Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Niski poziom oleju

Silniki benzynowe
Matevsz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 maja 2020, 19:59
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Niemirów

Niski poziom oleju

Post autor: Matevsz » 06 lip 2020, 22:41

Witam, audi z silnikiem 2.4 2004 z lpg po przejechaniu 2 tyś km pojawił się komunikat niski poziom oleju :| Auto kupione jakiś czas temu, miało wymieniony filtr oleju + sam olej na Motul 5W30 i tak szybko go ubyło? Dodam że te 2 tyś km co zrobiłem to trasy przeważnie za miastem i trochę po mieście, do 160 km/h max. Czy zmiana oleju na jakiś 10W pomoże? jeśli tak to jaki wlewacie? czy jest możliwe, że ten model będzie brał olej? przebieg 239 tyś

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niski poziom oleju

Post autor: k4mi1 » 10 lip 2020, 18:01

Sprawdzałeś poziom na bagnecie(może miałeś zalane blisko min.)? Nie wiem jak silniki o kodzie BDW (takie jak Twój) pobierają dużo oleju. Ale w mojej c5 2.4 od wymiany do wymiany schodziło tak do 1l (wydech czyściutki!) - zależnie od "ciężaru stopy". Raz zastosowałem 5w30 i faktycznie szybciej schodził... silnik miał ładniejsze ryknięcie na świeżym oleju... ale potem wróciłem do 5w40 - to na nim najlepiej ten silnik pracował nawet po ok. 15tys.

Ja w swoim obecnym c6 2.0tfsi mam zalany 5w40 Milersa, ale zaraz zmieniam na Motula x-cess 5w40 - sam przeszedłem z 5w30 na 5w40 i bardzo pilnuję bagnetu bo tfsi są bardzo na to wrażliwe...

Zdecydowanie przestrzegam przed jazdą do pojawienia się komunikatu o minimalnym poziomie oleju bo może to skutkować chwilowym zerwaniem filmu olejowego!!! czego skutkiem może być nie zatarcie silnika, ale przyłapanie choćby w przy jednej podporze wałków lub wału lub krzywce, a wiadomo jak to się może potem skończyć...

Matevsz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 maja 2020, 19:59
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Niemirów

Re: Niski poziom oleju

Post autor: Matevsz » 21 lip 2020, 11:04

k4mi1 pisze:
10 lip 2020, 18:01
Sprawdzałeś poziom na bagnecie(może miałeś zalane blisko min.)? Nie wiem jak silniki o kodzie BDW (takie jak Twój) pobierają dużo oleju. Ale w mojej c5 2.4 od wymiany do wymiany schodziło tak do 1l (wydech czyściutki!) - zależnie od "ciężaru stopy". Raz zastosowałem 5w30 i faktycznie szybciej schodził... silnik miał ładniejsze ryknięcie na świeżym oleju... ale potem wróciłem do 5w40 - to na nim najlepiej ten silnik pracował nawet po ok. 15tys.

Ja w swoim obecnym c6 2.0tfsi mam zalany 5w40 Milersa, ale zaraz zmieniam na Motula x-cess 5w40 - sam przeszedłem z 5w30 na 5w40 i bardzo pilnuję bagnetu bo tfsi są bardzo na to wrażliwe...

Zdecydowanie przestrzegam przed jazdą do pojawienia się komunikatu o minimalnym poziomie oleju bo może to skutkować chwilowym zerwaniem filmu olejowego!!! czego skutkiem może być nie zatarcie silnika, ale przyłapanie choćby w przy jednej podporze wałków lub wału lub krzywce, a wiadomo jak to się może potem skończyć...
Po komunikacie sprawdziłem bagnet i było nawet mniej niż minimum, co najgorsze komunikat pojawił mi się na trasie ekspresowej więc musiałem z tym minimum przejechać ok. 30km do najbliższej stacji, po czym dolać aż 2L :| Mówisz że od wymiany do wymiany schodziło Ci do 1l ale co ile tyś km lub co jaki okres czasu?

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Re: Niski poziom oleju

Post autor: krzychu973 » 21 lip 2020, 15:49

Jeśli nie było zaniku ciśnienia oleju to nie masz się co przejmować że jechałeś ze stanem poniżej min.,ale to nie zmieni faktu że silnik będzie pił oliwę i żadne czary mary za wiele na to nie pomogą, poprostu mósisz pilnować stanu albo zrobić remont.

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niski poziom oleju

Post autor: k4mi1 » 25 lip 2020, 18:55

W moim przypadku takie zużycie było na 15tys. km. Zainteresowałbym się odmą czy nie jest zatkana bo to zwiększa zużycie oleju... No chyba że masz zaklejone pierścienie zgarniające... wtedy będzie palił DUŻO... oleju... Kiedyś miałem do czynienia z A4 b5 z silnikiem 1.6 gdzie jakiś idiota nalał jakiegoś motodokora zamiast wymienić uszczelniacze zaworowe, efekt był do pierwszej wymiany oleju... Potem palił więcej niż dwusuw... Po tej akcji zakleiły się pierścienie a w tym przypadku zdecydowałem się się z bratem na ich wymianę - może i dałoby się je odmoczyć ale to teoria.

RYCHU7522
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 19 lip 2020, 09:31
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Niski poziom oleju

Post autor: RYCHU7522 » 26 lip 2020, 12:49

Ja mam BDV i jak kupiłem to do wymiany poszły uszczelnienie wału i wałków przy okazji rozrządu potem korki z tyłu głowicy no i oczywiście nieszczęsne uszczelki pokryw które mają chyba wbudowany program roszczelniający, uszczelki reinc wytrzymały 15 tyś i zaczęły cieć w środku tzn na świece następnym razem będę sam wymieniać to sprawdzę czy pokrywy są proste ,śrubuj wykręcić świece i zobacz czy nie jest uwalona olejem , ten silnik lubi sobie zużyć oleju bez wpływu na uszczelnienie niestety ma go od 3 lat i trzeba dolewać na pocieszenie castrola 5w więcej zużywał niż motula no ale ten dzwięk silnika v <brawo>

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niski poziom oleju

Post autor: k4mi1 » 26 lip 2020, 14:51

Co do szczelności pokryw zaworów... To z doświadczenia mogę powiedzieć u siebie nowe uszczelki składałem na symboliczną ilość płynnej uszczelki (ja użyłem dirko) i u mnie temat się rozwiązał. Kiedyś wymieniłem nową uszczelkę w 1.6 w golfie 3 i ciekło gorzej niż na starej... dopiero po złożeniu na dirko temat się zakończył - osobiście nie wyobrażam sobie składać pokrywy zaworów i później poprawiać za kilka tysięcy... (symbolicznie delikatną nitkę na obwodzie o obu stronach uszczelki i temat nie wraca... ;) ).

Co do dźwięku silnika v6 to jest coś za czym tęsknie po zmianie na 2.0tfsi :P ta cisza i ryknięcie silnika to jest coś czego mi brakuje... :P (dynamika i spalanie na plus turbo...).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga