Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

3.0 TFSI CAJA Wypadanie zapłonów, wył. cylinder, błąd sondy i pompy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
r3iithh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 lip 2021, 22:52
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

3.0 TFSI CAJA Wypadanie zapłonów, wył. cylinder, błąd sondy i pompy

Post autor: r3iithh » 13 lip 2021, 08:23

Cześć,
od paru dni mam problem ze swoją A6 i póki co mam problem z prawidłową diagnozą. Wymieniona sonda lambda, ponieważ mechanik uznał, że ona będzie odpowiedzialna za temat - nie pomogło. Teraz kolejnymi winowajcami są wtryski. Generalnie samochód słabo pracuje. Po odpaleniu czuć nierówną pracę, drgania. Przy bardzo spokojnej jeździe kulawo, ale auto jedzie. Przy dodaniu więcej gazu (chociażby połowa), rzuca błąd silnika, EPC, zapala się ESP, auto wchodzi w tryb awaryjny i nie jedzie już w ogóle (rozpoczynają się bardzo silne wibracje, drgania, telepie całą budą - czuć że nie pali na wszystkie gary). Po wyłączeniu i włączeniu silnika temat znika. Auto miało robione stare 2 (mniejsze kółko kompresora), podczas pomiaru mobilnego wyszło nieco ponad 450 KM. Od tego czasu jeździł bdb, mocy było pod dostatkiem. Błędy, jakie się teraz pojawiają są następujące:

000339 - Zespů3 2; sonda 1
P0153 - 000 - sygna3 za wolny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01100001
Priorytet b3edu: 4
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edůw: 255
Przebieg: 251947 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2021.07.12
Czas: 14:35:39

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 2272 /min
Ilooa powietrza/Obr.: 381.5 mg/suw
Temperatura: 97.5*C
obci1?.niepe3
Czas: 76.8 s
Bity binarnie: 00000010

000772 - Cylinder 4
P0304 - 000 - rozpoznane wypadanie zap3onůw - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100001
Priorytet b3edu: 6
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edůw: 255
Przebieg: 251953 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2021.07.12
Czas: 15:51:37

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 3808 /min
Ilooa powietrza/Obr.: 1041.0 mg/suw
Temperatura: 81.0*C
ham.silnikiem
Czas: 25.6 s
Predkooa: 63.0 km/h

000774 - Cylinder 6
P0306 - 000 - rozpoznane wypadanie zap3onůw - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100001
Priorytet b3edu: 6
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edůw: 255
Przebieg: 251953 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2021.07.12
Czas: 15:51:37

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 3808 /min
Ilooa powietrza/Obr.: 1041.0 mg/suw
Temperatura: 81.0*C
ham.silnikiem
Czas: 25.6 s
Predkooa: 63.0 km/h

000768 - Rozpoznano wypadanie zap3onůw w jednym/wielu cylindrach
P0300 - 000 - - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100001
Priorytet b3edu: 6
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edůw: 255
Przebieg: 251953 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2021.07.12
Czas: 15:51:37

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 3808 /min
Ilooa powietrza/Obr.: 1041.0 mg/suw
Temperatura: 81.0*C
ham.silnikiem
Czas: 25.6 s
Predkooa: 63.0 km/h

004874 - Wy31czenie cylindra
P130A - 000 -
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01100001
Priorytet b3edu: 2
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edůw: 255
Przebieg: 251953 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2021.07.12
Czas: 15:51:37

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 192 /min
Ilooa powietrza/Obr.: 365.2 mg/suw
Temperatura: 90.0*C
uruchomienie
Czas: 0.0 s
Predkooa: 0.0 km/h

Co ciekawe wyłączenie cylindra jest już podczas uruchomienia. Sporadycznie pojawia się:

012555 - Uk≥ad regulacji niskiego ciúnienia paliwa
P310B - 000 - ciú.paliwa poza zakresem tolerancji - Sporadyczny
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00100100
Priorytet b≥Ídu: 1
CzÍstoúś b≥Ídu: 1
Wew.licznik b≥Ídůw: 255
Przebieg: 249452 km
Wskaünik czasu: 0
Data: 2021.06.30
Czas: 07:53:25

Ramka zamroŅona:
Obroty silnika: 2176 /min
Iloúś powietrza/Obr.: 594.1 mg/suw
Temperatura: 90.0*C
obciĻŅ.niepe≥
Ciúnienie: 7.0 bar
PrÍdkoúś: 55.0 km/h

Kody gotowoúci: 0000 1000

Przeglądałem forum i znalazłem dla C7: a6-c7/wypadajace-zaplony-na-5-cylindrze ... 317eb7f123
Dla C6: a6-c6/wykres-z-hamowni-brak-mocy-t101752.html

W pierwszym przypadku były winne zapchane katalizatory. Zastanawiam się, czy jest opcja na zdiagnozowanie owych katalizatorów? Logi dynamiczne? Które grupy? W przypadku powyższych wątków nie było błędu P310B, ani sondy lambda, dlatego nie jestem pewny czy temat będzie ten sam.
Świece nowe Beru wymieniane podczas robienia stage 2, cewki zamieniałem miejscami i nie ma to wpływu na wypadanie zapłonów - cały czas wypada strona od kierowcy (cylindry 4-5-6).

Być może jest ktoś z Zielonej Góry, kto może pomóc to zdiagnozować?

r3iithh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 lip 2021, 22:52
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: 3.0 TFSI CAJA Wypadanie zapłonów, wył. cylinder, błąd sondy i pompy

Post autor: r3iithh » 21 lip 2021, 12:49

Temat rozwiązany, problemem był zapchany katalizator.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13398
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: 3.0 TFSI CAJA Wypadanie zapłonów, wył. cylinder, błąd sondy i pompy

Post autor: mat1324 » 21 lip 2021, 14:11

Fajnie, że napisałeś co było, bo najczęściej jest cisza :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce