[CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?
[CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?
Witam,
Nietypowy problem, bo raz na parę tygodni auto zgaśnie rano przy uruchomieniu. Gdy zgaśnie, odpali za 2-3 razem. Dzieje się tylko, jak jest zimne (garażowane cały czas). Musi stać min. 12 h. Wygąda to tak, jakby odpalił, obroty rosły do 1 tys i po 1 sekundzie silnik gaśnie.
Komputer nic nie pokazuje. W międzyczasie byłem w ASO na serwisie (duży przegląd z wszystkimi filtrami, także paliwa). ASO nie znalazło usterki.
Za chwilę wybieram się na kolejny serwis i chciałbym tę usterkę usunąć, ale nie wymieniając pół auta .
Rocznik 2014, przebieg 120 tys.km.
Jakieś pomysły od czego zacząć?
Pozdr
Nietypowy problem, bo raz na parę tygodni auto zgaśnie rano przy uruchomieniu. Gdy zgaśnie, odpali za 2-3 razem. Dzieje się tylko, jak jest zimne (garażowane cały czas). Musi stać min. 12 h. Wygąda to tak, jakby odpalił, obroty rosły do 1 tys i po 1 sekundzie silnik gaśnie.
Komputer nic nie pokazuje. W międzyczasie byłem w ASO na serwisie (duży przegląd z wszystkimi filtrami, także paliwa). ASO nie znalazło usterki.
Za chwilę wybieram się na kolejny serwis i chciałbym tę usterkę usunąć, ale nie wymieniając pół auta .
Rocznik 2014, przebieg 120 tys.km.
Jakieś pomysły od czego zacząć?
Pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Podkładki nie będą przyczyną, bo niby z jakiej racji .
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 21:54 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Witamronnie77 pisze:Nietypowy problem, bo raz na parę tygodni auto zgaśnie rano przy uruchomieniu. Gdy zgaśnie, odpali za 2-3 razem. Dzieje się tylko, jak jest zimne (garażowane cały czas). Musi stać min. 12 h.
Mam dokładnie taki sam "sporadyczny" problem... ale problem.
Auto to A6 C7 2015 rok 2.0TDI Ultra
Gdy auto stoi nie odpalane powyżej 12-14 h, po odpaleniu zgaśnie i odpali się za kolejnym lub drugim razem. Przy takim zachowaniu błędów brak - co faktycznie mogłoby wskazywać np. na cofanie się paliwa.
Tylko gdzie może być jakiś zawór zwrotny lub przyczyna takiego zachowania?
Generalnie pojechałem do serwisu (nie ASO) i wymieniłem ponownie olej + komplet filtrów. Problem się trochę rozwiązał, bo nie pamiętam, czy auto zgasło mi od tamtej pory (przejechane ponad 5 tys km), Czasem rano po odpaleniu obroty zafalują przed chwilę, ale to wszystko.
Sprawdzone na komputerze parametry silnika, wstryski, zapłony itp. Wg kompa wszystko jest idealnie.
Problem częściowo się rozwiązał, ale co jest powodem tych kaprysów auta nie mam pojęcia.
Sprawdzone na komputerze parametry silnika, wstryski, zapłony itp. Wg kompa wszystko jest idealnie.
Problem częściowo się rozwiązał, ale co jest powodem tych kaprysów auta nie mam pojęcia.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?
Moja przygoda z tym problemem się nie skończyła, ale jest tak mało dotkliwa (1 przypadek, czasem 2 na ~ 2 miesiące), że stwierdziłem że zbyt duży nakład energii i $ trzeba było by pewnie poczynić , żeby to znaleźć.
Ostatnio wróciłem i odpaliłem po 2 tygodniach ze strzała...
Z moich obserwacji wynika że dzieje się to najczęściej gdy:
- w garażu rano jest ciepło 22-24 st. C;
- po minimum 12h od ostatniego uruchomienia;
......czasem po takim uruchomieniu coś zabrzęczy 1 sekundę jakby regulatory luzu zaworowego zawodziły.
Oglądałem film na YouTube o VW z tym silnikiem.... tam był problem rano z paleniem (może trochę inny ale tam nie było chyba start/stop).... przyczyną był zawór oleju od wysterowywania wariatora zmiany faz rozrządu - chyba... zły kąt wtrysku czasem rano.... koszt takiego zaworu w ASO to około 200-250 zł..... ale czy taka sama przyczyna jest u nas? Nie umiem odpowiedzieć... jak trzeba będzie to odnajdę ten filmik.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?
Osobiście szukałem baaaardzo długo w necie i jak wcześniej wspomniałem znalazłem tylko 1 podobny przypadek w poniższym filmie (od 13 minuty filmu autor stawia poprawną diagnozę w tym przypadku).
Film dotyczy Golfa z 2014 roku z silnikiem typu EA288 czyli takim samym jak u nas CNHA, CSUD....
Podobieństwa:
- problem z odpaleniem na zimnym silniku;
- brak błędów w ECU silnika (czasem może wyskoczyć błąd czujnika wałka);
Różnice:
- w golfie odpala po około 3 sekundach, a w audi odpala za 2-3 przyciśnięciem START/STOP - prawdopodobnie może to wynikać z tego, że golf może nie mieć systemu START/STOP i kręci tyle ile się trzyma kluczyk, a audi samo reguluje ile trzymać w rozruchu;
Oczywiście to są tylko moje domysły w tym temacie, a nie "PEWNIAKI".
LINK
https://www.youtube.com/watch?v=DXvHdmq ... 33&t=1242s
Film dotyczy Golfa z 2014 roku z silnikiem typu EA288 czyli takim samym jak u nas CNHA, CSUD....
Podobieństwa:
- problem z odpaleniem na zimnym silniku;
- brak błędów w ECU silnika (czasem może wyskoczyć błąd czujnika wałka);
Różnice:
- w golfie odpala po około 3 sekundach, a w audi odpala za 2-3 przyciśnięciem START/STOP - prawdopodobnie może to wynikać z tego, że golf może nie mieć systemu START/STOP i kręci tyle ile się trzyma kluczyk, a audi samo reguluje ile trzymać w rozruchu;
Oczywiście to są tylko moje domysły w tym temacie, a nie "PEWNIAKI".
LINK
https://www.youtube.com/watch?v=DXvHdmq ... 33&t=1242s
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?
U mnie minęło już chyba 1,5 roku z tym problemem i jakieś 40 tyś km. Problem niestety nie rozwiązany. W międzyczasie parę serwisów zrobiłem, po zwykłymi czynnościami wymieniałem całą listwę i czujnik (albo regulator) ciśnienia paliwa CR, bo chyba w 2017 była jakaś poprawiona część przez producenta. Nie pomogło. Wymieniłem podkładki po wtryskami, nie pomogło.
Tak czuję, że albo to pompa w zbiorniku nie daje rady lub zacina się czasem i paliwa się cofa i w jakis sposób obniża ciśnienia na listwie CR, ewentualnie jakiś moduł/czujnik odpowiedzialny za zbudowanie ciśnienia na listwie nie zatrybia po otwarciu auta. Wciskamy start, a on na nie mając ciśnienia nie chce odpalić i się jakoś zapowietrza.
Generalnie podobnie jak większośc z nas, nie znam się, próbuje jedynie to wydedukować
Tak czuję, że albo to pompa w zbiorniku nie daje rady lub zacina się czasem i paliwa się cofa i w jakis sposób obniża ciśnienia na listwie CR, ewentualnie jakiś moduł/czujnik odpowiedzialny za zbudowanie ciśnienia na listwie nie zatrybia po otwarciu auta. Wciskamy start, a on na nie mając ciśnienia nie chce odpalić i się jakoś zapowietrza.
Generalnie podobnie jak większośc z nas, nie znam się, próbuje jedynie to wydedukować
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?
Tak szczerze to nie sądzę że to filtr paliwa.... jeden kolega też po wymianie miał przez jakiś czas takie wrażenie.... i niestety powróciło.
Ja czasem przez 2-3 miesiące nie miałem ani razu takiego przypadku... i bez wymiany czegokolwiek.
Kiedyś wymienię ten zaworek olejowy od wariatora (jak na filmie)... ale kiedyś bo jak na razie to nie mam kiedy klocków hamulcowych zmienić... już miesiąc czekają
Ja czasem przez 2-3 miesiące nie miałem ani razu takiego przypadku... i bez wymiany czegokolwiek.
Kiedyś wymienię ten zaworek olejowy od wariatora (jak na filmie)... ale kiedyś bo jak na razie to nie mam kiedy klocków hamulcowych zmienić... już miesiąc czekają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
- Imię: Maciej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?
Bart_d pisze: ↑06 sie 2020, 12:23Osobiście szukałem baaaardzo długo w necie i jak wcześniej wspomniałem znalazłem tylko 1 podobny przypadek w poniższym filmie (od 13 minuty filmu autor stawia poprawną diagnozę w tym przypadku).
Film dotyczy Golfa z 2014 roku z silnikiem typu EA288 czyli takim samym jak u nas CNHA, CSUD....
Podobieństwa:
- problem z odpaleniem na zimnym silniku;
- brak błędów w ECU silnika (czasem może wyskoczyć błąd czujnika wałka);
Różnice:
- w golfie odpala po około 3 sekundach, a w audi odpala za 2-3 przyciśnięciem START/STOP - prawdopodobnie może to wynikać z tego, że golf może nie mieć systemu START/STOP i kręci tyle ile się trzyma kluczyk, a audi samo reguluje ile trzymać w rozruchu;
Oczywiście to są tylko moje domysły w tym temacie, a nie "PEWNIAKI".
LINK
https://www.youtube.com/watch?v=DXvHdmq ... 33&t=1242s
Kolego rozwiązałeś problem??
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?
Witam
Nawet się za to nie zabierałem... niestety brak czasu i chęci, przypadek utrudnionego odpalania występuje u mnie niezwykle rzadko...ale dalej wydaje mi się że problem może leżeć w tym zaworze sterującym pośrednio katem wyprzedzenia zapłonu.
Nawet się za to nie zabierałem... niestety brak czasu i chęci, przypadek utrudnionego odpalania występuje u mnie niezwykle rzadko...ale dalej wydaje mi się że problem może leżeć w tym zaworze sterującym pośrednio katem wyprzedzenia zapłonu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga