Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 BDH] klekotanie, odpalanie, logi

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Marker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 gru 2009, 10:53
Lokalizacja: Kalisz

[A6 C5 2.5 BDH] klekotanie, odpalanie, logi

Post autor: Marker » 09 lis 2010, 14:10

Witam,

Mam parę problemów z moim bolidem których nie mogę zdiagnozować a także mechanicy mają z tym problem.

1) odpalanie na zimnym parę razy zakręci zanim odpali, wymieniłem świece, nowy akumulator, kąt wtrysku nieidealny ale myślę, że powinien już na tych nastawach odpalić normalnie chyba, że się mylę. Na ciepłym nie ma problemu

2) w przedziale od 1000-2000rpm podczas delikatnego przyspieszania słychać nasilone klekotanie silnika czasami więcej czasami mniej.

Co ciekawe kiedy jadę ze stałą prędkością delikatne dodanie gazu powoduje to klekotanie kiedy przyspieszam mocniej zanika tak samo gdy odpuszczam gaz ( można to porównać do pracy silnika podczas vagowania silnika w 004bs w pozycji early kiedy silnik twardziej pracuje).

podejrzewałem EGR ale moim amatorskim okiem wygląda ok, nie mam pomysłów na dalsze diagnozy a konkretnego specjalisty u mnie brak.

jedyne co mi pozostaje to zainteresować się wtryskami chyba, że znajdziecie coś innego.

Prosił bym was o pomoc i zerknięcie na logi może spotkaliście się z podobnym przypadkiem albo macie jakieś pomysły na diagnozę.
przebieg 220 tysiaków

Poniżej wklejam logi

statyczne
Log ( 000)
Log ( 001 )
Log ( 004 )
Log ( 003 )
Log ( 007 )
Log ( 013 )
Log ( 014 )
Log ( 018 )



bs
Log ( 000 )
Log ( 003 )
Log ( 004 )
Log ( 011 )

i jeszcze błąd poduszki
1 Fault Found:
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent

logi dynamiczne postaram się jak najszybciej
pozdrawiam.
BDH quattro

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 09 lis 2010, 21:05

Marker pisze:Mam parę problemów z moim bolidem których nie mogę zdiagnozować a także mechanicy mają z tym problem.

1) odpalanie na zimnym parę razy zakręci zanim odpali, wymieniłem świece, nowy akumulator, kąt wtrysku nieidealny ale myślę, że powinien już na tych nastawach odpalić normalnie chyba, że się mylę. Na ciepłym nie ma problemu
Przyśpieszenie kąta wtrysku powinno spowodować łatwiejsze odpalenie silnika.
Sprawdż jeszcze instalację paliwową pod kątem szczelności.
Co do innych problemów,to myślę,że cała nadzieja w Piotrusiu.

Marker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 gru 2009, 10:53
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Marker » 18 lis 2010, 11:31

dzięki za odpowiedzi

kąt przyspieszę ale najpierw sprawie sobie klucz dynamometryczny bo z wyczuciem u mnie licho

co do wtrysków chciał bym jeszcze spróbować zalać jakiś środek do czyszczenia wtrysków lecz obawiam się, że jak już wtryski bedą martwe to mogę tym jeszcze bardziej zaszkodzić.
Co o tym myślicie?

i jeszcze kwestia demontażu czy jestem w stanie sam wymontować wtrysk i zawieść do sprawdzenia ?, jeżeli by sie okazało, że są martwe zastanowię się nad nowymi.

pozdrawiam
BDH quattro

Skanik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2010, 17:24
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Skanik » 13 lut 2011, 22:42

Marker

Poradziłes sobie z tym głosniejszym klekotaniem podczas przyspieszania ?? U mnie jest podobny problem tylko w przedziale ok 1700-2100. Daj znać czy znalazłeś przyczyne.

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 14 lut 2011, 15:43

tez to mam.. ale tylko na zimnym silniku potem ustaje

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 14 lut 2011, 18:01

ja mam odwrotnie rano jak zapale to pieknie chodzicicho a po 10 sekundach zaczyna klekotac i klekocze caly czas hydraulika nowa walki nowe pisalem na forum i prawdopodobnie wina pompy wtryskowej co myslicie o tym

Marker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 gru 2009, 10:53
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Marker » 16 lut 2011, 21:00

Skanik pisze:Marker

Poradziłes sobie z tym głosniejszym klekotaniem podczas przyspieszania ?? U mnie jest podobny problem tylko w przedziale ok 1700-2100. Daj znać czy znalazłeś przyczyne.
Temat na razie stoi przypuszczam, że wtryski jak będę coś robił to one pójdą pierwsze pod młotek

pozdrawiam.
BDH quattro

Mario83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2009, 16:45
Lokalizacja: lubuskie

Re: [A6 C5 2.5 BDH] klekotanie, odpalanie, logi

Post autor: Mario83 » 04 gru 2020, 14:44

Pozwólcie że odkopie temat.
Czy może ktoś z Was uporałsie z tym problemem klekotania?
Wymienilem praktycznie wszystko, nawet silnik zmienialem....
Niby jedzie sie normalnie ale ten dzwiek jest tak irytujacy ze doprowadza mnie do nerwicy... :[

dpeczkowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 kwie 2021, 13:46
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: [A6 C5 2.5 BDH] klekotanie, odpalanie, logi

Post autor: dpeczkowski » 25 kwie 2021, 14:04

Witam. Mam podobnie.przy 2000 obrotow dziwny klekot. Kąt ustawiony na 3.6 uzylem delphi ktory mowi aby ustawic miedzy 0-4. Rano ciezko pali jakby byl zapowietrzony, pusci bialego dyma smierdzacego niespalonym paliwem. Nowy rozrzad i wszystkie filtry. Swiec jeszcze nie wymienilem. Walki ok, wtrysk sterujący wymieniony. Leje mi tylko olej z uszczelniacza wtrysku 6 na gumce. Byl tu automat teraz jest manual. Aku nowe, kable od swiec delikatnie poprzecinane ze widac goly kabel. Silnik bdg 163km. Ma moc, jedzie. Choć wczoraj wyskoczyla kontrolka esp i check engine. Blad 00550 kat wtrysku oraz 18265 load signal error message from engine control 35-10 intermittent. Kilka dni wczesniej zapalalo sie abs i esp, po przestawieniu kąta tylko esp. Bledy skasowalem i nie powrocily narazie ale silnika do temp roboczej jeszcze nie rozgrzalem po tym. Dzis rano krecil i krecil wlasnie jakby byl zapowietrzony a nie jest.

Jakies podpowiedzi? Dziekuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga