Klima nie startuje / czujnik ciśnienia klimy [ROZWIĄZANY]
Klima nie startuje / czujnik ciśnienia klimy [ROZWIĄZANY]
Witam,
Z dnia na dzień przestała działaś mi klima. Dwa razy mi się nie włączyła później dwa razy tak i już teraz w ogóle.
W pierwszej kolejności pojechałem do ogólnego warsztatu - zwykły komputer brak błędu.
WCDS - błąd rezystancji na AKU ( był już kilka miesięcy od wymiany aku )
Sprawdzili na krótko sprężarkę - uruchamia się.
Próbowali skasować błąd rezystancji - bez powodzenia - po tej operacji zrobiło się dodatkowo:
- wciskając przycisk AC lamka czerwona nie zapala się ( wcześniej zapalała się ale po prostu nie chłodziło )
- miałem odwrócony START-STOP - teraz mam normalnie
Diagnoza: przerwanie wiązki czujnika ciśnienia koimatyzacji ( tez przy chłodnicach ). Tam są trzy piny i podobno ten czerwony wskazuje cały czas 30 ( nie wiem czego ) i to jest przyczyna.
Czy może ma ktoś wiedzę lub schemat gdzie ten przewód idzie, za co odpowiada i jaka wartość na nim powinna być?
Może macie jakieś jeszcze pomysły co powinienem sprawdzić?
Czy WCDS da się zrobić jakiś test poszczególnych podzespołów klimatyzacji?
Z dnia na dzień przestała działaś mi klima. Dwa razy mi się nie włączyła później dwa razy tak i już teraz w ogóle.
W pierwszej kolejności pojechałem do ogólnego warsztatu - zwykły komputer brak błędu.
WCDS - błąd rezystancji na AKU ( był już kilka miesięcy od wymiany aku )
Sprawdzili na krótko sprężarkę - uruchamia się.
Próbowali skasować błąd rezystancji - bez powodzenia - po tej operacji zrobiło się dodatkowo:
- wciskając przycisk AC lamka czerwona nie zapala się ( wcześniej zapalała się ale po prostu nie chłodziło )
- miałem odwrócony START-STOP - teraz mam normalnie
Diagnoza: przerwanie wiązki czujnika ciśnienia koimatyzacji ( tez przy chłodnicach ). Tam są trzy piny i podobno ten czerwony wskazuje cały czas 30 ( nie wiem czego ) i to jest przyczyna.
Czy może ma ktoś wiedzę lub schemat gdzie ten przewód idzie, za co odpowiada i jaka wartość na nim powinna być?
Może macie jakieś jeszcze pomysły co powinienem sprawdzić?
Czy WCDS da się zrobić jakiś test poszczególnych podzespołów klimatyzacji?
Ostatnio zmieniony 25 lip 2018, 08:58 przez arti_MM, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Podeślij mi VIN na PW, to poszukam w schematach rozwiązania .
[ Dodano: 2018-07-21, 12:35 ]
Pewnie chodziło im o brązowy, ponieważ czerwonego tam nie ma . Dwa skrajne piny to zasilanie, a środkowy odpowiada za pomiar, który przesyłany jest do modułu bordnetz.
Jeśli masz multimetr, to możesz sam sprawdzić, ponieważ dostęp do tego czujnika jest banalny.
[ Dodano: 2018-07-21, 12:35 ]
Pewnie chodziło im o brązowy, ponieważ czerwonego tam nie ma . Dwa skrajne piny to zasilanie, a środkowy odpowiada za pomiar, który przesyłany jest do modułu bordnetz.
Jeśli masz multimetr, to możesz sam sprawdzić, ponieważ dostęp do tego czujnika jest banalny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
pin 1 -> masa
pin 2 -> sygnał do sterownika
pin 3 -> napięcie +12V
Jeśli między pinem 1 a 3 nie będzie 12V, to musisz sprawdzić czy brakuje masy czy zasilania. Aby to sprawdzić przykładasz jedną sondę do nadwozia (coś metalowego), aby mieć masę, a drugą wkładasz do 3 pinu. Jeśli będzie napięcie, to brakuje masy. Jeśli będzie zero, to musisz sprawdzić bezpieczniki. Wszystko robisz na odpalonym silniku i klimatyzacji, aby czujnik był aktywny.
Układ pinów jest na poniższym schemacie:
Według VINu wychodzi, że masz anglika .
pin 2 -> sygnał do sterownika
pin 3 -> napięcie +12V
Jeśli między pinem 1 a 3 nie będzie 12V, to musisz sprawdzić czy brakuje masy czy zasilania. Aby to sprawdzić przykładasz jedną sondę do nadwozia (coś metalowego), aby mieć masę, a drugą wkładasz do 3 pinu. Jeśli będzie napięcie, to brakuje masy. Jeśli będzie zero, to musisz sprawdzić bezpieczniki. Wszystko robisz na odpalonym silniku i klimatyzacji, aby czujnik był aktywny.
Układ pinów jest na poniższym schemacie:
Według VINu wychodzi, że masz anglika .
Problem rozwiązany.
Trafiłem w końcu do magika typowo od AUDI ( kodowanie, doposażanie i inne ). Podejrzany - ten czujnik o którym rozmawialiśmy ale po podmianie to samo. Później wiązka ale sprawdził, że dochodzi do sterownika.
I jak się okazało to sam sterownik. Obyło się bez jego wymiany ponieważ wlutował do niego "padniętym" element z innego "dawcy".
Specjalista super - polecam.
Trafiłem w końcu do magika typowo od AUDI ( kodowanie, doposażanie i inne ). Podejrzany - ten czujnik o którym rozmawialiśmy ale po podmianie to samo. Później wiązka ale sprawdził, że dochodzi do sterownika.
I jak się okazało to sam sterownik. Obyło się bez jego wymiany ponieważ wlutował do niego "padniętym" element z innego "dawcy".
Specjalista super - polecam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sie 2021, 12:12
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubań
Re: Klima nie startuje / czujnik ciśnienia klimy [ROZWIĄZANY]
Witam,mam podobny problem,ze z panelu climatronica nie zalacza sie klima,mozesz mi powiedziec wiecej co zrobil Tobie elektryk/mechanik?mam rozumiec,ze panel clinatronica Tobie rozbieral?z gory dziekuje
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga