:55
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warszawa

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: piotreksiedlak » 10 cze 2020, 18:53

Co trzeba zdjąć żeby ja wymienić, mam ten sam błąd i zamierzam ja wymienić.

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: qujot » 11 cze 2020, 00:25

Ściągasz osłonę podszybia potem kratkę od wlotu świeżego powietrza, dalej cały wlot i masz pompkę na widoku.

W razie czego instrukcje https://www.dropbox.com/sh/yzr0i1ny7se0e2f/AAAUw4M2dr2LeKfDkYZKE7Zoa?dl=0

piotreksiedlak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 gru 2019, 14:55
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warszawa

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: piotreksiedlak » 11 cze 2020, 22:08

Dzięki, a powiedz mi czy pompka o numerach 06h121601 podejdzie ? Ewentualnie jakie alternatywne numery ma ta pompa ?

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: qujot » 11 cze 2020, 23:18

Oj nie wiem, w tym przypadku nic nie szukałem tylko zamówiłem w ASO po VIN'ie. Ta z literką H z tego co po fotkach widziałem to wygląda tak samo

zykr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 30 sty 2017, 12:32
Imię: zykr
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: zykr » 29 kwie 2021, 01:05

Cześć Panowie.
Prośba o radę. Mam taki błąd. Czy to jest dokładnie taka sama sytuacja jak opisujecie. Pompa, która jest pod podszybiem do wymiany?

Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet:| 4G0-820-043-4Z.clb
Oznaczenie elementu SW: 4G0 820 043 L HW: 4G0 820 043 L
Komponent: KLIMA 4 ZONEN H11 0056
Numer seryjny: 29061100040827
Kodowanie: 6601007E20
Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_AirCondiComfoUDS 002029
ROD: EV_AirCondiComfoUDS_002.rod
VCID: 285F4DA753F312CBAB-807C

Znaleziono 1 błąd:
0378 - Pompa obiegu płynu chłodzącego
B10D0 04 [008] - Usterka systemu
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 254
Wew.licznik błędów: 101
Przebieg: 98447 km
Data: 2020.05.27
Czas: 08:21:47

Napięcie zacisku 30: 14.65 V
Temperatura zewnętrzna: 12.0 °C
temp. wewnątrz: 20.86 °C

zykr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 30 sty 2017, 12:32
Imię: zykr
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: zykr » 16 sie 2021, 17:29

Hej Wszystkim.
0378 - Pompa obiegu płynu chłodzącego.
Powyższy błąd oznacza, że pompa do wymiany. Pompa umieszczona jest na podszybiu auta.
Wymiana nie jest trudna, ale trzeba uważać, aby nie zapowietrzyć układu obiegu płynu chłodniczego.
Pompa jest najwyżej punktem przepływu, więc warto zwrócić uwagę.
Po wymianie łatwo sprawdzić czy wszystko gra ustawiając nawiew na max grzanie i max nawiew. Jak robi się gorąco to wszystko gra.

mariusz_t16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 kwie 2021, 10:26
Imię: mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Myślenice

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: mariusz_t16 » 11 wrz 2021, 16:50

Witam podepnę się pod temat. miałem ten sam błąd co autor czyli napiecie na zacisku 30 wymieniłem pompę na podobno oryginał pierburga. Po wymianie pompa wystartowała na 2 minuty i błąd mechaniczna usterka pompy. Gdy podłącze ja na krótko chodzi i stara i nowa. Czyżby obydwie były zepsute? Czy przy silniku tfsi dziala ona jako dogrzewanie szczatkowe czy ma ona inne zadanie z góry dziękuję za pomoc

zykr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 30 sty 2017, 12:32
Imię: zykr
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: zykr » 19 wrz 2021, 20:27

mariusz_t16 pisze:
11 wrz 2021, 16:50
Witam podepnę się pod temat. miałem ten sam błąd co autor czyli napiecie na zacisku 30 wymieniłem pompę na podobno oryginał pierburga. Po wymianie pompa wystartowała na 2 minuty i błąd mechaniczna usterka pompy. Gdy podłącze ja na krótko chodzi i stara i nowa. Czyżby obydwie były zepsute? Czy przy silniku tfsi dziala ona jako dogrzewanie szczatkowe czy ma ona inne zadanie z góry dziękuję za pomoc
W moim przypadku pompa podpięta na krótko też chodziła, ba, podczas testu vcds też chodziła.
Kupiłem nową w ASO, zamontowałem i wszytko gra.
Jeżeli kupiłeś używaną to takie rzeczy się zdarzają, że odmawia posłuszeństwa. Pompa w środku jest mało skomplikowana, ale jest tam też układ, który może być problemem.

mariusz_t16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 kwie 2021, 10:26
Imię: mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Myślenice

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: mariusz_t16 » 26 wrz 2021, 03:55

Masz racje. Kupilem nowa i jest ok. Ale dalej nie rozumiem zasady jej działania. Ona jest po to żeby w środku było szybciej ciepło?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2021, 11:54

Jest to dodatkowa pompa, aby efektywniej przepływał płyn przez nagrzewnicę. Układ chłodzenia jest spory i jedna pompa nie dałaby rady.

mariusz_t16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 kwie 2021, 10:26
Imię: mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Myślenice

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: mariusz_t16 » 26 wrz 2021, 18:27

Aha czyli powinno być cieplej dzięki pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2021, 21:08

W układzie jest chyba 12 litrów płynu i jedna pompa (napędzana paskiem) nie jest w stanie zapewnić dobrego przepływu przez wszystkie możliwe "odnogi". Dlatego elektryczna wspomaga przepływ przez nagrzewnicę.

Teemon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:41
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Poznań

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: Teemon » 14 paź 2021, 22:37

mariusz_t16 pisze:
26 wrz 2021, 03:55
Masz racje. Kupilem nowa i jest ok. Ale dalej nie rozumiem zasady jej działania. Ona jest po to żeby w środku było szybciej ciepło?
Ten Pierburg też był nowy ?
Bo kurcze wymieniłem na nową Pierburg'a właśnie i mam ten sam błąd co wy.
To rozumiem że tylko oryginał działa poprawnie ?

Znaleziono 1 błąd:
0379 - Napięcie zasilania zacisku 30 pompy obiegu płynu chłodzącego
B11D5 01 [009] - Błąd elektryczny
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 147
Przebieg: 185850 km
Data: 2021.10.14
Czas: 18:31:06

mariusz_t16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 kwie 2021, 10:26
Imię: mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Myślenice

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: mariusz_t16 » 17 paź 2021, 15:20

Tak był nowy teraz mam jakiś zamiennik i narazie dziala

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga