Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

Silniki wysokoprężne
Mazii88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 gru 2020, 09:47
Imię: Michał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

Post autor: Mazii88 » 09 lut 2021, 13:05

Witam,
Mam audi a6 c7 z 2012 roku z silnikiem 2.0 TDI 177 KM CGL. Zauważyłem, że gniazda wtryskiwaczy są lekko wilgotne i zastanawiam się czy póki nie ma żadnych objawów (silnik chodzi równo) zostawić to w spokoju czy lepiej wymienić te gumowe uszczelniacze co wchodzą w gniazdo oraz miedziane podkładki dla świętego spokoju? Dodam że auto ma przejechane 80 tys. km, więc tym bardziej dziwi mnie widok tych wtryskiwaczy. Jakieś doświadczenia? I Drugie pytanie jaki jest prawidłowy moment dokręcania śruby mocującej wtryskiwacz (jedna śruba na dwa wtryskiwacze) oraz przewodów wysokiego ciśnienia (tych metalowych)? Bedę wdzięczny za pomoc.
Załączniki
20210131_153211ok1.jpg
20210131_153211ok1.jpg (113.62 KiB) Przejrzano 14639 razy

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

Post autor: mat1324 » 09 lut 2021, 15:54

Na Twoim miejscu wymieniłbym 4 gumowe uszczelniacze od wtrysków oraz 2 gumowe uszczelniacze od tych długich śrub. Dodatkowo obowiązkowo podkładki miedziane, środkowe oringi wtrysków oraz małe oringi na powrotach. Warto byłoby wymienić również te dwie śruby. Wszystko skręcone odpowiednim momentem i musi być sucho. Poniżej masz instrukcje wraz z momentami dokręcania.

https://www.dropbox.com/s/wb838kbhgzjhq ... %20CGL.rar

Dodano po 59 sekundach:
Chcesz numery części? Pewnie tak :). Potrzebne są dwa gumowe uszczelniacze śrub, a reszta wszystko razy cztery.

- gumowe uszczelniacze wtrysków: 03L103070 lub nowsze oznaczenie 04L103070B
- gumowe uszczelniacze śrub: 03L103487
- podkładka miedziana: 059130519
- oring wtryskiwacza: WHT000884
- oring na powrocie: WHT005302

Mazii88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 gru 2020, 09:47
Imię: Michał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

Post autor: Mazii88 » 10 lut 2021, 14:14

Bardzo dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź oraz numery części co bardzo ułatwi mi sprawę ;) Instrukcja jest również bardzo dokładna, dzięki. Sam jednak tego nie będę robił, żeby czegoś nie schrzanić. Czy mogę to oddać do zwykłego mechanika, do którego zawsze jeżdżę i jestem zadowolony czy lepiej to zlecić ASO Audi, choć znając ich to policzą sobie za to jak za zboże. Choć mając klucz dynamometryczny i tą instrukcję nie wydaje się to bardzo skomplikowane ;) Czyli przy takim lekkim wycieku lepiej to zrobić mimo wszystko? Słyszałem, że takie rzeczy lepiej robić na wiosnę bo teraz przy takich niskich temperaturach może się to dobrze nie uszczelnic (plastik i aluminium ponoć trochę się kurczy) ? I jeszcze jedno czy te środkowe oringi wtrysków oraz te małe na powrotach wymieniać jeżeli nie ciekną a wyciek jest najprawdopodobniej od strony miedzianej podkładki, także nie wiem czy warto to ruszać? Jeszcze raz dziękuję.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

Post autor: mat1324 » 10 lut 2021, 22:19

Możesz poczekać aż się trochę ociepli, ale jeśli nie będziesz tego robił, to u mechanika na warsztacie raczej jest w plusie temperatura. Po drugie wymienia się wszystkie uszczelnienia na wtryskach, a nie tylko miedziane podkładki.

Mazii88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 gru 2020, 09:47
Imię: Michał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

Post autor: Mazii88 » 12 lut 2021, 08:09

Ok, w takim razie wymienię wszystkie, jeszcze raz dzięki za instrukcję i numery tych części, ułatwi to proces zamówienia w ASO ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

Post autor: mat1324 » 12 lut 2021, 19:05

Niewątpliwie będzie łatwiej :).

wypychbielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 wrz 2019, 10:54
Lokalizacja: Mannheim

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

Post autor: wypychbielsko » 16 lut 2021, 23:13

Panowie mam dokładnie ten sam objaw juz u siebie. CGLC 177KM 198.000 km
Dzięki numerom części (podkladek uszczelniaczy) zamówię je i wymienię jak się u mnie w dojczlandii ociepli. Bardzo Wam dziękuję ! ! ! <hura>

Mazii88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 gru 2020, 09:47
Imię: Michał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

Post autor: Mazii88 » 19 kwie 2021, 11:56

Zakupiłem wszystkie uszczelki i będę się brał za wymianę tylko chciałbym mieć 100% pewność, że ta instrukcja dotyczy silnika cgl. Bo są pewne rozbieżności a mianowicie: podczas zakupu części w ASO Audi dostałem informację, że tuleje tych długich śrub (zgodnie z instrukcją nr 18) nie występują w tym silniku, są tylko śruby i moje pytanie czy wystarczy zatem wymienić tylko śruby i druga kwestia dotycząca momentu dokręcenia, wg instrukcji jest to 8 nm + 270 stopni ale w internecie znalazłem też wątek dla tego silnika i ktoś podawał 8 nm + 180 stopni. Chciałbym mieć pewność, że wszystko dobrze wykonam. Dzwoniłem nawet do ASO ale oni nie chcą mi tej informacji podać. Bardzo dziękuję za pomoc.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

Post autor: mat1324 » 19 kwie 2021, 22:23

Nic innego Ci nie wygeneruję i tuleje masz u siebie w pokrywie :). Wszystko podane jest dla rodziny silników CGL.

Mazii88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 gru 2020, 09:47
Imię: Michał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

Post autor: Mazii88 » 20 kwie 2021, 19:38

ok dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja