Witajcie
W tym tygodniu chce wymienić podkładki pod wtryskami w 3.0tdi CDYA. Zanim zabiore się za to, chce przygotować ściągać bezwładnościowy.
Czy ktoś podpowie mi jakieś średnicy i jaki jest skok gwintu wtrysku? Wydaje mi się że m14 ale nie wiem jaki skok gwintu, a nie mam luźnego wtrysku. Pozdrawiam
Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA
Mój mechanik zrobił taki ściągacz na poczekaniu . Odkręć jedną rurkę od wtryskiwacza i dopasuj. Auto bez problemu odpali po takiej zabawie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:01
- Imię: Dariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA
Już tak myślałem, żeby odkręcić ale wolałem zapytać a nóż ktoś posiada taka wiedzę. Wtryski i Podkładki Ci wyszły bez problemu?
Biały
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA
Już drugi raz wyjmowałem wtryski do wymiany podkładek miedzianych . Tym razem przedmuch był tylko na jednej (czwarty cylinder) i ten wtrysk wychodził ciężko. Reszta wychodziła bez problemu. Jak odkręcisz ich mocowania, to jak się zaczynają trochę obracać w gniazdach, to wyjdą bez większego wysiłku. Najgorzej jak ani nie drgną. Wtedy trzeba "rwać" np. tym młotkiem bezwładnościowym. Mój mechanik dopasował nakrętkę na gwint wtrysku i przyspawał ją do półmetrowego pręta gwintowanego. Wsadził stary obuch od większego młotka, dał na to podkładkę, aby obuch zatrzymywał się o nakręconą na końcu nakrętkę. Kilka uderzeń i wtrysk był na wierzchu. Zrobił to kilka lat temu i trzymał cały czas w swoim magazynie. Byłem niedawno u niego wymienić podkładki i specjalnie pobiegł po ten "sprzęt".
nakrętka dopasowana pod wtrysk -> obuch młotka -> podkładka -> nakrętka na końcu (wszystko na tym pręcie)
Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Po wymianie i odpowietrzeniu auto odpaliło po ok. 5 sekundach kręcenia. Teraz wiedzieliśmy jak odpowietrzyć, aby nie trwało to długo .
nakrętka dopasowana pod wtrysk -> obuch młotka -> podkładka -> nakrętka na końcu (wszystko na tym pręcie)
Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Po wymianie i odpowietrzeniu auto odpaliło po ok. 5 sekundach kręcenia. Teraz wiedzieliśmy jak odpowietrzyć, aby nie trwało to długo .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:01
- Imię: Dariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA
mat1324 pisze: ↑09 mar 2021, 15:49Już drugi raz wyjmowałem wtryski do wymiany podkładek miedzianych . Tym razem przedmuch był tylko na jednej (czwarty cylinder) i ten wtrysk wychodził ciężko. Reszta wychodziła bez problemu. Jak odkręcisz ich mocowania, to jak się zaczynają trochę obracać w gniazdach, to wyjdą bez większego wysiłku. Najgorzej jak ani nie drgną. Wtedy trzeba "rwać" np. tym młotkiem bezwładnościowym. Mój mechanik dopasował nakrętkę na gwint wtrysku i przyspawał ją do półmetrowego pręta gwintowanego. Wsadził stary obuch od większego młotka, dał na to podkładkę, aby obuch zatrzymywał się o nakręconą na końcu nakrętkę. Kilka uderzeń i wtrysk był na wierzchu. Zrobił to kilka lat temu i trzymał cały czas w swoim magazynie. Byłem niedawno u niego wymienić podkładki i specjalnie pobiegł po ten "sprzęt".
nakrętka dopasowana pod wtrysk -> obuch młotka -> podkładka -> nakrętka na końcu (wszystko na tym pręcie)
Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Po wymianie i odpowietrzeniu auto odpaliło po ok. 5 sekundach kręcenia. Teraz wiedzieliśmy jak odpowietrzyć, aby nie trwało to długo .
Jestem już po robocie tego zrobiłem długi ściągacz, przed rozpoczęciem zabawy aby nie było problemów. Zacząłem od prawej strony (przy filtrze powietrza) wszystkie 3 wyszły elegancko, Stan podkładek ok, ale za jakiś czas i tak trzeba byłoby je wymienić. Przy lewej stronie (od zbiornika wyrównawczego) zacząłem od grodzi i pierwszy wtrysk bezproblemowo. Zacząłem sobie myśleć, po co ja to wymieniam ale gdy chciałem wyciągnąć 2 wtrysk (środkowy) to za holere nie chciał się nawet ruszyć. Założyłem ściągacz z 4 pęknięcia i wyszedł podkładka miała przedmuchy i było duzo nagaru, na dodatek miedzianą podkładka zostala w środku, ale poradziłem sobie z nią. Zastanawiam się dlaczego akurat tylko jedna puściła hmm
- Załączniki
-
- IMG_20210315_013139.jpg (114.25 KiB) Przejrzano 1151 razy
-
- IMG_20210315_013205.jpg (138.45 KiB) Przejrzano 1151 razy
-
- IMG_20210315_013224.jpg (138.5 KiB) Przejrzano 1151 razy
-
- IMG_20210315_012722.jpg (95.26 KiB) Przejrzano 1151 razy
-
- IMG_20210315_012722.jpg (95.26 KiB) Przejrzano 1151 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Jakiej średnicy i jaki skok gwintu w wtryskiwaczu 3.0 tdi CDYA
U mnie też padła tylko jedna uszczelka i to w dodatku na najgorszym wtrysku jeśli chodzi o demontaż, czyli czwarty.
szyba
3 ... 6
2 ... 5
1 ... 4
zderzak
szyba
3 ... 6
2 ... 5
1 ... 4
zderzak
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga