Co daje usunięcie EGR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli wyczyszczenie zaworu EGR nie pomaga, to trzeba wymienić całą chłodnicę. Akurat właśnie przerabiam ten temat. Myślałem, że wyczyszczenie pomoże, ale miał tylko ciemny nalot, lecz bez żadnych większych osadów. Na niemieckich forach sporo o tym piszą i bez wymiany całej chłodnicy się nie obejdzie. To ona jest zaklejona i wyskakuje błąd o małym przepływie. Dodatkowo błąd nie występuje od razu, tylko w określonych warunkach. Na początku jest sporadyczny, a potem gdy wystąpi kilkanaście razy, to na desce wywala Check.
[ Dodano: 2018-10-21, 12:47 ]
Podobne problemy są w 3 litrowych A4 .
[ Dodano: 2018-10-21, 12:47 ]
Podobne problemy są w 3 litrowych A4 .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
mat1324 jakie miałeś objawy tego EGR-a poza kontrolką na desce? Nie jestem pewien ale u Ciebie jest chyba zawór EGR sterowany elektronicznie a u mnie podciśnieniowo.U mnie żaden błąd na desce się nie generuje.Ja mam tylko zastrzeżenia do słabego dołu do 2000obr/min.mat1324 pisze:Jeśli wyczyszczenie zaworu EGR nie pomaga, to trzeba wymienić całą chłodnicę. Akurat właśnie przerabiam ten temat. Myślałem, że wyczyszczenie pomoże, ale miał tylko ciemny nalot, lecz bez żadnych większych osadów. Na niemieckich forach sporo o tym piszą i bez wymiany całej chłodnicy się nie obejdzie. To ona jest zaklejona i wyskakuje błąd o małym przepływie. Dodatkowo błąd nie występuje od razu, tylko w określonych warunkach. Na początku jest sporadyczny, a potem gdy wystąpi kilkanaście razy, to na desce wywala Check.
[ Dodano: 2018-10-21, 12:47 ]
Podobne problemy są w 3 litrowych A4 .
Jak by ktoś podrzucił linka do opisu problemu słabego dołu w 2.7 lub 3.0 tdi bo zabardzo nie mogę na ten temat nic znaleźć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co daje usunięcie EGR
Witam,
U mnie problem z EGR chyba też się pojawia, objawia się tym że podczas normalnej jazdy i ruszania, lub zmiany biegów nie robi tego płynnie choćbym nie wiem jak się starał zawsze lekko/mocniej szarpnie albo przydusi go i zrobi żabkę. Rano jak jest zimno na dworze i odpalę go to po 3 sekundach zaczyna tak buczeć jakby coś się załączało, doszedłem do tego że otwiera się EGR i druga rzecz, dość mocno dymi na biało do czasu aż się nie rozgrzeje tak do 70stopni.Pewnie po części to para wodna a po części nie. Dziwne to chociażby ze względu na to że mam nową turbinę i wtryski. Zacząłem grzebać przy nim i testować różne rozwiązania i doszedłem do wniosku że problem leży chyba właśnie po stronie tego zasranego EGR. Ostatnio po prostu go odłączyłem od podciśnienia. Auto zaczęło dużo lepiej jeździć, nie buczy po odpaleniu(ale to wydaje się logiczne skoro go wyłączyłem) i nie dymi (lekko ale to już tylko para), zmiana biegów i ruszanie z miejsca przebiega płynnie i przyjemniej oraz szybciej wstaje turbo, ale to pewnie też ze względu na czyste powietrze. Boję się tylko tak dłużej jeździć ze względu na DPF który jak sądzę przez wyłączenie tego szybciej się zasra sadzą. Pytanie czy jest możliwe, że on nie otwiera się płynnie albo działa z jakimś opóźnieniem że odwala takie hece? Czyściłem już go kiedyś ale nie przyniosło to większego efektu. Nie chce pompować kasy w ten zawór jeśli okaże się że na nowym jest to samo co na starym. Najbardziej denerwujący jest ten brak płynności przy ruszaniu i zmianach biegów no i żabka przy dynamicznym ruszaniu. Ewidentnie dusi się spalinami i dlatego to robi. Czy powód takich zachowań może leżeć jeszcze gdzieś indziej?
U mnie problem z EGR chyba też się pojawia, objawia się tym że podczas normalnej jazdy i ruszania, lub zmiany biegów nie robi tego płynnie choćbym nie wiem jak się starał zawsze lekko/mocniej szarpnie albo przydusi go i zrobi żabkę. Rano jak jest zimno na dworze i odpalę go to po 3 sekundach zaczyna tak buczeć jakby coś się załączało, doszedłem do tego że otwiera się EGR i druga rzecz, dość mocno dymi na biało do czasu aż się nie rozgrzeje tak do 70stopni.Pewnie po części to para wodna a po części nie. Dziwne to chociażby ze względu na to że mam nową turbinę i wtryski. Zacząłem grzebać przy nim i testować różne rozwiązania i doszedłem do wniosku że problem leży chyba właśnie po stronie tego zasranego EGR. Ostatnio po prostu go odłączyłem od podciśnienia. Auto zaczęło dużo lepiej jeździć, nie buczy po odpaleniu(ale to wydaje się logiczne skoro go wyłączyłem) i nie dymi (lekko ale to już tylko para), zmiana biegów i ruszanie z miejsca przebiega płynnie i przyjemniej oraz szybciej wstaje turbo, ale to pewnie też ze względu na czyste powietrze. Boję się tylko tak dłużej jeździć ze względu na DPF który jak sądzę przez wyłączenie tego szybciej się zasra sadzą. Pytanie czy jest możliwe, że on nie otwiera się płynnie albo działa z jakimś opóźnieniem że odwala takie hece? Czyściłem już go kiedyś ale nie przyniosło to większego efektu. Nie chce pompować kasy w ten zawór jeśli okaże się że na nowym jest to samo co na starym. Najbardziej denerwujący jest ten brak płynności przy ruszaniu i zmianach biegów no i żabka przy dynamicznym ruszaniu. Ewidentnie dusi się spalinami i dlatego to robi. Czy powód takich zachowań może leżeć jeszcze gdzieś indziej?
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Co daje usunięcie EGR
Egr możesz sprawdzić VCDS-em. Wchodzisz w nastawy podstawowe: i wpisujesz kanał 003. Tam egr będzie ci się włączał i wyłączał i muszą się zmieniać wartości przepływu. Poszukaj sobie jak się je robi. Jest to na tym forum.
Możliwe że EGR ci się nie domyka do końca. Możesz sobie zaślepić na chwilę egr jakąś blaszką przy klapie gaszącej. I zobaczysz czy jest poprawa.
Wtryski masz nowe-nowe czy nowe po jakiejś regeneracji?
Możliwe że EGR ci się nie domyka do końca. Możesz sobie zaślepić na chwilę egr jakąś blaszką przy klapie gaszącej. I zobaczysz czy jest poprawa.
Wtryski masz nowe-nowe czy nowe po jakiejś regeneracji?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co daje usunięcie EGR
Tam już sprawdzałem działa tak jakby z jakimś opóźnieniem ale chyba to normalne . Wtryski mam po regeneracji w Niemczech w boshu
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Co daje usunięcie EGR
Zrób logi z Basic Setings 003
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co daje usunięcie EGR
Kurcze logów nie zrobię bo nie mam vcds. Mam tylko taki mini skaner w którym mogę te parametry sprawdzić. Ale jak mi się uda gdzieś to ogarnąć to wrzucę.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Co daje usunięcie EGR
Zaślep sobie rurkę od egra tuż przy klapie gaszącej jakąś blaszką dla testu.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co daje usunięcie EGR
Może dzisiaj spróbuję bo mam jakieś zaślepki więc pokombinuje
Dodano po 2 godzinach 53 minutach 30 sekundach:
Z zaślepka jeździ dużo lepiej jak z egrem
Dodano po 2 godzinach 53 minutach 30 sekundach:
Z zaślepka jeździ dużo lepiej jak z egrem
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Co daje usunięcie EGR
To znaczy że Ci się EGR nie zamyka do końca i puszcza spaliny do dolotu wtedy kiedy nie powinien. Możliwe że się zaciął albo zabrudził nagarem. Jazda z zaślepką poskutkuje za chwilę błędem na desce roździelczej. Ale przynajmniej wiesz że masz coś nie tak z zaworem egr.
Jeżeli ściągniesz przewód od podciśnienia z zaworu egr i masz poprawę to problemem nie będzie sam zawór EGR tylko zaworek który steruje podciśnieniem N18.
Jeżeli ściągniesz przewód od podciśnienia z zaworu egr i masz poprawę to problemem nie będzie sam zawór EGR tylko zaworek który steruje podciśnieniem N18.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 04 maja 2020, 21:33
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co daje usunięcie EGR
Może faktycznie coś z tym zaworkiem bo jak odłączę przewodzik podciśnieniowy i zaslepie śrubką to jest tak samo dobrze jak z zaślepką a wystarczy że założę go na zawór to zaczynają się czkawki przy ruszaniu i poszarpywanie podczas zmiany biegów. Narazie mam zaślepkę ale zauważyłem że ciut więcej pali z nią (szybciej opada wskazówka paliwa) niż na załączonym egr.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Co daje usunięcie EGR
No to masz już przyczynę swojej awarii. Zaworek N18!
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga