Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 gru 2020, 09:47
- Imię: Michał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL
Witam,
Mam audi a6 c7 z 2012 roku z silnikiem 2.0 TDI 177 KM CGL. Zauważyłem, że gniazda wtryskiwaczy są lekko wilgotne i zastanawiam się czy póki nie ma żadnych objawów (silnik chodzi równo) zostawić to w spokoju czy lepiej wymienić te gumowe uszczelniacze co wchodzą w gniazdo oraz miedziane podkładki dla świętego spokoju? Dodam że auto ma przejechane 80 tys. km, więc tym bardziej dziwi mnie widok tych wtryskiwaczy. Jakieś doświadczenia? I Drugie pytanie jaki jest prawidłowy moment dokręcania śruby mocującej wtryskiwacz (jedna śruba na dwa wtryskiwacze) oraz przewodów wysokiego ciśnienia (tych metalowych)? Bedę wdzięczny za pomoc.
Mam audi a6 c7 z 2012 roku z silnikiem 2.0 TDI 177 KM CGL. Zauważyłem, że gniazda wtryskiwaczy są lekko wilgotne i zastanawiam się czy póki nie ma żadnych objawów (silnik chodzi równo) zostawić to w spokoju czy lepiej wymienić te gumowe uszczelniacze co wchodzą w gniazdo oraz miedziane podkładki dla świętego spokoju? Dodam że auto ma przejechane 80 tys. km, więc tym bardziej dziwi mnie widok tych wtryskiwaczy. Jakieś doświadczenia? I Drugie pytanie jaki jest prawidłowy moment dokręcania śruby mocującej wtryskiwacz (jedna śruba na dwa wtryskiwacze) oraz przewodów wysokiego ciśnienia (tych metalowych)? Bedę wdzięczny za pomoc.
- Załączniki
-
- 20210131_153211ok1.jpg (113.62 KiB) Przejrzano 14644 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL
Na Twoim miejscu wymieniłbym 4 gumowe uszczelniacze od wtrysków oraz 2 gumowe uszczelniacze od tych długich śrub. Dodatkowo obowiązkowo podkładki miedziane, środkowe oringi wtrysków oraz małe oringi na powrotach. Warto byłoby wymienić również te dwie śruby. Wszystko skręcone odpowiednim momentem i musi być sucho. Poniżej masz instrukcje wraz z momentami dokręcania.
https://www.dropbox.com/s/wb838kbhgzjhq ... %20CGL.rar
Dodano po 59 sekundach:
Chcesz numery części? Pewnie tak
. Potrzebne są dwa gumowe uszczelniacze śrub, a reszta wszystko razy cztery.
- gumowe uszczelniacze wtrysków: 03L103070 lub nowsze oznaczenie 04L103070B
- gumowe uszczelniacze śrub: 03L103487
- podkładka miedziana: 059130519
- oring wtryskiwacza: WHT000884
- oring na powrocie: WHT005302
https://www.dropbox.com/s/wb838kbhgzjhq ... %20CGL.rar
Dodano po 59 sekundach:
Chcesz numery części? Pewnie tak

- gumowe uszczelniacze wtrysków: 03L103070 lub nowsze oznaczenie 04L103070B
- gumowe uszczelniacze śrub: 03L103487
- podkładka miedziana: 059130519
- oring wtryskiwacza: WHT000884
- oring na powrocie: WHT005302
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 gru 2020, 09:47
- Imię: Michał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL
Bardzo dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź oraz numery części co bardzo ułatwi mi sprawę
Instrukcja jest również bardzo dokładna, dzięki. Sam jednak tego nie będę robił, żeby czegoś nie schrzanić. Czy mogę to oddać do zwykłego mechanika, do którego zawsze jeżdżę i jestem zadowolony czy lepiej to zlecić ASO Audi, choć znając ich to policzą sobie za to jak za zboże. Choć mając klucz dynamometryczny i tą instrukcję nie wydaje się to bardzo skomplikowane
Czyli przy takim lekkim wycieku lepiej to zrobić mimo wszystko? Słyszałem, że takie rzeczy lepiej robić na wiosnę bo teraz przy takich niskich temperaturach może się to dobrze nie uszczelnic (plastik i aluminium ponoć trochę się kurczy) ? I jeszcze jedno czy te środkowe oringi wtrysków oraz te małe na powrotach wymieniać jeżeli nie ciekną a wyciek jest najprawdopodobniej od strony miedzianej podkładki, także nie wiem czy warto to ruszać? Jeszcze raz dziękuję.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL
Możesz poczekać aż się trochę ociepli, ale jeśli nie będziesz tego robił, to u mechanika na warsztacie raczej jest w plusie temperatura. Po drugie wymienia się wszystkie uszczelnienia na wtryskach, a nie tylko miedziane podkładki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 gru 2020, 09:47
- Imię: Michał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL
Ok, w takim razie wymienię wszystkie, jeszcze raz dzięki za instrukcję i numery tych części, ułatwi to proces zamówienia w ASO 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL
Niewątpliwie będzie łatwiej
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 wrz 2019, 10:54
- Lokalizacja: Mannheim
Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL
Panowie mam dokładnie ten sam objaw juz u siebie. CGLC 177KM 198.000 km
Dzięki numerom części (podkladek uszczelniaczy) zamówię je i wymienię jak się u mnie w dojczlandii ociepli. Bardzo Wam dziękuję ! ! !
Dzięki numerom części (podkladek uszczelniaczy) zamówię je i wymienię jak się u mnie w dojczlandii ociepli. Bardzo Wam dziękuję ! ! !

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 gru 2020, 09:47
- Imię: Michał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL
Zakupiłem wszystkie uszczelki i będę się brał za wymianę tylko chciałbym mieć 100% pewność, że ta instrukcja dotyczy silnika cgl. Bo są pewne rozbieżności a mianowicie: podczas zakupu części w ASO Audi dostałem informację, że tuleje tych długich śrub (zgodnie z instrukcją nr 18) nie występują w tym silniku, są tylko śruby i moje pytanie czy wystarczy zatem wymienić tylko śruby i druga kwestia dotycząca momentu dokręcenia, wg instrukcji jest to 8 nm + 270 stopni ale w internecie znalazłem też wątek dla tego silnika i ktoś podawał 8 nm + 180 stopni. Chciałbym mieć pewność, że wszystko dobrze wykonam. Dzwoniłem nawet do ASO ale oni nie chcą mi tej informacji podać. Bardzo dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL
Nic innego Ci nie wygeneruję i tuleje masz u siebie w pokrywie
. Wszystko podane jest dla rodziny silników CGL.
