Witam,
Mam parę problemów z moim bolidem których nie mogę zdiagnozować a także mechanicy mają z tym problem.
1) odpalanie na zimnym parę razy zakręci zanim odpali, wymieniłem świece, nowy akumulator, kąt wtrysku nieidealny ale myślę, że powinien już na tych nastawach odpalić normalnie chyba, że się mylę. Na ciepłym nie ma problemu
2) w przedziale od 1000-2000rpm podczas delikatnego przyspieszania słychać nasilone klekotanie silnika czasami więcej czasami mniej.
Co ciekawe kiedy jadę ze stałą prędkością delikatne dodanie gazu powoduje to klekotanie kiedy przyspieszam mocniej zanika tak samo gdy odpuszczam gaz ( można to porównać do pracy silnika podczas vagowania silnika w 004bs w pozycji early kiedy silnik twardziej pracuje).
podejrzewałem EGR ale moim amatorskim okiem wygląda ok, nie mam pomysłów na dalsze diagnozy a konkretnego specjalisty u mnie brak.
jedyne co mi pozostaje to zainteresować się wtryskami chyba, że znajdziecie coś innego.
Prosił bym was o pomoc i zerknięcie na logi może spotkaliście się z podobnym przypadkiem albo macie jakieś pomysły na diagnozę.
przebieg 220 tysiaków
Poniżej wklejam logi
statyczne
Log ( 000)
Log ( 001 )
Log ( 004 )
Log ( 003 )
Log ( 007 )
Log ( 013 )
Log ( 014 )
Log ( 018 )
bs
Log ( 000 )
Log ( 003 )
Log ( 004 )
Log ( 011 )
i jeszcze błąd poduszki
1 Fault Found:
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
logi dynamiczne postaram się jak najszybciej
pozdrawiam.
[A6 C5 2.5 BDH] klekotanie, odpalanie, logi
[A6 C5 2.5 BDH] klekotanie, odpalanie, logi
BDH quattro
Przyśpieszenie kąta wtrysku powinno spowodować łatwiejsze odpalenie silnika.Marker pisze:Mam parę problemów z moim bolidem których nie mogę zdiagnozować a także mechanicy mają z tym problem.
1) odpalanie na zimnym parę razy zakręci zanim odpali, wymieniłem świece, nowy akumulator, kąt wtrysku nieidealny ale myślę, że powinien już na tych nastawach odpalić normalnie chyba, że się mylę. Na ciepłym nie ma problemu
Sprawdż jeszcze instalację paliwową pod kątem szczelności.
Co do innych problemów,to myślę,że cała nadzieja w Piotrusiu.
dzięki za odpowiedzi
kąt przyspieszę ale najpierw sprawie sobie klucz dynamometryczny bo z wyczuciem u mnie licho
co do wtrysków chciał bym jeszcze spróbować zalać jakiś środek do czyszczenia wtrysków lecz obawiam się, że jak już wtryski bedą martwe to mogę tym jeszcze bardziej zaszkodzić.
Co o tym myślicie?
i jeszcze kwestia demontażu czy jestem w stanie sam wymontować wtrysk i zawieść do sprawdzenia ?, jeżeli by sie okazało, że są martwe zastanowię się nad nowymi.
pozdrawiam
kąt przyspieszę ale najpierw sprawie sobie klucz dynamometryczny bo z wyczuciem u mnie licho
co do wtrysków chciał bym jeszcze spróbować zalać jakiś środek do czyszczenia wtrysków lecz obawiam się, że jak już wtryski bedą martwe to mogę tym jeszcze bardziej zaszkodzić.
Co o tym myślicie?
i jeszcze kwestia demontażu czy jestem w stanie sam wymontować wtrysk i zawieść do sprawdzenia ?, jeżeli by sie okazało, że są martwe zastanowię się nad nowymi.
pozdrawiam
BDH quattro
Temat na razie stoi przypuszczam, że wtryski jak będę coś robił to one pójdą pierwsze pod młotekSkanik pisze:Marker
Poradziłes sobie z tym głosniejszym klekotaniem podczas przyspieszania U mnie jest podobny problem tylko w przedziale ok 1700-2100. Daj znać czy znalazłeś przyczyne.
pozdrawiam.
BDH quattro
Re: [A6 C5 2.5 BDH] klekotanie, odpalanie, logi
Pozwólcie że odkopie temat.
Czy może ktoś z Was uporałsie z tym problemem klekotania?
Wymienilem praktycznie wszystko, nawet silnik zmienialem....
Niby jedzie sie normalnie ale ten dzwiek jest tak irytujacy ze doprowadza mnie do nerwicy...
Czy może ktoś z Was uporałsie z tym problemem klekotania?
Wymienilem praktycznie wszystko, nawet silnik zmienialem....
Niby jedzie sie normalnie ale ten dzwiek jest tak irytujacy ze doprowadza mnie do nerwicy...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 kwie 2021, 13:46
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: [A6 C5 2.5 BDH] klekotanie, odpalanie, logi
Witam. Mam podobnie.przy 2000 obrotow dziwny klekot. Kąt ustawiony na 3.6 uzylem delphi ktory mowi aby ustawic miedzy 0-4. Rano ciezko pali jakby byl zapowietrzony, pusci bialego dyma smierdzacego niespalonym paliwem. Nowy rozrzad i wszystkie filtry. Swiec jeszcze nie wymienilem. Walki ok, wtrysk sterujący wymieniony. Leje mi tylko olej z uszczelniacza wtrysku 6 na gumce. Byl tu automat teraz jest manual. Aku nowe, kable od swiec delikatnie poprzecinane ze widac goly kabel. Silnik bdg 163km. Ma moc, jedzie. Choć wczoraj wyskoczyla kontrolka esp i check engine. Blad 00550 kat wtrysku oraz 18265 load signal error message from engine control 35-10 intermittent. Kilka dni wczesniej zapalalo sie abs i esp, po przestawieniu kąta tylko esp. Bledy skasowalem i nie powrocily narazie ale silnika do temp roboczej jeszcze nie rozgrzalem po tym. Dzis rano krecil i krecil wlasnie jakby byl zapowietrzony a nie jest.
Jakies podpowiedzi? Dziekuje.
Jakies podpowiedzi? Dziekuje.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga