Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: qujot » 17 wrz 2019, 22:14

Witam, dziś po dłuższej przerwie sobie zeskanowałem profilaktycznie auto i zonk, taki błąd się pojawił

Kod: Zaznacz cały

Adres 08: Klimatyzacja (J255)       Plik etykiet:| 4G0-820-043-4Z.clb
   Oznaczenie elementu SW: 4G0 820 043 AF    HW: 4G0 820 043 AF
   Komponent: KLIMA 4 ZONEN H13 0076  
   Numer seryjny: 12021300040537
   Kodowanie: 668120BA6D
   Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
   Zbiór danych ASAM: EV_AirCondiComfoUDS 002036
   ROD: EV_AirCondiComfoUDS_002.rod
   VCID: 6390A684BBD8658FB7B-8036

Znaleziono 1 błąd:
0379 - Napięcie zasilania zacisku 30 pompy obiegu płynu chłodzącego 
          B11D5 01 [008] - Błąd elektryczny
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 30
                    Wew.licznik błędów: 215
                    Przebieg: 144234 km
                    Data: 2019.09.07
                    Czas: 19:43:27

                    Napięcie zacisku 30: 11.78 V
                    Temperatura zewnętrzna: 21.5 °C
                    Temperatura wewnątrz: 23.71 °C


-------------------------------------------------------------------------------
Jak widać chwilę temu się pojawił i teraz co się zesrało? Pompka? czy jest do niej jakiś bezpiecznik/przekaźnik? Wszedłem w testy elektryczne pompki, test się uruchamia, pod maską raczej nic nie słychać ale od razu wyskakuje ten błąd.

--== EDIT ==--

Update sytuacji, padła pompka ale szukałem w złym miejscu. Szukałem w lewym nadkolu (gdzie w sumie dobrze, że zajrzałem bo kable przy wtyczce już praktycznie zgniły) a padła po stronie pasażera pod wlotem świeżego powietrza w podszybiu nr. 06D 121 601. Mechanik pomógł mi ją zlokalizować wymienić śmiało można samemu <okok>

piotreksiedlak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 gru 2019, 14:55
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warszawa

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: piotreksiedlak » 10 cze 2020, 18:53

Co trzeba zdjąć żeby ja wymienić, mam ten sam błąd i zamierzam ja wymienić.

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: qujot » 11 cze 2020, 00:25

Ściągasz osłonę podszybia potem kratkę od wlotu świeżego powietrza, dalej cały wlot i masz pompkę na widoku.

W razie czego instrukcje https://www.dropbox.com/sh/yzr0i1ny7se0e2f/AAAUw4M2dr2LeKfDkYZKE7Zoa?dl=0

piotreksiedlak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 gru 2019, 14:55
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warszawa

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: piotreksiedlak » 11 cze 2020, 22:08

Dzięki, a powiedz mi czy pompka o numerach 06h121601 podejdzie ? Ewentualnie jakie alternatywne numery ma ta pompa ?

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: qujot » 11 cze 2020, 23:18

Oj nie wiem, w tym przypadku nic nie szukałem tylko zamówiłem w ASO po VIN'ie. Ta z literką H z tego co po fotkach widziałem to wygląda tak samo

zykr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2017, 12:32
Imię: zykr
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: zykr » 29 kwie 2021, 01:05

Cześć Panowie.
Prośba o radę. Mam taki błąd. Czy to jest dokładnie taka sama sytuacja jak opisujecie. Pompa, która jest pod podszybiem do wymiany?

Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet:| 4G0-820-043-4Z.clb
Oznaczenie elementu SW: 4G0 820 043 L HW: 4G0 820 043 L
Komponent: KLIMA 4 ZONEN H11 0056
Numer seryjny: 29061100040827
Kodowanie: 6601007E20
Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_AirCondiComfoUDS 002029
ROD: EV_AirCondiComfoUDS_002.rod
VCID: 285F4DA753F312CBAB-807C

Znaleziono 1 błąd:
0378 - Pompa obiegu płynu chłodzącego
B10D0 04 [008] - Usterka systemu
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 254
Wew.licznik błędów: 101
Przebieg: 98447 km
Data: 2020.05.27
Czas: 08:21:47

Napięcie zacisku 30: 14.65 V
Temperatura zewnętrzna: 12.0 °C
temp. wewnątrz: 20.86 °C

zykr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2017, 12:32
Imię: zykr
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: zykr » 16 sie 2021, 17:29

Hej Wszystkim.
0378 - Pompa obiegu płynu chłodzącego.
Powyższy błąd oznacza, że pompa do wymiany. Pompa umieszczona jest na podszybiu auta.
Wymiana nie jest trudna, ale trzeba uważać, aby nie zapowietrzyć układu obiegu płynu chłodniczego.
Pompa jest najwyżej punktem przepływu, więc warto zwrócić uwagę.
Po wymianie łatwo sprawdzić czy wszystko gra ustawiając nawiew na max grzanie i max nawiew. Jak robi się gorąco to wszystko gra.

mariusz_t16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 kwie 2021, 10:26
Imię: mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Myślenice

Re: Napięcie zasilania pompy obiegu płynu chłodzącego - Błąd

Post autor: mariusz_t16 » 11 wrz 2021, 16:50

Witam podepnę się pod temat. miałem ten sam błąd co autor czyli napiecie na zacisku 30 wymieniłem pompę na podobno oryginał pierburga. Po wymianie pompa wystartowała na 2 minuty i błąd mechaniczna usterka pompy. Gdy podłącze ja na krótko chodzi i stara i nowa. Czyżby obydwie były zepsute? Czy przy silniku tfsi dziala ona jako dogrzewanie szczatkowe czy ma ona inne zadanie z góry dziękuję za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami