Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Elektryka
ODPOWIEDZ
vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 482
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Post autor: vikus » 18 wrz 2018, 20:13

Temat jest ogarnięty na A4 klubie. Całe zło najpewniej robi przewód alternator-skrzynka na podszybiu a dokładnie łączenie przewodów na rozruszniku. Z tego co wyczytałem to w B8 łądowanie jest na poziomie 14,7V i tam ten problem występuje nagminnie. Chłopaki piszą, że naprawa tego wychodzi coś koło 700PLNa ale sporo z tym roboty.

Obecnie najszybsze rozwiązanie to puścić kabel prosto z altka do słupków albo skrzynki na podszybiu. Ja puki co dałem kabel alternator - słupki i mam prawie takie samo napięcie jak na alternatorze, niestety pod obciążeniem spada choć nie tak drastycznie. W A4 puszczają kabel prosto do skrzynki na podszybiu i wszystko wraca do normy.

Ja na razie zbieram... czas żeby rozwiązać to raz na zawsze <uoee>

Napisz jak ogarniesz.

Grappler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 sty 2020, 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grappler » 09 sty 2020, 22:55

Witam , odświeżam kwestie niskiego prądu ładowania .
Mam błąd esp abs nie grzeje tylna szyba itd . Po prześwietleniu vcds-em m.in wychodzą błędy odcinania zużycia energii i alternator. Przejrzałem kostki na podszybiu , są w idealnym stanie , wtyczka przy alternatorze też w porządku. Finalnie sprawdziłem ładowanie na klemach aku i ... 12v na włączonym silniku , mało tego na wyłączonym akumulator ma 12,5v czyli zamiast ładować to go obciąża. Akumulator mam zakodowany.
I teraz pytanie , bo takiego przypadku na forum nie znalazłem żeby uruchomiony samochód obciążał a nie ładował. Czy w mojej sytuacji można w ciemno w coś celować. Pierwsze na myśl przyszła mi wymiana alternatora , to wykluczę i regulator napięcia i sam altek.
Niestety nie zmierzyłem ani plusa pod maską ani samego alternatora.
Z góry dzięki za odpowiedzi :)

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 10 sty 2020, 09:46

w sterowniku zarządzania energią są odpowiednie bloki pomiarowe, można sprawdzić napięcie na alternatorze i akumulatorze osobno.
prawdopodobnie będzie winny regulator napięcia, ale może wina też leżeć w module zarządzania energią. jeżeli regulator - kup nowy org. Valeo
R1200GS ADV LC

Grappler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 sty 2020, 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grappler » 10 sty 2020, 15:09

Właśnie napewno w którymś bloku pomiarowym było 12v , dobrze wiedzieć to przejrzę wszystkie zobaczę co dzieje się na alternatorze. Czyli zaczynam od wymiany alternatora .


Edit

Lądowanie wróciło jest 14 z haczykiem na klemach i pod maską , ale problemy dalej są
M.in w vcds w bloku current value from battery napięcie mocno przeskakuje między 7v a 17v
Z duża częstotliwością , pomiar na zapalonym silniku. Po znaczeniu w tym samym bloku -27v
Czy Ktoś ma pomysł co to może być ?

Dzięki pozdrawiam

corrado18g60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2020, 13:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: corrado18g60 » 14 lut 2020, 14:07

Dzień dobry, Panom i Paniom. To mój pierwszy post na forum więc jeśli robię coś źle to z góry przepraszam.
Przeszukałam forum niestety nie mogę znaleźć wskazówki co do mojego problemu. Wygląda on następująco, gdy odpalam autko na zimnym silniku ( z nocy ) nie świeci nic na liczniku po kilku chwilach zaczyna świecić się wszystko, łącznie z kontrolką od świec, esp, skrzynia jest w trybie awaryjnym, nie można włączyć żadnego biegu. Po zgaszeniu silnika i kolejnej próbie odpalanie wszystko się stabilizuje. Byłam u lokalnego elektryka i w sumie nic się nie dowiedziałam, mówi że nie ma pojęcia co się dziej. Ładowanie trochę niskie bo 14V czy to pod maską czy na klemach akumulatora. Zdarzyło mi się również że podczas jazdy licznik zgasł po czym po chwili auto również i już nie odpaliło, przekręcałam kluczyk i tak jak by akumulator padł, tylko ledwie podświetliły się kontrolki. Po podpięciu się kablami do innego samochodu od razu wszystko wróciło do normy czyli bez czekania na podładowanie auto odpaliło i dojechałam do domu. Miał ktoś może podobny przypadek bądź wie w którym kierunku może być problem? Serdecznie dziękuję za wszelkie podpowiedzi. :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lut 2020, 14:32

Przed odpaleniem po nocy jakie jest napięcie na aku? Wygląda jakby aku się skończyło.

corrado18g60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2020, 13:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Post autor: corrado18g60 » 14 lut 2020, 14:56

Napięcie po nocy 12,4v, akumulator ma nie cały miesiąc bo wymieniłam go zaraz po tej sytuacji ze zgaśnięciem w trakcie jazdy tamten miał już kilka lat. Jednak to nic nie pomogło zawsze rano bądź gdy silnik jest już zimny problem występuje. Jeśli chodzi o odpalanie to niezależnie czy jest zimny czy ciepły odpala bez najmniejszego problemu.

andy-1970
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 maja 2013, 13:49
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: andy-1970 » 07 maja 2020, 07:59

Witajcie.
Też się zmagam z problemem uciekającego prądu. Ostatnie dwa miesiące sytuacja się pogorszyła. Doszedł do tego błąd ESP związany z zasilaniem (35). Jakiś spec powiedział że wszystko związane jest aluminiowym ustrojstwem koło słupka. Przez kwarantannę sprawę zostawiłem. Dopiero wczoraj wkręciłem wkręt to nieszczęsne miejsce. Przed wkręceniem miałem stratę 0,5V pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Teraz strata wynosi 0,1V Błąd ESP znikł magicznie. Tak samo dźwięk podczas skręcania dochodzący z silnika servotronika.
Teraz szukam nowej wiązki, bo taka partyzantka mi się nie podoba.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 482
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 07 maja 2020, 09:20

Miałem to samo tylko, że u mnie wkręt nic nie pomógł bo moja wiązka była skorodowana na łączeniu rozrusznik-alternator. Koszt wymiany w ASO około 1,5k PLN. Sama wiązka coś koło 800PLN.

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k4mi1 » 09 maja 2020, 09:29

W ostatnim czasie zauważyłem w swojej a6 że dość szybko po ok. 1-2h roboty przy aucie (świecą się lampki wnętrza itp. (bez zapłonu) i poziom sprawności rozruchowej w mmi spada poniżej 100%. Zmierzyłem napięcie na rozgrzanym silniku i na słupkach jest ok. 13,8-13,9 (aku podobnie może 0,1 w mniej) na alternatorze ok. 14,05. Posiadam alternator Valeo 150A 14V o kodzie 06E 903 016D i jakiś czas temu kupiłem nowy akumulator 100ah różnica w cenie do 85ah była 30zł a stary był 80ah (zakodowałem bodajrze 105ah). Moje pytanie brzmi czy to nie jest za niski prąd ładowania? Ile powinno ono wynosić w tym modelu bo niby teoretycznie jest 14,4-14,8 (w C5 2.4 miałem na akumulatorze ok. 14,4-14,5 aku był zawsze doładowany). Co może być przyczyną bo sprawdzałem i napięcie przy zmianie obrotów utrzymuje się na tym samym poziomie...

Gysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 20 sty 2019, 09:52
Lokalizacja: Putte NL

Post autor: Gysiu » 17 maja 2020, 05:37

corrado18g60 pisze:Napięcie po nocy 12,4v, akumulator ma nie cały miesiąc bo wymieniłam go zaraz po tej sytuacji ze zgaśnięciem w trakcie jazdy tamten miał już kilka lat. Jednak to nic nie pomogło zawsze rano bądź gdy silnik jest już zimny problem występuje. Jeśli chodzi o odpalanie to niezależnie czy jest zimny czy ciepły odpala bez najmniejszego problemu.

Czy znalazłaś już przyczynę tych Twoich objawów. Ja mam dokładnie tak samo i skrzynia i licznik i cała reszta jak u ciebie. Ostatnio reanimowałem aku dolewając mu destylowanej wody ale spokój był tylko dwa dni. A dodatkowo na pomiarach straszne głupoty mi pokazuje i jeszcze masa błędów.
2 Faults Found:

00532 - Supply Voltage B+
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Reset counter: 228
Mileage: 365495 km
Time Indication: 0
Date: 2019.12.26
Time: 15:29:07

Freeze Frame:
Hex Value: 0x2000
Hex Value: 0x4006
Hex Value: 0x0003
Hex Value: 0x22D3
Hex Value: 0x00FF

01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 4
Reset counter: 220
Mileage: 366064 km
Time Indication: 0
Date: 2019.12.28
Time: 02:31:56

Freeze Frame:
Hex Value: 0x7E00
Pomocy koledzy i koleżanki bo oszaleje. Każda rada i sugestia mile widziana.
Pozdrawiam.
Kiedyś był golf GT, potem rodzinny Paseratti...
I w końcu jest wymarzone quattro... &#128523;

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Post autor: Gregorski3 » 17 maja 2020, 09:41

Może ktoś wstawić zdjęcie z tym wkrętem/śrubą w tym kablu .
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k4mi1 » 17 maja 2020, 18:44

Ja ostatnio u siebie po trasie ok. 400km sprawdziłem stan naładowania przez vcds i pokazał 80%, zaś ładowanie co dziwne jak sprawdzałem + na alternatorze i masę na jego obudowie pokazało mi się ok. 14,6V ... a po chwili przy drugim pomiarze już ok. 14,1V - kilka prób i znowu 14,6V - nie skokowo ale przez kilka sekund pomiaru - mierzone na tej samej śrubie obudowy. Czy to świadczy o tym że regulator napięcia jest zużyty...?

Andrzej073
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:39
Lokalizacja: Zagórz

Post autor: Andrzej073 » 24 maja 2020, 02:09

wydaje mi sie ze tym steruje moduł kturen jest w bagazniku a nie regulator . trzeba sciągnąć klemę minusową odkręcić ją od modułu moduł odpiąć i odkręcić od karoseri dwie 13 i 10 tka. potem wszystko dobrze papierem sciernym wyczyscić wszystkie miejsca styku klemę w środku też.wtyczkę kilka razy zapiąc i rozpiąć są tam bardzo bieniutkie piny więc trzeba to robić delikatnie . jak alternator jest w miarę ok to powinno być 14,26 około w zależności co jest włączone. mozna zrobić test odpalić auto i włączyć wszystko co elektryczne ma rozgrzanym silniku jak moduł jest sprawny powinny obroty po chwili być powyzej 1000 obr, po kilku minutach wyłączyć elektryczne zabawki i obroty powinny utrzymywać sie tak jeszcze przez jakiś czas do kiedy moduł zadecyduje że aku jest podladowany.

darektok1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 sie 2010, 11:49
Lokalizacja: WROCLAW

Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Post autor: darektok1 » 29 cze 2021, 22:54

corrado18g60 pisze:
14 lut 2020, 14:07
Dzień dobry, Panom i Paniom. To mój pierwszy post na forum więc jeśli robię coś źle to z góry przepraszam.
Przeszukałam forum niestety nie mogę znaleźć wskazówki co do mojego problemu. Wygląda on następująco, gdy odpalam autko na zimnym silniku ( z nocy ) nie świeci nic na liczniku po kilku chwilach zaczyna świecić się wszystko, łącznie z kontrolką od świec, esp, skrzynia jest w trybie awaryjnym, nie można włączyć żadnego biegu. Po zgaszeniu silnika i kolejnej próbie odpalanie wszystko się stabilizuje. Byłam u lokalnego elektryka i w sumie nic się nie dowiedziałam, mówi że nie ma pojęcia co się dziej. Ładowanie trochę niskie bo 14V czy to pod maską czy na klemach akumulatora. Zdarzyło mi się również że podczas jazdy licznik zgasł po czym po chwili auto również i już nie odpaliło, przekręcałam kluczyk i tak jak by akumulator padł, tylko ledwie podświetliły się kontrolki. Po podpięciu się kablami do innego samochodu od razu wszystko wróciło do normy czyli bez czekania na podładowanie auto odpaliło i dojechałam do domu. Miał ktoś może podobny przypadek bądź wie w którym kierunku może być problem? Serdecznie dziękuję za wszelkie podpowiedzi. :)
Czesc
czy udało się wykryć problem? ja tak napisz co to było
Dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga