[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
A pomogę . Miałem dość ograniczony czas na odwiedzanie forum i tylko patrzyłem, jak mnożą mi się posty oraz wiadomości PW . W ciągu dobrej godziny napiszę co i jak, tylko ogarnę forum.
Dodano po 1 godzinie 16 minutach 57 sekundach:
Niedawno akurat wymieniałem u siebie olej w skrzyni 6HP19A, więc jestem na bieżąco. Podczas pierwszej wymiany spuszczam tylko olej bez ruszania miski. Wchodzi wtedy dokładnie 3,4 l oleju. Nowy olej czyści skrzynię, a brudy w niej zalegające zatrzymują się jeszcze w starym filtrze. Następnie po ok. 1000 km robię drugą wymianę. Tym razem z filtrem i wtedy wchodzi litr więcej, bo w misce jeszcze trochę go zostaje, ponieważ korek spustowy nie jest w najniższym jej punkcie oraz po wyjęciu filtra jeszcze zlatuje go minimalnie z mechatroniki. Podczas tej wymiany montowane są nowe:
- filtr,
- uszczelka miski,
- śruby miski,
- korek spustowy,
- oring korka wlewowego/kontrolnego,
- magnesy.
Po drugiej wymianie kasuję adaptację i robię jazdę adaptacyjną, bo skrzynia początkowo będzie dość twardo zmieniać biegi (z racji resetowania adaptacji). Z każdym kilometrem jest coraz łagodniej, a po ok. 200 km jest już w miarę "aksamitnie". W sumie na wymianę potrzeba 3,4 l (pierwsza) + 4,4 l (druga) = 7,8 l oleju. Pod warunkiem, że od razu podczas wylewania się ze skrzyni oleju przestajemy go wlewać. W zestawie ZFa jest 7 litrów oleju, więc wystarczy kupić dodatkowy litr i mamy już na podwójną zmianę. Dla pewności można spuścić sobie litr starego oleju podczas drugiej wymiany i ewentualnie go dolać, jakby trochę zabrakło. Kilka setek starego nie zaszkodzi, bo w układzie i tak jest prawie 5 litrów starego oleju. Z poprzedniej wymiany zostało mi 1,9 l oleju, w zestawie z filtrem miałem 7 litrów, a zostało mi 1,1 l oleju, więc poszło w sumie 7,8 l oleju. Olej oczywiście tylko i wyłącznie ZF Lifeguard Fluid 8 i żaden inny zamiennik. Wymiana wykonana według procedury wraz z odpowiednim dokręceniem śrub/korków i musi być dobrze .
Dodano po 7 minutach 1 sekundzie:
Dodam, że przy tak wymienianym oleju, miska jest czyściutka i wystarczy ją tylko przetrzeć. Nie trzeba jej szorować .
Dodano po 1 godzinie 16 minutach 57 sekundach:
Niedawno akurat wymieniałem u siebie olej w skrzyni 6HP19A, więc jestem na bieżąco. Podczas pierwszej wymiany spuszczam tylko olej bez ruszania miski. Wchodzi wtedy dokładnie 3,4 l oleju. Nowy olej czyści skrzynię, a brudy w niej zalegające zatrzymują się jeszcze w starym filtrze. Następnie po ok. 1000 km robię drugą wymianę. Tym razem z filtrem i wtedy wchodzi litr więcej, bo w misce jeszcze trochę go zostaje, ponieważ korek spustowy nie jest w najniższym jej punkcie oraz po wyjęciu filtra jeszcze zlatuje go minimalnie z mechatroniki. Podczas tej wymiany montowane są nowe:
- filtr,
- uszczelka miski,
- śruby miski,
- korek spustowy,
- oring korka wlewowego/kontrolnego,
- magnesy.
Po drugiej wymianie kasuję adaptację i robię jazdę adaptacyjną, bo skrzynia początkowo będzie dość twardo zmieniać biegi (z racji resetowania adaptacji). Z każdym kilometrem jest coraz łagodniej, a po ok. 200 km jest już w miarę "aksamitnie". W sumie na wymianę potrzeba 3,4 l (pierwsza) + 4,4 l (druga) = 7,8 l oleju. Pod warunkiem, że od razu podczas wylewania się ze skrzyni oleju przestajemy go wlewać. W zestawie ZFa jest 7 litrów oleju, więc wystarczy kupić dodatkowy litr i mamy już na podwójną zmianę. Dla pewności można spuścić sobie litr starego oleju podczas drugiej wymiany i ewentualnie go dolać, jakby trochę zabrakło. Kilka setek starego nie zaszkodzi, bo w układzie i tak jest prawie 5 litrów starego oleju. Z poprzedniej wymiany zostało mi 1,9 l oleju, w zestawie z filtrem miałem 7 litrów, a zostało mi 1,1 l oleju, więc poszło w sumie 7,8 l oleju. Olej oczywiście tylko i wyłącznie ZF Lifeguard Fluid 8 i żaden inny zamiennik. Wymiana wykonana według procedury wraz z odpowiednim dokręceniem śrub/korków i musi być dobrze .
Dodano po 7 minutach 1 sekundzie:
Dodam, że przy tak wymienianym oleju, miska jest czyściutka i wystarczy ją tylko przetrzeć. Nie trzeba jej szorować .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Planuję zakupić ten zestaw i dokupić litr oleju żeby zrobić to na dwa razy. Wydaje mi się, że ten zestaw będzie ok. Jest jedno ale - są tam dwie uszczelki jedna metalowa, druga z innego materiału. Z tego co pamiętam jak kiedyś mi mechanik wymieniał olej to montował tylko jedną metalową. Do czego jest ta druga uszczelka?
https://allegro.pl/oferta/filtr-zestaw- ... 9988381679#
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Zestaw jest przygotowany dla A6 C6, więc są dwie uszczelki, bo w polifcie jest metalowa, a przed liftem z "papieru". Dodatkowo w zestawie są 23 śruby miski, a przy metalowej uszczelce potrzebnych jest 13, więc 10 zostaje. Papierową (jest pokryta dodatkowo chyba jakimś woskiem) zawsze od razu wyrzucam do śmieci. Zmiana była tuż przed liftem, ale po lifcie zawsze jest metalowa z gumową uszczelką wokół.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Zamówiłem taki sam zestaw. Potrzebuję jeszcze informacji jakich kluczy potrzebuję do śrub miski, korka spustowego oraz korka do nalewania oleju. Pytam, bo nie chcę nie zrobić wymiany przy pierwszym podejściu z powodu braku jakiegoś narzędzia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Torxy i imbusy . Rozmiarów nie pamiętam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
A może ktoś z koleżanek/kolegów ma takie info, najbardziej chodzi mi o klucz do korka do nalewania, reszta jest małych rozmiarów także powinienem mieć. Gdzieś czytałem, że jest tam imbus 17 tylko chciałem to potwierdzić. Skrzynia 6HP19A.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Potrzebuję numer korka spustowego oleju skrzyni tiptronic 6HP19A. Auto to A6 C6 2011 silnik CDYA.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
018321377B - w ASO niecałe 30 zł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Do zestawu musiałem dokupić dwa litry na drugą wymianę której jeszcze nie zrobiłem bo auto więcej stoi jak jeździ teraz. W pierwszej wymianie zużyłem 4,5 l, jednak zrobiłem jedną rzecz która zostanie mi w pamięci i więcej tego błędu nie popełnię tzn. na uruchomionym silniku nie zakręciłem korka do nalewania oleju tylko go zgasiłem i takim oto sposobem wyleciał cały litr oleju ... .
mat1324 możesz mi jeszcze potwierdzić moment dokręcenia korka spustowego oleju bo przy dokręcaniu ukręcił się a nie zdążyłem go nawet dokręcić momentem 40Nm. Drugi korek dokręciłem już tylko bez użycia klucza dynamometrycznego bo bałem się ukręcić ponowne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
korek spustowy: 12 Nm
korek wlewowy: 80 Nm
śruby miski: 12 Nm
korek wlewowy: 80 Nm
śruby miski: 12 Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Dziękuję Ci bardzo. Sugerowałem się pierwszym postem w tym temacie, tam było wpisane 40Nm dla korka spustowego (być może dla 5 biegowego tipa tak jest). Dobrze że konstrukcja korka jest zrywalna bo tak to wymieniałbym pewnie miskę. Zastanawiałem się przed dokręceniem czy oby na pewno aż 40Nm dla tak małej średnicy korka, okazuje się że jednak nie ... .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga