

Dodano po 1 godzinie 16 minutach 57 sekundach:
Niedawno akurat wymieniałem u siebie olej w skrzyni 6HP19A, więc jestem na bieżąco. Podczas pierwszej wymiany spuszczam tylko olej bez ruszania miski. Wchodzi wtedy dokładnie 3,4 l oleju. Nowy olej czyści skrzynię, a brudy w niej zalegające zatrzymują się jeszcze w starym filtrze. Następnie po ok. 1000 km robię drugą wymianę. Tym razem z filtrem i wtedy wchodzi litr więcej, bo w misce jeszcze trochę go zostaje, ponieważ korek spustowy nie jest w najniższym jej punkcie oraz po wyjęciu filtra jeszcze zlatuje go minimalnie z mechatroniki. Podczas tej wymiany montowane są nowe:
- filtr,
- uszczelka miski,
- śruby miski,
- korek spustowy,
- oring korka wlewowego/kontrolnego,
- magnesy.
Po drugiej wymianie kasuję adaptację i robię jazdę adaptacyjną, bo skrzynia początkowo będzie dość twardo zmieniać biegi (z racji resetowania adaptacji). Z każdym kilometrem jest coraz łagodniej, a po ok. 200 km jest już w miarę "aksamitnie". W sumie na wymianę potrzeba 3,4 l (pierwsza) + 4,4 l (druga) = 7,8 l oleju. Pod warunkiem, że od razu podczas wylewania się ze skrzyni oleju przestajemy go wlewać. W zestawie ZFa jest 7 litrów oleju, więc wystarczy kupić dodatkowy litr i mamy już na podwójną zmianę. Dla pewności można spuścić sobie litr starego oleju podczas drugiej wymiany i ewentualnie go dolać, jakby trochę zabrakło. Kilka setek starego nie zaszkodzi, bo w układzie i tak jest prawie 5 litrów starego oleju. Z poprzedniej wymiany zostało mi 1,9 l oleju, w zestawie z filtrem miałem 7 litrów, a zostało mi 1,1 l oleju, więc poszło w sumie 7,8 l oleju. Olej oczywiście tylko i wyłącznie ZF Lifeguard Fluid 8 i żaden inny zamiennik. Wymiana wykonana według procedury wraz z odpowiednim dokręceniem śrub/korków i musi być dobrze

Dodano po 7 minutach 1 sekundzie:
Dodam, że przy tak wymienianym oleju, miska jest czyściutka i wystarczy ją tylko przetrzeć. Nie trzeba jej szorować
