Napęd quattro półosie
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Napęd quattro półosie
Mając quattro napęd można jeździć tymczasowo bez przednich półosii? Chodzi mi o obydwie przednie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Napęd quattro półosie
Niestety, ale nawet nie ruszysz z miejsca
. Torsen potrzebuje jakiekolwiek oporu na danym mechanizmie różnicowym, aby się zablokować i przenieść moc na drugi dyfer. W Twoim przypadku nie będzie żadnego oporu, więc auto nie ruszy. Dlatego starsze Audi z quattro mają problem ze zjechałem z rolek, które są podstawione pod oba koła danej osi. Nowsze modele delikatnie przyhamowują swobodnie obracające się koła (imitacja oporu podłoża) i auto jest w stanie zjechać z rolek. Na co dzień taka sytuacja nie występuje, więc nie ma problemu zimą na śniegu itp., ale z rolkami sobie już nie radzi. Oczywiście x-drive czy 4matic nie ma tego problemu, bo tam jest oś dołączona, więc sterownik przenosi całą moc na przyczepne koła i auto bez problemu zjeżdża z rolek. Niestety jest to elektronika, która jest wrażliwa na uszkodzonie (głównie przegrzanie i nagle traci się napęd na 4 koła). Torsen jest całkowicie mechaniczny i to jego spora zaleta.

- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: Napęd quattro półosie
Dzięki wielkie za jasne wytłumaczenie ! Naprawa odbędzie się na miejscu, niestety dwa przeguby wewnętrzne na stół. Pozdrawiam !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Napęd quattro półosie
Eeee, a ja myslalem ze w naszych 6kach jest quattro 4 generacji (torsen t2 lub typu B) gdzie moment przekazywany jest na os z lepsza przyczepnoscia w danej chwili. Tak przeciez dziala torsen. Efekt lodowiska tez w tej generacji zlikwidowano przez przychamowanie tylnich kol.
Edit: oczywiscie auto nie pojedzie czy to bez polosi z przodu czy bez walu bo torsen przemnozy moment z osi z poslizgiem na os z przyczepnoscia (0 nm razy X=0, gdzie X przy torsenie t2 to stosunek momentu miedzy osiami, o ile dobrze pamietam 50:50 normalnie i 25:75 w skrajnych przypadkach ale po wyjeciu polosi to bedzie 0:100 dlatego auto nie ruszy, musi byc minimalna przyczepnosc)
Edit: oczywiscie auto nie pojedzie czy to bez polosi z przodu czy bez walu bo torsen przemnozy moment z osi z poslizgiem na os z przyczepnoscia (0 nm razy X=0, gdzie X przy torsenie t2 to stosunek momentu miedzy osiami, o ile dobrze pamietam 50:50 normalnie i 25:75 w skrajnych przypadkach ale po wyjeciu polosi to bedzie 0:100 dlatego auto nie ruszy, musi byc minimalna przyczepnosc)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Napęd quattro półosie
W Audi jest 40:60. Spójrz na ten filmik. Auto zjeżdża z rolek, bo ma sporą moc i w końcu dosłownie zsuwa się z rolek, ale nie widać nigdzie, aby któreś koło przyhamowywało.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Napęd quattro półosie
W takim razie duzo sprzecznych informacji w necie o quattro. W przypadku zjazdu z rolek nalezy uzywac hamulca...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Napęd quattro półosie
W starszych quattro tak, ale wystarczy tylko delikatnie nacisnąć na hamulec, aby torsen poczuł opór. W nowszych generacjach ESP w tym pomaga.
Dodano po 9 minutach 19 sekundach:
Nie czytam większości poradników o samochodach (w necie czy gazetach), bo są one dla mnie zbyt ogólnikowe lub wyglądają na kopiowane z poprzednich lat. Wymagam czegoś więcej
. Oczekuję szczegółów, dociekania, informacji bardziej technicznych.
Dodano po 9 minutach 19 sekundach:
Nie czytam większości poradników o samochodach (w necie czy gazetach), bo są one dla mnie zbyt ogólnikowe lub wyglądają na kopiowane z poprzednich lat. Wymagam czegoś więcej
