Witajcie,
Opisuję problem, który dotyczy mojej Audi A6 C7. Być może ktoś z Was miał coś takiego i przeprowadził stosowne ustawienia/naprawę z pozytywnym rezultatem.
2012 ROK Produkcji
Silnik CGLC 2.0 177 KM
Manualna skrzynia biegów
155 000 km przebieg samochodu
Od czasu gdy kupiłem używany pojazd (marzec 2021) obserwuję dziwne zjawisko z układem kierowniczym.
Dodam, że moment występowania tego problemu nie jest ciągły. Raz zacznie się tak dziać po przejechaniu 25 km, innym razem przejechać można 100-200 km i się problem nie pojawi. Nigdy nie ma tak, że odpalę rano zimny samochód i od razu występuje problem. Tak jakby działo się to po nagrzaniu pojazdu i wszystkich płynów.
Podczas jazdy następuje moment w którym kierownica zaczyna dziwne "skoki". Jadę sobie autostradą 120 km/h i wykonuję bardzo delikatne ruchy kierownicą (wiadomo aby utrzymać samochód na środku pasa ruchu). Kierownica natomiast odchyla się jakby o więcej niż ja bym chciał. Czuję tak jakby przeskakiwała np. nie o zadane 1 stopień tylko o 5 stopni. Takie wrażenie jakby nie istniał kąt 2-4 stopnie tylko wskakuje z 1 na 5 stopni odchylenia. Powoduje to oczywiście, że samochód reaguje na moje zamierzony delikatny obrót większym skrętem. Na ręce czuć te "skoki"..
Pozwolę sobie użyć porównania - powinna chodzić płynnie jak manetka od gazu motocykla a chodzi jak przerzutka od roweru gdzie coś "wskakuje" z pstryknięciem .
Sytuacja ma miejsce tylko wówczas gdy wykonuję delikatne manewry prawo/lewo od zerowego położenia kierownicy.
Dodatkowo gdy ten problem zaczyna doskwierać podczas jazdy to kierownica nie zawsze wraca od odchylenia np.30 stopni po pokonaniu zakrętu do zerowego położenia.
Np. pokonuję zakręt 30 stopni za zakrętem droga prosta.. więc puszczam kierownicę a ona zamiast wrócić sama na 0 to wraca do około 10 stopni.. muszę wyprostować bo inaczej ląduję we fosie .
Opony nówki na przodzie 8 mm bieżnika, na tyle 4 letnie około 4 mm bieżnika. Wszystkie 4 opony taki sam model.
Samochód przy zakupie był na podnośniku. Podobno tylko tuleja przy lewym wahaczu z przodu do wymiany bo widać jakieś luzy. Luzów na układzie kierowniczym nie znaleźli
Czy winą może być zwykła zbieżność i rozregulowana geometria pojazdu ?
Mam Kabel VCDS - trzeba może sprawdzić jakiś parametr ?
Pozdrawiam
A6 C7 - Dziwne zjawisko na kierownicy, przeskakiwanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 maja 2021, 12:02
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Filderstadt
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 lut 2021, 08:29
- Imię: Marian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Re: A6 C7 - Dziwne zjawisko na kierownicy, przeskakiwanie
A wspomaganie sprawdzałeś? jakby była wina opon to by Cię ściągało na lewo czy na prawo. Jak sam na początku pisałeś masz problem z układem kierowniczym. Z tego co czytam to bym zaczął od sprawdzenia wspomagania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - Dziwne zjawisko na kierownicy, przeskakiwanie
Raczej to nie ma w związku z płynem wspomagania, bo w C7 jest elektryczne wspomaganie. Często siadają przekładnie i pomaga jedynie wymiana na taką samą. Tuleja będzie powodować delikatne pływanie, ale na pewno nie to co opisujesz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 lip 2020, 19:52
- Imię: Jaro
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Re: A6 C7 - Dziwne zjawisko na kierownicy, przeskakiwanie
Witam czy kolega rozwiązał temat z tymi skokami wspomagania? Mam ten sam problem proszę o info pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 paź 2022, 21:59
- Imię: Michał
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: A6 C7 - Dziwne zjawisko na kierownicy, przeskakiwanie
Ja miałem podobny problem i u mnie zmiana na letnie prawie nowe opony pomogła. Stare powodowały zjawisko takie jak opisujesz...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 cze 2022, 21:07
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ryki
Re: A6 C7 - Dziwne zjawisko na kierownicy, przeskakiwanie
Czy ktoś miał podobnie i rozwiązał problem? Mam identycznie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 paź 2023, 14:26
- Imię: Mikołaj
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żywiec
Re: A6 C7 - Dziwne zjawisko na kierownicy, przeskakiwanie
Znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 gru 2021, 00:43
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krasnystaw
Re: A6 C7 - Dziwne zjawisko na kierownicy, przeskakiwanie
Że swojego doświadczenia w a4 b8, być może ten sam problem, okazało się że krzyżak który wchodzi do magla pod autem, chodził strasznie ciężko aż przeskakiwał, więc odpiąłem go od maglownicy na zablokowanej kierownicy żeby nie ukręcić taśmy i zacząłem ruszać w dwie strony, dałem trochę wd trochę jakiegoś smaru i aż zaczął leciutko chodzić, na początku ledwo dawałem rady nim ruszyć, a po 30 minutach walki krzyżak chodzi palcem leciutko bez przeskoków
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga