Cześć,
od paru dni mam problem ze swoją A6 i póki co mam problem z prawidłową diagnozą. Wymieniona sonda lambda, ponieważ mechanik uznał, że ona będzie odpowiedzialna za temat - nie pomogło. Teraz kolejnymi winowajcami są wtryski. Generalnie samochód słabo pracuje. Po odpaleniu czuć nierówną pracę, drgania. Przy bardzo spokojnej jeździe kulawo, ale auto jedzie. Przy dodaniu więcej gazu (chociażby połowa), rzuca błąd silnika, EPC, zapala się ESP, auto wchodzi w tryb awaryjny i nie jedzie już w ogóle (rozpoczynają się bardzo silne wibracje, drgania, telepie całą budą - czuć że nie pali na wszystkie gary). Po wyłączeniu i włączeniu silnika temat znika. Auto miało robione stare 2 (mniejsze kółko kompresora), podczas pomiaru mobilnego wyszło nieco ponad 450 KM. Od tego czasu jeździł bdb, mocy było pod dostatkiem. Błędy, jakie się teraz pojawiają są następujące:
000339 - Zespů3 2; sonda 1 
               P0153 - 000 - sygna3 za wolny
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 01100001
                    Priorytet b3edu: 4
                    Czestooa b3edu: 1
                    Wew.licznik b3edůw: 255
                    Przebieg: 251947 km
                    WskaYnik czasu: 0
                    Data: 2021.07.12
                    Czas: 14:35:39
             Ramka zamro?ona:
                    Obroty silnika: 2272 /min
                    Ilooa powietrza/Obr.: 381.5 mg/suw
                    Temperatura: 97.5*C
                        obci1?.niepe3
                    Czas: 76.8 s
                    Bity binarnie: 00000010
000772 - Cylinder 4 
               P0304 - 000 - rozpoznane wypadanie zap3onůw - Sporadyczny
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00100001
                    Priorytet b3edu: 6
                    Czestooa b3edu: 1
                    Wew.licznik b3edůw: 255
                    Przebieg: 251953 km
                    WskaYnik czasu: 0
                    Data: 2021.07.12
                    Czas: 15:51:37
             Ramka zamro?ona:
                    Obroty silnika: 3808 /min
                    Ilooa powietrza/Obr.: 1041.0 mg/suw
                    Temperatura: 81.0*C
                        ham.silnikiem
                    Czas: 25.6 s
                    Predkooa: 63.0 km/h
000774 - Cylinder 6 
               P0306 - 000 - rozpoznane wypadanie zap3onůw - Sporadyczny
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00100001
                    Priorytet b3edu: 6
                    Czestooa b3edu: 1
                    Wew.licznik b3edůw: 255
                    Przebieg: 251953 km
                    WskaYnik czasu: 0
                    Data: 2021.07.12
                    Czas: 15:51:37
             Ramka zamro?ona:
                    Obroty silnika: 3808 /min
                    Ilooa powietrza/Obr.: 1041.0 mg/suw
                    Temperatura: 81.0*C
                        ham.silnikiem
                    Czas: 25.6 s
                    Predkooa: 63.0 km/h
000768 - Rozpoznano wypadanie zap3onůw w jednym/wielu cylindrach 
               P0300 - 000 -  - Sporadyczny
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00100001
                    Priorytet b3edu: 6
                    Czestooa b3edu: 1
                    Wew.licznik b3edůw: 255
                    Przebieg: 251953 km
                    WskaYnik czasu: 0
                    Data: 2021.07.12
                    Czas: 15:51:37
             Ramka zamro?ona:
                    Obroty silnika: 3808 /min
                    Ilooa powietrza/Obr.: 1041.0 mg/suw
                    Temperatura: 81.0*C
                        ham.silnikiem
                    Czas: 25.6 s
                    Predkooa: 63.0 km/h
004874 - Wy31czenie cylindra 
               P130A - 000 - 
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 01100001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Wew.licznik b3edůw: 255
                    Przebieg: 251953 km
                    WskaYnik czasu: 0
                    Data: 2021.07.12
                    Czas: 15:51:37
             Ramka zamro?ona:
                    Obroty silnika: 192 /min
                    Ilooa powietrza/Obr.: 365.2 mg/suw
                    Temperatura: 90.0*C
                        uruchomienie
                    Czas: 0.0 s
                    Predkooa: 0.0 km/h
Co ciekawe wyłączenie cylindra jest już podczas uruchomienia. Sporadycznie pojawia się:
012555 - Uk≥ad regulacji niskiego ciúnienia paliwa 
               P310B - 000 - ciú.paliwa poza zakresem tolerancji - Sporadyczny
             Ramka zamroŅona:
                    Stan b≥Ídu: 00100100
                    Priorytet b≥Ídu: 1
                    CzÍstoúś b≥Ídu: 1
                    Wew.licznik b≥Ídůw: 255
                    Przebieg: 249452 km
                    Wskaünik czasu: 0
                    Data: 2021.06.30
                    Czas: 07:53:25
             Ramka zamroŅona:
                    Obroty silnika: 2176 /min
                    Iloúś powietrza/Obr.: 594.1 mg/suw
                    Temperatura: 90.0*C
                        obciĻŅ.niepe≥
                    Ciúnienie: 7.0 bar
                    PrÍdkoúś: 55.0 km/h
Kody gotowoúci: 0000 1000
Przeglądałem forum i znalazłem dla C7: a6-c7/wypadajace-zaplony-na-5-cylindrze ... 317eb7f123
Dla C6: a6-c6/wykres-z-hamowni-brak-mocy-t101752.html
W pierwszym przypadku były winne zapchane katalizatory. Zastanawiam się, czy jest opcja na zdiagnozowanie owych katalizatorów? Logi dynamiczne? Które grupy? W przypadku powyższych wątków nie było błędu P310B, ani sondy lambda, dlatego nie jestem pewny czy temat będzie ten sam.
Świece nowe Beru wymieniane podczas robienia stage 2, cewki zamieniałem miejscami i nie ma to wpływu na wypadanie zapłonów - cały czas wypada strona od kierowcy (cylindry 4-5-6).
Być może jest ktoś z Zielonej Góry, kto może pomóc to zdiagnozować?
			
			
									
									
						3.0 TFSI CAJA Wypadanie zapłonów, wył. cylinder, błąd sondy i pompy
- 
				
				r3iithh
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 3
 - Rejestracja: 12 lip 2021, 22:52
 - Imię: Łukasz
 - Rocznik: 2008
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 4.0 TFSI 420KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Zielona Góra
 
Re: 3.0 TFSI CAJA Wypadanie zapłonów, wył. cylinder, błąd sondy i pompy
Temat rozwiązany, problemem był zapchany katalizator.
			
			
									
									
						- 
				
				mat1324
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 15143
 - Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
 - Imię: Mateusz
 - Rocznik: 2011
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 CDYA 239KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Nowy Tomyśl
 - Kontakt:
 
Re: 3.0 TFSI CAJA Wypadanie zapłonów, wył. cylinder, błąd sondy i pompy
Fajnie, że napisałeś co było, bo najczęściej jest cisza 
.
			
			
									
									
						
							







