3.0 tdi bmk twarda praca silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 cze 2020, 22:49
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
3.0 tdi bmk twarda praca silnika
Witam
Panowie i Panie posiadam duży denerwujące problem z którym nie umie sobie poradzić.
A więc w moim audi jest taki problem że od 1500obrotow do 2000tys obrotów występuje tzw spalanie stukowe lub jak kto woli chodzi wtedy jak pompowtrysk . Występowało to wcześniej na ostatnim biegu A aktualnie występuje to na każdym raz głośniej słychać raz ciszej. Auto posiada moc .Samochód to audi a6 c6 3.0 tdi bmk w tiptronicu. Pomocy poradzcie coś
Ps:mój silnik pracuje podobnie jak ten z linku
https://youtu.be/AiiQJ4sO02k
Panowie i Panie posiadam duży denerwujące problem z którym nie umie sobie poradzić.
A więc w moim audi jest taki problem że od 1500obrotow do 2000tys obrotów występuje tzw spalanie stukowe lub jak kto woli chodzi wtedy jak pompowtrysk . Występowało to wcześniej na ostatnim biegu A aktualnie występuje to na każdym raz głośniej słychać raz ciszej. Auto posiada moc .Samochód to audi a6 c6 3.0 tdi bmk w tiptronicu. Pomocy poradzcie coś
Ps:mój silnik pracuje podobnie jak ten z linku
https://youtu.be/AiiQJ4sO02k
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 cze 2014, 21:04
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Białystok
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
Witam, udało się znaleźć przyczynę takiej pracy?
U mnie jest podobnie i też niekt nic nie wie
U mnie jest podobnie i też niekt nic nie wie
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
jak masz VCDS-a to zrób logi dynamiczne dla grup 013 i 014 , sprawdzisz czy wtryski (a raczej każdy cylinder) pod obciążeniem i przy różnych obrotach pracują prawidłowo. Ja obstawiam że to wtryskiwacze.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
EGR może wylogowany .
Paramenty z 03
Paramenty z 03
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 cze 2014, 21:04
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Białystok
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
Dopiero udało mi się zdobyć vcdsa tutaj wrzucam logi (003 przy różnych obrotach):
11:49:55 Grupa 013: Idle Stabilization Cyl. 1-3 (Injection Quantity Deviation)
0.33 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
0.66 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-1.18 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
11:49:55 Grupa 014: Idle Stabilization Cyl. 4-6 (Injection Quantity Deviation)
-0.66 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-0.24 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 5
1.08 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 6
19:52:20 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
798 /min Engine Speed (G28)
258.5 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
493.5 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
19:52:41 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
1071 /min Engine Speed (G28)
458.3 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
593.4 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
19:52:50 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
1890 /min Engine Speed (G28)
804.9 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
575.8 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
19:52:27 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
2478 /min Engine Speed (G28)
452.4 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
564.0 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
Doda że auto ma zwiększoną moc do 280km, nie wiem czy to ma coś wspólnego z parametrami egr.
11:49:55 Grupa 013: Idle Stabilization Cyl. 1-3 (Injection Quantity Deviation)
0.33 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
0.66 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-1.18 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
11:49:55 Grupa 014: Idle Stabilization Cyl. 4-6 (Injection Quantity Deviation)
-0.66 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-0.24 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 5
1.08 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 6
19:52:20 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
798 /min Engine Speed (G28)
258.5 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
493.5 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
19:52:41 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
1071 /min Engine Speed (G28)
458.3 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
593.4 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
19:52:50 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
1890 /min Engine Speed (G28)
804.9 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
575.8 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
19:52:27 Grupa 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
2478 /min Engine Speed (G28)
452.4 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
564.0 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual)
94.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
Doda że auto ma zwiększoną moc do 280km, nie wiem czy to ma coś wspólnego z parametrami egr.
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
Czy masz zaślepiony EGR? bo te wartości 493.5 mg/suw Exhaust Gas Recirculat. (actual) na woknych obrotach powinny być w granicach 250-300mm/suw. Ale twoim problemem są wtryski 3 i 6 wartości pow. 1mg.suw są już niepokojące.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 cze 2014, 21:04
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Białystok
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
Egr nie wiem czy jest zaslepiony, da sie to w prosty sposob sprawdzic? A z wtryskow to bedzie jeden z 3 i 6 o ile dobrze rozumiem tak? Bo jeden nadrabia za ten slabszy i dąży do sumy wtryskow rowniej zero? Tylko ktory dobry a ktory zly?
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
Jak EGR będzie zasyfiony to też może pokazywać duże wartości. Wyczyść sobie to kolanko przy klapie gaszącej gdzie dochodzi rurka od EGR-a bo tam sie lubi zapychać i dlatego mogą być takie duże wartości dla EGR na kompie. Co do wtrysków to można jeszcze sprawdzić jakie są korekty w gr. 072-077. Ale tak naprawdę to trzeba było by wszystkie wyciągnąć i dać do sprawdzenia na specjalnej maszynie Boscha.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 sie 2022, 11:19
- Imię: Wit
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
Witam
i udało się rozwiązać problem? Informacje bardziej niż mile widziane - mam to samo i jakoś nie mogę uznać, że "ten typ tak ma". Brzmi jak spalanie stukowe - na dłuższą metę żaden silnik tego nie wytrzyma.
Pzdr
WP
i udało się rozwiązać problem? Informacje bardziej niż mile widziane - mam to samo i jakoś nie mogę uznać, że "ten typ tak ma". Brzmi jak spalanie stukowe - na dłuższą metę żaden silnik tego nie wytrzyma.
Pzdr
WP
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
U mnie było tak samo, wymienilem wtryski i problem znikł całkowicie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lis 2012, 17:49
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubań
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
A u mnie było tak samo, najczęściej jak samochód nagrzewał się do 90 stopni i latem. Takie objawy miałem też po wymienieniu wszystkich wtrysków, przepływomierza, czujnika ciśnienia doładowania. Dałem sobie z tym spokój. Teraz mam wrażenie, że ustało, wymieniłem koło pasowe, uszczelkę pod podstawą filtra oleju, wszystkie orongi, pompę wspomagania. Nie wiem czy to miało jakieś znaczenie. Dam znać jak zrobie trochę km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 291
- Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
- Imię: Janek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bałystok
- Kontakt:
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
jak tam nie stuka już?mohave pisze: ↑21 sie 2022, 12:18A u mnie było tak samo, najczęściej jak samochód nagrzewał się do 90 stopni i latem. Takie objawy miałem też po wymienieniu wszystkich wtrysków, przepływomierza, czujnika ciśnienia doładowania. Dałem sobie z tym spokój. Teraz mam wrażenie, że ustało, wymieniłem koło pasowe, uszczelkę pod podstawą filtra oleju, wszystkie orongi, pompę wspomagania. Nie wiem czy to miało jakieś znaczenie. Dam znać jak zrobie trochę km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lis 2012, 17:49
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubań
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
Pojeździłem troche, ok 800km i dalej stuka, zauważyłem, że objawia sie to tylko wtedy gdy temperatura silnika ma 50-90 stopni. Jak się nagrzeje stukanie znika. Wtryski wymieniałem na nowe, przejechałem na nich ok 120k km, wymienione wraz z podkładkami, oringami i blaszkami. Bardzo dziwna sprawa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 paź 2017, 21:58
- Imię: Irek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Braniewo
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
Witam. Znalazłeś przyczynę tego stukania?mohave pisze: ↑26 sie 2022, 19:41Pojeździłem troche, ok 800km i dalej stuka, zauważyłem, że objawia sie to tylko wtedy gdy temperatura silnika ma 50-90 stopni. Jak się nagrzeje stukanie znika. Wtryski wymieniałem na nowe, przejechałem na nich ok 120k km, wymienione wraz z podkładkami, oringami i blaszkami. Bardzo dziwna sprawa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lis 2012, 17:49
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubań
Re: 3.0 tdi bmk twarda praca silnika
Witam, dalej nie znalazłem przyczyny stukania. Mam tak odkąd kupiłem auto a zrobiłem już 170k km.