Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Co daje usunięcie EGR

Silniki wysokoprężne
oomichalekoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
Lokalizacja: Koszalin

Co daje usunięcie EGR

Post autor: oomichalekoo » 21 wrz 2018, 19:24

Witam dodaje usunięcie EGR ponieważ występuje błąd za mały przepływ Poproszę o wady i zalety i czy po usunięciu fizycznym i programowym można bezpiecznie jeździć czy lepiej wymienić to na nowy.Jeżeli był taki temat to nic nie znalazłem więc proszę o link

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 22 wrz 2018, 08:37

Zależy co chcesz chronić
Środowisko, czy własny motor

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 22 wrz 2018, 10:11

ten blad nie oznacza na 100% ze egr jest niesprawny.
to tylko info ze za malo spalin wraca do spalania.
trzeba poprostu przeczyscic rury, klapy itd.

oomichalekoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: oomichalekoo » 22 wrz 2018, 19:13

Witam dzisiaj wyczyściłem EGR parametry wrociły do normy wymagana 240 i rzeczywista rowniez jest 240 co do ułamka sie zgadza

a tutaj filmik i sprawdzenie VAG


i Dziekuje za Pomoc
EGR ZOSTAŁ stary wyczyszczony i w 100% sprawny

przemovw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 wrz 2014, 19:51
Lokalizacja: Tczew

Post autor: przemovw » 24 wrz 2018, 20:20

Co do usunięcia EGRa podzielę się z moim doświadczeniem , jeżeli chodzi o motor 2.7TDI i 3.0 TDI , wszystko fajnie nie ma błędów jak się wykasuje z kompa ogólnie latem nie ma problemu ale ...
Zima przy -10 i więcej to pozdrawiam wszystkich.. <okok>
Temperatura silnika na odcinku 50KM max 55stopnie !!!! :shock:
Tak ze moje doświadczenie jest takie ze ta chłodniczka spalin jednak dogrzewa silnik i zimą to dopiero widać kupiłem nowy zawór Egr i po przejechaniu 5KM - 90stopni .
Tak ze raz na zawsze wybiłem sobie pomysł usuwania Egr lepiej co jakiś czas go poprostu wyczyścić <lol>

Pozdrawiam
Przemek

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 25 wrz 2018, 06:20

Chłodnica spalin ma za zadanie schłodzić spaliny aby system katalityczny był efektywniejszy.
Prędzej termostat albo dogrzewacz niesprawne.
W zimie wiele czynników ma wpływ na szybkość nagrzewania płynu chlodzącego.

Awatar użytkownika
Punisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:09
Imię: Przemysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Punisher » 25 wrz 2018, 10:38

Ma schłodzić spaliny, a więc oddać temperaturę do płynu, a więc szybciej go nagrzać do 90* ;)

oomichalekoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: oomichalekoo » 28 wrz 2018, 19:51

dziekuje wszystkim za porady:)

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 20 paź 2018, 11:21

Czy samo fizyczne zaślepienie EGR blaszką z Alledrogo w silniku BMK wygeneruje błąd w komputerze lub na desce rozdzielczej w postaci jakiejś kotrolki? Zawór sterowany jest podciśnieniem. Dodam że nie mam DPF-a fabrycznie.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 20 paź 2018, 11:56

sama blaszka nic nie da.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 20 paź 2018, 14:57

januszm pisze:sama blaszka nic nie da.
W jakim sensie nic nie da? Będzie się generował błąd i kontrolka na desce się zapali?
Czy to że trzeba wyłączyć egr programowo w ecu?

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 20 paź 2018, 16:38

Sama blaszka da błąd przepływu spalin w systemie egr.
Na upartego można z tym jeździć ale silnik może pracować w trybie awaryjnym.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 paź 2018, 16:42

Usunięcie EGR w 3.0 TDI powoduje dłuższe rozgrzewanie silnika w chłodniejsze dni :).

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 20 paź 2018, 18:44

Dzięki za szybką odpowiedz. Zastanawiam się nad tym EGR-em czy nie jest gdzieś delikatnie otwarty (może przez nagar albo inny syf w dolocie).Chodzi o to że do tej pory jeździłem 1.9 TDI PD 115PS w A4 i tam reakcja na gaz w dolnym zakresie obrotów od 1400-2000 była natychmiastowa że aż wgniatało w fotel.
A tu niby 3.0 TDI V6 224PS i wydaje mi się że jest straszna turbo dziura, fakt od 2000obr/min wciska już w fotel aż do 4300 obr. jest naprawdę dobrze. Ale dół jest kiepski. Czy te silniki tak mają że ten dół jest słaby?
Dlatego właśnie zastanawiam się czy nie spróbować zaślepić egr blaszką bo może się nie domyka i ciśnienie z turbo ucieka.Takie są moje przemyślenia.
Co Wy na to?

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 21 paź 2018, 12:23

Te silniki w większości tak mają :( Tak 2.7tdi jak i 3.0tdi. Temat wielokrotnie zgłębiany i zawsze takie same wnioski- ten typ tak ma. Jeśli zaślepisz tylko blaszką bez usuwania programowego wywali błąd i też efekt nie będzie miarodajny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja