Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

A6 C6 - Zawieszenie 1BA -> 1BE/1BV

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Online
M7J
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 maja 2021, 00:04
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz/Toruń

A6 C6 - Zawieszenie 1BA -> 1BE/1BV

Post autor: M7J » 12 maja 2021, 11:35

Witam!

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem A6 C6 3.0 TDI Quattro ASB z komfortowym zawieszeniem 1BA (VIN: WAUZZZ4F27N048318). Kategorie wagowe po VINie to;
0JN Klasa wagowa przedniej osi Kategoria wagowa 13
0YG Kategoria wagowa 7 tylko sterowanie monta¿em, brak prognozy zapotrzebowania
1BA Sprê¿yny / amortyzatory standardowe

Obrazek

Chciałbym wrzucić ORI 1BE lub 1BV - auto obniżyć, żeby nie było takim pontonem i zachowywało się bardziej responsywnie na ruchy kierownicy przy tym nie nurkując. Z przodu mam chyba w miarę świeże amory i sprężyny - 1 pasek srebrny, 3 pomarańczowe. Tył lekko siedzi na dole, amortyzator ma na sobie rdze i jest to raczej jego kres.

Obrazek

Czytałem dużo, byłem gotowy wrzucić jakiegoś bilsteina b4 (zamiennik ori)+ eibach -30mm ale boje się, że na normalnym amortyzatorze będzie lipa. Nie chcę też za dużo rzeźbić, może na ori częściach będzie drożej, ale będzie pewność, że auto nie będzie się dziwnie zachowywać. Mógłbym prosić numery części ORI/zamienników amortyzatorów i sprężyn? Widziałem, że tutaj użytkownik mat1324 zna się na rzeczy i żongluje nieźle kategoriami wagowymi. Zobaczę jak to będzie wyglądać cenowo, przemyślę raz jeszcze sens obniżania auta (możliwe, że będzie potrzeba dołożenia haka, aby pociągnąć w rodzinie łódkę, a wtedy obniżenie raczej odpada :( )

Dzięki!
Ostatnio zmieniony 13 maja 2021, 20:48 przez M7J, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Zawieszenie 1BA -> 1BE/1BV

Post autor: mat1324 » 13 maja 2021, 15:14

Poprawiłem zdjęcia :). Na zdjęciu jest inny VIN niż podany w poście <mysli>. Wieczorem podeślę zestawienie pod 1BE, bo 1BV to już taczka. Jeśli chcesz, aby auto było przyjemne w prowadzeniu, to muszą wlecieć też amorki sportowe, bo inaczej te od 1BA szybko się wykończą, a autem będzie bujać w zakrętach. Do pełni szczęścia brakowałoby jeszcze wymiany stabilizatora, bo jest inny w 1BE/1BV.

Dodano po 3 minutach 35 sekundach:
Gdy posiada się ETKĘ, ELSĘ i kilka innych źródeł informacji, to wcale nie tak trudno "żonglować klasami wagowymi" :p.

Dodano po 26 minutach 7 sekundach:
Mogę przygotować zestawienie pod hak, ale wtedy tył będzie delikatnie wyżej, gdy nie będzie obciążony.

Online
M7J
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 maja 2021, 00:04
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz/Toruń

Re: Zawieszenie 1BA -> 1BE/1BV

Post autor: M7J » 13 maja 2021, 20:41

mat1324 pisze:
13 maja 2021, 15:44
Poprawiłem zdjęcia :). Na zdjęciu jest inny VIN niż podany w poście <mysli>. Wieczorem podeślę zestawienie pod 1BE, bo 1BV to już taczka. Jeśli chcesz, aby auto było przyjemne w prowadzeniu, to muszą wlecieć też amorki sportowe, bo inaczej te od 1BA szybko się wykończą, a autem będzie bujać w zakrętach. Do pełni szczęścia brakowałoby jeszcze wymiany stabilizatora, bo jest inny w 1BE/1BV.

Dodano po 3 minutach 35 sekundach:
Gdy posiada się ETKĘ, ELSĘ i kilka innych źródeł informacji, to wcale nie tak trudno "żonglować klasami wagowymi" :p.

Dodano po 26 minutach 7 sekundach:
Mogę przygotować zestawienie pod hak, ale wtedy tył będzie delikatnie wyżej, gdy nie będzie obciążony.
W takim układzie od razu stabilizator wymienię ;) 1BE wystarczy myślę, oglądałem na 1bv i już gleba nie mówiąc o eibachu. Zależy mi aby było wszystko w miarę tak jak fabryka przewidziała z ew odchyleniami w postaci większego profilu opony na 19. Podeślij specyfikacje pod hak i bez haka, decyzję podejmę na dniach.

Teraz prawidłowa wlepka, nie było mnie przy aucie i zamiast wysłać swoją wysłałem wzornik czego osoba przy aucie ma szukać <lol>

P.S. Jakbym jeszcze mógł kolor skóry na kierownicy i fotelu - jest przetarty boczek i chciałbym zrobić to sam colourlockiem, ale nie wiem czy kolor to czarny soul, czy Soul Metallic Valcona.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Zawieszenie 1BA -> 1BE/1BV

Post autor: mat1324 » 16 maja 2021, 22:13

PRZÓD:
- sprężyna: 4F0411105CG -> SACHS 993 165
- amortyzator: 4F0413031AP -> SACHS 312 639
- osłona + odbój: 4D0412137C + 8D0412131F -> SACHS 900 075
- poduszka amortyzatora: 4F0412377D -> SACHS 802 376
- stabilizator: 4F0411309H

TYŁ:
- sprężyna: 4F0511115BF (bez haku) -> SACHS 994 409 / 4F0511115BG (z hakiem) -> SACHS 994 410 / KILEN 50232
- amortyzator: 4F0513032AG -> SACHS 312 641
- osłona + odbój: 8E0512137E + 8E0512131P -> SACHS 900 103
- mocowanie amortyzatora: 4F0513353D -> SACHS 802 327
- stabilizator: 4F0511409J

Wersja z hakiem ma tylko inną sprężynę. Stabilizatory wyrwiesz chyba tylko w używce, bo zamienników nie ma, a oryginał kosztuje majątek. Łączniki oraz gumy stabilizatora mogą zostać, bo są takie same.

Kolor kierownicy i siedzeń to czarny soul, a skóra to Valcona.

Online
M7J
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 maja 2021, 00:04
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz/Toruń

Re: Zawieszenie 1BA -> 1BE/1BV

Post autor: M7J » 17 maja 2021, 00:31

mat1324 pisze:
16 maja 2021, 22:13
Wielkie dzięki! Będę kombinować, jutro już prawdopodobnie klikam felgi i szukam opon. Założę na swoje 1BA i dalsze kroki będą podejmowane, jeszcze tylko musimy rozwiązać w rodzinie sprawę przyczepy :P Ile mniej więcej wyżej będzie siedzieć wtedy zawias z tyłu? Czytałem też, że można potem podlożyć jeszcze jakieś podkładki (?) pod amortyzator jakby obcierało.

Jeszcze raz wielkie dziękuję!

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C6 - Zawieszenie 1BA -> 1BE/1BV

Post autor: mat1324 » 17 maja 2021, 08:54

Powinien pójść ok. 10 mm wyżej. Nic z tyłu nie podłożysz pod amortyzator, bo to nie on decyduje o wysokości nadwozia. Jedynie można dołożyć podkładkę nad sprężynę, która podniesie auto. Występowała taka fabrycznie dla zawieszenia na złe drogi, ale pasuje do każdego typu zawieszenia, a kosztuje grosze.

Suszczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 wrz 2015, 19:54
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: A6 C6 - Zawieszenie 1BA -> 1BE/1BV

Post autor: Suszczu » 22 maja 2021, 19:44

Czy te numery zawieszenia co są podane przez Mateusza będą pasowały do a6 c6 3.0 tdi bmk avant z hakiem?

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C6 - Zawieszenie 1BA -> 1BE/1BV

Post autor: mat1324 » 22 maja 2021, 19:53

Avant z tyłu ma mocniejsze sprężyny.

Suszczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 wrz 2015, 19:54
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: A6 C6 - Zawieszenie 1BA -> 1BE/1BV

Post autor: Suszczu » 22 maja 2021, 19:58

A mógłbym prosić jakiś numer, żebym mógł części zamówić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce