Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA

Silniki wysokoprężne
bialydaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:01
Imię: Dariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA

Post autor: bialydaro » 08 mar 2021, 20:37

Witajcie <hejka>
W tym tygodniu chce wymienić podkładki pod wtryskami w 3.0tdi CDYA. Zanim zabiore się za to, chce przygotować ściągać bezwładnościowy.
Czy ktoś podpowie mi jakieś średnicy i jaki jest skok gwintu wtrysku? Wydaje mi się że m14 ale nie wiem jaki skok gwintu, a nie mam luźnego wtrysku. Pozdrawiam
Biały

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA

Post autor: mat1324 » 08 mar 2021, 22:12

Mój mechanik zrobił taki ściągacz na poczekaniu :). Odkręć jedną rurkę od wtryskiwacza i dopasuj. Auto bez problemu odpali po takiej zabawie.

bialydaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:01
Imię: Dariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA

Post autor: bialydaro » 09 mar 2021, 00:30

mat1324 pisze:
08 mar 2021, 22:12
Mój mechanik zrobił taki ściągacz na poczekaniu :). Odkręć jedną rurkę od wtryskiwacza i dopasuj. Auto bez problemu odpali po takiej zabawie.
Już tak myślałem, żeby odkręcić ale wolałem zapytać a nóż ktoś posiada taka wiedzę. Wtryski i Podkładki Ci wyszły bez problemu?
Biały

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA

Post autor: mat1324 » 09 mar 2021, 15:47

Już drugi raz wyjmowałem wtryski do wymiany podkładek miedzianych :). Tym razem przedmuch był tylko na jednej (czwarty cylinder) i ten wtrysk wychodził ciężko. Reszta wychodziła bez problemu. Jak odkręcisz ich mocowania, to jak się zaczynają trochę obracać w gniazdach, to wyjdą bez większego wysiłku. Najgorzej jak ani nie drgną. Wtedy trzeba "rwać" np. tym młotkiem bezwładnościowym. Mój mechanik dopasował nakrętkę na gwint wtrysku i przyspawał ją do półmetrowego pręta gwintowanego. Wsadził stary obuch od większego młotka, dał na to podkładkę, aby obuch zatrzymywał się o nakręconą na końcu nakrętkę. Kilka uderzeń i wtrysk był na wierzchu. Zrobił to kilka lat temu i trzymał cały czas w swoim magazynie. Byłem niedawno u niego wymienić podkładki i specjalnie pobiegł po ten "sprzęt".

nakrętka dopasowana pod wtrysk -> obuch młotka -> podkładka -> nakrętka na końcu (wszystko na tym pręcie)

Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Po wymianie i odpowietrzeniu auto odpaliło po ok. 5 sekundach kręcenia. Teraz wiedzieliśmy jak odpowietrzyć, aby nie trwało to długo :p.

bialydaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:01
Imię: Dariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA

Post autor: bialydaro » 15 mar 2021, 01:35

mat1324 pisze:
09 mar 2021, 15:49
Już drugi raz wyjmowałem wtryski do wymiany podkładek miedzianych :). Tym razem przedmuch był tylko na jednej (czwarty cylinder) i ten wtrysk wychodził ciężko. Reszta wychodziła bez problemu. Jak odkręcisz ich mocowania, to jak się zaczynają trochę obracać w gniazdach, to wyjdą bez większego wysiłku. Najgorzej jak ani nie drgną. Wtedy trzeba "rwać" np. tym młotkiem bezwładnościowym. Mój mechanik dopasował nakrętkę na gwint wtrysku i przyspawał ją do półmetrowego pręta gwintowanego. Wsadził stary obuch od większego młotka, dał na to podkładkę, aby obuch zatrzymywał się o nakręconą na końcu nakrętkę. Kilka uderzeń i wtrysk był na wierzchu. Zrobił to kilka lat temu i trzymał cały czas w swoim magazynie. Byłem niedawno u niego wymienić podkładki i specjalnie pobiegł po ten "sprzęt".

nakrętka dopasowana pod wtrysk -> obuch młotka -> podkładka -> nakrętka na końcu (wszystko na tym pręcie)

Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Po wymianie i odpowietrzeniu auto odpaliło po ok. 5 sekundach kręcenia. Teraz wiedzieliśmy jak odpowietrzyć, aby nie trwało to długo :p.

Jestem już po robocie tego ;) zrobiłem długi ściągacz, przed rozpoczęciem zabawy aby nie było problemów. Zacząłem od prawej strony (przy filtrze powietrza) wszystkie 3 wyszły elegancko, Stan podkładek ok, ale za jakiś czas i tak trzeba byłoby je wymienić. Przy lewej stronie (od zbiornika wyrównawczego) zacząłem od grodzi i pierwszy wtrysk bezproblemowo. Zacząłem sobie myśleć, po co ja to wymieniam 😁 ale gdy chciałem wyciągnąć 2 wtrysk (środkowy) to za holere nie chciał się nawet ruszyć. Założyłem ściągacz z 4 pęknięcia i wyszedł 😁 podkładka miała przedmuchy i było duzo nagaru, na dodatek miedzianą podkładka zostala w środku, ale poradziłem sobie z nią. Zastanawiam się dlaczego akurat tylko jedna puściła hmm 🧐
Załączniki
IMG_20210315_013139.jpg
IMG_20210315_013139.jpg (114.25 KiB) Przejrzano 1150 razy
IMG_20210315_013205.jpg
IMG_20210315_013205.jpg (138.45 KiB) Przejrzano 1150 razy
IMG_20210315_013224.jpg
IMG_20210315_013224.jpg (138.5 KiB) Przejrzano 1150 razy
IMG_20210315_012722.jpg
IMG_20210315_012722.jpg (95.26 KiB) Przejrzano 1150 razy
IMG_20210315_012722.jpg
IMG_20210315_012722.jpg (95.26 KiB) Przejrzano 1150 razy

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA

Post autor: mat1324 » 15 mar 2021, 23:25

U mnie też padła tylko jedna uszczelka i to w dodatku na najgorszym wtrysku jeśli chodzi o demontaż, czyli czwarty.

szyba
3 ... 6
2 ... 5
1 ... 4
zderzak

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga