Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AEB 1,8 150 KM] Problem z gazem BRC

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
joeszk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 lis 2020, 20:10
Imię: Lukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubuskie

[AEB 1,8 150 KM] Problem z gazem BRC

Post autor: joeszk » 29 lis 2020, 16:37

Witam wszystkich, mój problem tyczy się gazu BRC (9-letni)

1 problem

Podczas przyspieszania gdy pedał jest w podłodze w okolicach 5,5tys do końca zaczyna autem niemiłosiernie szarpać, auto przestaje przyspieszać.
Szarpanie jest na tyle silne, że jak by silnik miał już za chwile wyskoczyć. Przeguby, poduszki tez pewnie mocno dostają w kość.

Gdy pedał gazu trzymam na 3/4 to przyspiesza do końca do "fabrycznej odciny" Kłopotliwe to jest podczas wyprzedzania

2 problem

Czasami gdy dojeżdżam do skrzyżowania lub wbijam na luz podczas jazdy obroty na dosłownie 1 sekunde spadają do 400-500 prawie jak by auto miało zgasnąć

Historia auta przed problemami:

Wymienione zostały:
turbina
świece (1-elektrodowe NGK LPG LaserLine)
cewki przez gazownika, nie mam pojęcia jakiej firmy brak napisów na nich
wywalenie katalizatora i wstawienie strumienicy (sonda została)

Regulacja była robiona u gazownika który dodał taki czujnik który rzekomo powinien byc od początku: zdjęcie

Z tym szarpaniem wrocilem, uznal ze wszystko jest w porządku ale cos tam pogrzebal i problem ustał na góra 2 dni.
Postanowiłem pojechać do drugiego gazownika i też potwierdził że wszystko jest ok, z godzine czasu jezdzilem z nim i probował swoich sił lecz to nie pomogło. Postawił diagnoze wstępnie że jest użyty zbyt wąski przewód z butli do reduktora (6mm zamiast 8mm) i od tego on by zaczął.
Pierwszy gazownik jeszcze dodał że przydałoby się obrócić butle o 180 stopni żeby zawór był ustawiony tyłem bliżej klapy bagażnika.

Jeśli chodzi o jazdę na benzynie wszystko jest w jak najlepszym porządku, śmiem twierdzić fabrycznie. Zero szarpania, zero spadania z obrotów, ładnie wkręca się na obroty.

Niestety nie jestem jakimś zaawansowanym osobnikiem jeśli chodzi o program VAG, mam takie małe urządzonko i przepustnica przechodzi adaptacje ok: zdjęcie

Zdjęcie instalacji do wglądu: zdjęcie

Mam nadzieje ze przedstawilem problem w miare klarownie, licze na waszą pomoc. Pozdrawiam :]

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: [AEB 1,8 150 KM] Problem z gazem BRC

Post autor: sabuk2006 » 29 lis 2020, 18:40

Witam,
Z Twoim problemem proponuję udać się na forum:
https://lpg-forum.pl/
Są tam odpowiedni ludzie, którzy doradzą co może byś przyczyną.
Napisz dokładnie jaka masz instalacją, wtryskiwacze, reduktor, sterownik, przebieg, itd.

p/s
W pierwszej kolejności butlę LPG (masz na wstecznym) trzeba odwrócić. Świece mają mieć przerwę 0,75-0,80 (nawet nowe mogą mieć 1,1mm)
Rurka z butli do reduktora fi 6 jest wystarczająca na tą moc 150KM (jeśli będziesz zmieniał na fi 8 to do wymiany: rurka, wielozawór przy butli, wlewka do tankowania, reduktor = koszta) Wymieniłbym wszystkie węże, wężyki (sam sobie poradzisz, bo są już twarde - drewniane)

Wg mnie, prawdopodobnie kończy się listwa wtryskiwaczy gazu, po prostu wtryski są bardzo brudne, lub wysłużone i w wyższych partiach (mocne obciążenie) nie wyrabiają (zapętlają się) dziwnę, że gaziasz nie wrzucił jakiś na próbę, (osobiście zacząłbym od zakupu i wymiany listwy wtryskowej)

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja