ZRozynski pisze: ↑10 lut 2021, 18:50
Zastanawia mnie jedynie efekt delikatnego buczenia podczas jazdy 50km/h na 4ce (65km/h na 5tce), jednak 1300rpm to niedużo, ale z Twojej wypowiedzi rozumiem, że tak ma po prostu być bo tak robili kiedyś

Nie chciałbym zwyczajnie, żeby z tego powodu coś mi kiedyś "siadło", jestem trochę laikiem w tych sprawach ale o auto bardzo dbam, uczę się go i przez tą niewiedzę momentami pewnie niepotrzebnie panikuję
Nauczysz się kiedyś swojej A6, oby bezkosztowo. Kabelek sobie zakup, VAG/VCDS zdobądź. Są warsztaty, które za samo podpięcie się żądają 150zł. Proste urządzonka odczytają Ci błędy i je skasują, to tyle, co nic. Mając VCDS zrobisz adaptacje, kodowania, zobaczysz bloki pomiarowe, odczytasz PIN, dopiszesz nowe kluczyki, skasujesz stare, itd. Kupa rzeczy, gdzie wiedza leży na forum. Słabo mi się zrobiło, gdy za 150zł kupiłem netbooka używkę, kabel OBD a warsztat zaśpiewał dokładnie taką samą kwotę za "komputerowa diagnoza pompy paliwa" bo stara wyzionęła ducha, co wiedziałem i bez VCDS (poprzedni właściciel uważał, że jazda na rezerwie jest OK przy LPG, ech).
Silnik V6 ma krótki wał korbowy, przez co może się wydawać, że jest taki kompaktowy, zupełnie jak silnik R4 czy R3 z osprzętem. Nic bardziej mylnego! Tu jest 6 cylindrów, które dają dużą elastyczność, zawsze coś ciągnie auto do przodu. Większość ludzi jeździ na silnikach R4, z turbo, czasem R3, ekologia, księgowi zamiast inżynierów. Przyzwyczaja się kierowców, że silnik MUSI być kręcony. A takie V6 czy V8 nie muszą.
Jazda przy 1200-1300rpm, przy utrzymywaniu prędkości, to nic niezwykłego dla V6 z Tiptroniciem. Nie udało mi się zmusić skrzyni do jazdy po płaskim z utrzymaniem prędkości z obrotami niższymi niż 950-1000rpm.
Na chomiku leżą pliki o A6 C5 u różnych autorów, typowe V6 w Audi z tamtego okresu mają największy moment przyspieszenia w okolicy 3000-3200-3500rpm (u mnie 230Nm przy 3200rpm) a nominalną moc prawie przy odcince (u mnie 121kW przy 6000rpm).