Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Silniki wysokoprężne
Zbysiu88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 18 cze 2020, 22:49
Imię: Pawel
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: Zbysiu88 » 21 lip 2020, 15:58

Witam
Panowie i Panie posiadam duży denerwujące problem z którym nie umie sobie poradzić.
A więc w moim audi jest taki problem że od 1500obrotow do 2000tys obrotów występuje tzw spalanie stukowe lub jak kto woli chodzi wtedy jak pompowtrysk . Występowało to wcześniej na ostatnim biegu A aktualnie występuje to na każdym raz głośniej słychać raz ciszej. Auto posiada moc .Samochód to audi a6 c6 3.0 tdi bmk w tiptronicu. Pomocy poradzcie coś
Ps:mój silnik pracuje podobnie jak ten z linku
https://youtu.be/AiiQJ4sO02k

g0sciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 cze 2014, 21:04
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: g0sciu » 26 lis 2020, 16:41

Witam, udało się znaleźć przyczynę takiej pracy?
U mnie jest podobnie i też niekt nic nie wie

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: gozdzik77 » 26 lis 2020, 18:25

jak masz VCDS-a to zrób logi dynamiczne dla grup 013 i 014 , sprawdzisz czy wtryski (a raczej każdy cylinder) pod obciążeniem i przy różnych obrotach pracują prawidłowo. Ja obstawiam że to wtryskiwacze.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: konradkry77 » 27 lis 2020, 08:15

EGR może wylogowany .
Paramenty z 03

g0sciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 cze 2014, 21:04
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: g0sciu » 07 mar 2021, 20:03

Dopiero udało mi się zdobyć vcdsa tutaj wrzucam logi (003 przy różnych obrotach):

11:49:55 Grupa 013: Idle Stabilization Cyl. 1-3 (Injection Quantity Deviation)
0.33 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
0.66 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-1.18 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3


11:49:55 Grupa 014: Idle Stabilization Cyl. 4-6 (Injection Quantity Deviation)
-0.66 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-0.24 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 5
1.08 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 6

19:52:20 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
798 /min Engine Speed (G28)
258.5 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
493.5 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

19:52:41 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
1071 /min Engine Speed (G28)
458.3 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
593.4 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

19:52:50 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
1890 /min Engine Speed (G28)
804.9 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
575.8 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

19:52:27 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
2478 /min Engine Speed (G28)
452.4 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
564.0 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

Doda że auto ma zwiększoną moc do 280km, nie wiem czy to ma coś wspólnego z parametrami egr.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: gozdzik77 » 07 mar 2021, 23:44

Czy masz zaślepiony EGR? bo te wartości 493.5 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual) na woknych obrotach powinny być w granicach 250-300mm/suw. Ale twoim problemem są wtryski 3 i 6 wartości pow. 1mg.suw są już niepokojące.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

g0sciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 cze 2014, 21:04
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: g0sciu » 08 mar 2021, 09:46

Egr nie wiem czy jest zaslepiony, da sie to w prosty sposob sprawdzic? A z wtryskow to bedzie jeden z 3 i 6 o ile dobrze rozumiem tak? Bo jeden nadrabia za ten slabszy i dąży do sumy wtryskow rowniej zero? Tylko ktory dobry a ktory zly?

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: gozdzik77 » 08 mar 2021, 21:13

Jak EGR będzie zasyfiony to też może pokazywać duże wartości. Wyczyść sobie to kolanko przy klapie gaszącej gdzie dochodzi rurka od EGR-a bo tam sie lubi zapychać i dlatego mogą być takie duże wartości dla EGR na kompie. Co do wtrysków to można jeszcze sprawdzić jakie są korekty w gr. 072-077. Ale tak naprawdę to trzeba było by wszystkie wyciągnąć i dać do sprawdzenia na specjalnej maszynie Boscha.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

Wit1973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 sie 2022, 11:19
Imię: Wit
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: Wit1973 » 04 sie 2022, 08:00

Witam

i udało się rozwiązać problem? Informacje bardziej niż mile widziane - mam to samo i jakoś nie mogę uznać, że "ten typ tak ma". Brzmi jak spalanie stukowe - na dłuższą metę żaden silnik tego nie wytrzyma.

Pzdr

WP

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: tb303 » 21 sie 2022, 10:52

U mnie było tak samo, wymienilem wtryski i problem znikł całkowicie.

mohave
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2012, 17:49
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubań

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: mohave » 21 sie 2022, 12:18

A u mnie było tak samo, najczęściej jak samochód nagrzewał się do 90 stopni i latem. Takie objawy miałem też po wymienieniu wszystkich wtrysków, przepływomierza, czujnika ciśnienia doładowania. Dałem sobie z tym spokój. Teraz mam wrażenie, że ustało, wymieniłem koło pasowe, uszczelkę pod podstawą filtra oleju, wszystkie orongi, pompę wspomagania. Nie wiem czy to miało jakieś znaczenie. Dam znać jak zrobie trochę km.

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: maly81 » 21 sie 2022, 21:39

mohave pisze:
21 sie 2022, 12:18
A u mnie było tak samo, najczęściej jak samochód nagrzewał się do 90 stopni i latem. Takie objawy miałem też po wymienieniu wszystkich wtrysków, przepływomierza, czujnika ciśnienia doładowania. Dałem sobie z tym spokój. Teraz mam wrażenie, że ustało, wymieniłem koło pasowe, uszczelkę pod podstawą filtra oleju, wszystkie orongi, pompę wspomagania. Nie wiem czy to miało jakieś znaczenie. Dam znać jak zrobie trochę km.
jak tam nie stuka już?

mohave
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2012, 17:49
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubań

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: mohave » 26 sie 2022, 19:41

Pojeździłem troche, ok 800km i dalej stuka, zauważyłem, że objawia sie to tylko wtedy gdy temperatura silnika ma 50-90 stopni. Jak się nagrzeje stukanie znika. Wtryski wymieniałem na nowe, przejechałem na nich ok 120k km, wymienione wraz z podkładkami, oringami i blaszkami. Bardzo dziwna sprawa.

irkogrande
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 paź 2017, 21:58
Imię: Irek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Braniewo

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: irkogrande » 24 wrz 2022, 15:25

mohave pisze:
26 sie 2022, 19:41
Pojeździłem troche, ok 800km i dalej stuka, zauważyłem, że objawia sie to tylko wtedy gdy temperatura silnika ma 50-90 stopni. Jak się nagrzeje stukanie znika. Wtryski wymieniałem na nowe, przejechałem na nich ok 120k km, wymienione wraz z podkładkami, oringami i blaszkami. Bardzo dziwna sprawa.
Witam. Znalazłeś przyczynę tego stukania?

mohave
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2012, 17:49
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubań

Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika

Post autor: mohave » 26 wrz 2022, 08:56

Witam, dalej nie znalazłem przyczyny stukania. Mam tak odkąd kupiłem auto a zrobiłem już 170k km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga