Opony samochodowe Audi
części samochodowe
Opony samochodowe Audi 80
Kalkulator OC mfind
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
seba.79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 06 lut 2016, 18:13
Imię: Seba
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: seba.79 » 28 gru 2020, 18:50

Ja też smarowałem różnymi lubrykantami ale nie pomogło:)
A co do dogrzewania się silnika, to też widzę poprawę ale nie bezwzględne 90 stopni w każdych warunkach. Dogrzewa się szybciej i przy obciążeniu do książkowych 90 ale przy dłuższej jeździe z małym obciążeniem też spada, nawet poniżej 80....to jest właśnie w ramach sentencji "ten typ tak ma". Czyli po wymianie termostatów jest szybsze dogrzewanie się a nasze ASO to ładnie rozciągnęło na każdy przypadek niedogrzania -, że "ten typ tak ma", żeby po prostu na gwarancji termostatów nie robić - to wszystko.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 624
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: leszekmw » 29 gru 2020, 16:11

take niedogrzanie to w zasadzie chyba normlana rzecz w dieslach , przynajmniej tych 4-cylindrowych , i to wszystkich marek..

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: kaczy1217 » 13 sty 2021, 13:47

Cześć,

Wracam do tematu bo jak przyszły temperatury bliżej 0st. znów problem staje się denerwujący w moim przypadku. Muszę jechać z 15km i to dość dynamicznie, żeby złapać 4 kreskę. Trafiłem ostatnio na elektrodzie na podobny, gdzie ktoś opisywał "rozwiązanie" problemu dokładnie na moim silniku, tyle że w A5. Podobno wystarczy odwrócenie zaworka zwrotnego. W moim układzie za zaworkiem zatkałem całkiem rurkę, tak by przez niego nie przepływała ciecz w żadnym kierunku. Czy bazując na schematach układu chłodzenia 2.0 TDi, ktoś mądrzejszy mógłby powiedzieć czy ma sens odwracanie tego zaworka? Wg mnie wtedy mocniej będziemy zaburzać obieg wody i w stosunku do mojego obecnego rozwiązania nie zmieni się zbyt wiele. Ewentualnie w zależności od tego, która pompka będzie pchać mocniej, część wody wypływającej z bloku silnika może się dostać do obiegu chłodnicy spalin i stamtąd do chłodnicy, ale czy da to jakikolwiek efekt? Wg mnie nie, ale może źle rozumuję temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


Akumulatory samochodowe Audi A6 opony audi a6
Kalkulator OC
hamulce