Witam, mam problem z falującymi obrotami gdy jadę stałą prędkością ( na zimnym silniku mniej odczuwalne, jak dogrzeje do 90stopni szarpie co chwile , takie odczucie jakby skrzynia szarpała ale nie ma żadnych błędów w skrzyni. W silniku błędy są następujące:
17536 P1128 Adaptacja mieszanki (Mnoznikowa) (Blok 1) - Mieszanka za uboga
16804 P0420 System katalizatora (Blok 1 ) - Wydajność poniżej progu organiczngo
Falujące obroty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2021, 16:41
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łomża
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Falujące obroty
Sprawdź czy nie zaciąga lewego powietrza zaczynając od odmy.
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: Falujące obroty
Skasuj błędy, zakręć butlę lpg i pojeździj chwilę na lpg .. Albo niech chodzi na benzynie i pojedź na analizę spalin. Mi wyskakują błędy z powody ubogiej lub bogatej mieszanki , byłem na analizie i okazało się że katalizatory są w jak najlepszym stanie i okazało się że to wina lpg ..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Falujące obroty
Lub taniej, bez płacenia za analizę spalin:ZyWiecki pisze: ↑28 lut 2021, 11:22Skasuj błędy, zakręć butlę lpg i pojeździj chwilę na lpg .. Albo niech chodzi na benzynie i pojedź na analizę spalin. Mi wyskakują błędy z powody ubogiej lub bogatej mieszanki , byłem na analizie i okazało się że katalizatory są w jak najlepszym stanie i okazało się że to wina lpg ..
zakręć zawór na butli LPG, podłącz VCDS, skasuj, nawet niestniejące błędy, w silniku. Dzięki temu wyzerujesz wartości STFT i LTFT dla silnika. Pojeździj 100km wyłącznie na benzynie. Uruchom VCDS, silnik, bloki pomiarowe, spisz wyuczone wartości STFT i LTFT. Będziesz wiedzieć jak ECU silnika zaadaptował się do benzyny. Następnie odkręć zawór butli LPG. Jeździj na LPG. Po 100km spisz znów STFT i LTFT. Dobrze wyregulowane LPG ma bardzo zbliżone wartości STFT i LTFT do benzyny. A rozjeżdżają się bo:
1/ zła regulacja LPG bo CCC cena czyni cuda (przy montażu LPG),
2/ wtryski LPG mówią dość,
3/ reduktor LPG mówi dość,
4/ spaprany montaż LPG - wybiera się gazownika a nie bambetle, dobry fachowiec nie zamontuje guana bez możliwości ich sensownej regulacji, zły fachowiec nawet złote komponenty zawali montażem i brakiem regulacji.
Zasada prosta: jeśli na benzynie jest OK, problem leży w LPG. Wynika tylko z zasady pracy instalacji LPG (bo ECU Audi nie wie, że to nie benzyna napędza silnik, bo i skąd?).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2021, 16:41
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łomża
Re: Falujące obroty
Zrobiłem tak jak mówisz ale jest jeden problem.. Jeździłem na samej benzynie i samochód odpalał na dotyk, zakręciłem butle, skasowałem błędy i na drugi dzień to samo jakbym jeździł na gazie, auto odpala na sekunde i gaśnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Falujące obroty
Musisz doprowadzić układ benzyny do porządku. Inaczej nigdy nie wyregulujesz i nie doprowadzisz do ładu gazu, sterownik gazowy działa obserwując sterownik benzynowy (czasy wtrysków) i odpowiednio mnoży (mnożnik), robi korekty (od obrotów, temperatury gazu, rodzaju wtryskiwaczy gazowych) i z tego wszystkiego wychodzi program pracy (mapa) gazu. Jeśli praca na benzynie szwankuje, gazownik nie wyczaruje nic sensownego.kolpaczewski95 pisze: ↑18 mar 2021, 11:36Zrobiłem tak jak mówisz ale jest jeden problem.. Jeździłem na samej benzynie i samochód odpalał na dotyk, zakręciłem butle, skasowałem błędy i na drugi dzień to samo jakbym jeździł na gazie, auto odpala na sekunde i gaśnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2021, 16:41
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łomża
Re: Falujące obroty
vredota mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko. Jak jeźdzę na samej benzynie auto pali na dotyk a gdy jezdze na gazie na drugi dzień nie mogę odpalić auta, odpalam i po sekundzie, dwóch gaśnie. Za 6-7 razem załapie, troche sie podusi, obroty pofaluja i wraca do normy. Ta sama sytuacja dzieje się jak pisałem wcześniej po skasowaniu błędów w silniku. Wiesz może gdzie leży tego przyczyna? Czy to sprawa dla mechanika czy gazownika? Obecnie jestem w Niemczech i nie wiem co robić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Falujące obroty
Jeśli na benzynie bez uwag i na dotyk, problem leży w gazie. Gaz sączy się do kolektora ssącego i jest go tam pewna ilość, mieszanka robi się za bogata (bo auto dawkuje benzynę na rozruch i jest tam nadmiarowy gaz, który robi zbyt bogatą mieszankę paliwo-powietrze i przez to się dusi, zgaśnie, zafaluje).kolpaczewski95 pisze: ↑20 mar 2021, 00:03vredota mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko. Jak jeźdzę na samej benzynie auto pali na dotyk a gdy jezdze na gazie na drugi dzień nie mogę odpalić auta, odpalam i po sekundzie, dwóch gaśnie. Za 6-7 razem załapie, troche sie podusi, obroty pofaluja i wraca do normy. Ta sama sytuacja dzieje się jak pisałem wcześniej po skasowaniu błędów w silniku. Wiesz może gdzie leży tego przyczyna? Czy to sprawa dla mechanika czy gazownika? Obecnie jestem w Niemczech i nie wiem co robić
Dzieje się tak, bo reduktor (parownik) LPG może puszczać gaz wężykiem podciśnienia (większość reduktorów potrzebuje przewodu podciśnienia, zaleca się aby podciśnienie do reduktora LPG pochodziło najlepiej z punktu tuż za przepustnicą) lub wtryski gazowe nie są w pełni zamknięte po zakończeniu pracy i także popuszczają gaz do kolektora.
Wtrysków sam nie sprawdzisz, parownik jak najbardziej. Wszystko na zgaszonym silniku po pracy na LPG (musi być gaz w przewodach). Zobacz, gdzie jest przewód podciśnienia w twoim parowniku, odpinasz, na parownik nakładasz nowy, powiedzmy metrowy, przewód, z drugiej strony wkładasz do szklanki z wodą. Czekasz. Nie uruchamiasz silnika. Parownik jest wciąż gorący po wcześniejszej pracy. Ciśnienie gazu na linii zbiornik-parownik wciąż jakieś jest. Gaz przechodzi z cieczy w fazę lotną i dalej sobie idzie na filtry fazy lotnej i do wtrysków. Wtryski nie pracują, silnik przecież zgaszony. Jeśli parownik puszcza przez przewód podciśnienia, zobaczysz to, bo będą wydobywać się bąbelki w szklance. Na YT znajdziesz filmiki.
Temat jak nic dla gazownika. Jeśli masz coś popularnego z LPG pod maską (a nie np. drogi Prins), nie opłaca się robić zestawów naprawczych, kupuj nowy reduktor, sam zestaw to często 50% ceny nowego redutkora a gazownik weźmie jeszcze robociznę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2021, 16:41
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łomża
Re: Falujące obroty
Wielkie dzięki
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga