Niski poziom oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 maja 2020, 19:59
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Niemirów
Niski poziom oleju
Witam, audi z silnikiem 2.4 2004 z lpg po przejechaniu 2 tyś km pojawił się komunikat niski poziom oleju Auto kupione jakiś czas temu, miało wymieniony filtr oleju + sam olej na Motul 5W30 i tak szybko go ubyło? Dodam że te 2 tyś km co zrobiłem to trasy przeważnie za miastem i trochę po mieście, do 160 km/h max. Czy zmiana oleju na jakiś 10W pomoże? jeśli tak to jaki wlewacie? czy jest możliwe, że ten model będzie brał olej? przebieg 239 tyś
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Niski poziom oleju
Sprawdzałeś poziom na bagnecie(może miałeś zalane blisko min.)? Nie wiem jak silniki o kodzie BDW (takie jak Twój) pobierają dużo oleju. Ale w mojej c5 2.4 od wymiany do wymiany schodziło tak do 1l (wydech czyściutki!) - zależnie od "ciężaru stopy". Raz zastosowałem 5w30 i faktycznie szybciej schodził... silnik miał ładniejsze ryknięcie na świeżym oleju... ale potem wróciłem do 5w40 - to na nim najlepiej ten silnik pracował nawet po ok. 15tys.
Ja w swoim obecnym c6 2.0tfsi mam zalany 5w40 Milersa, ale zaraz zmieniam na Motula x-cess 5w40 - sam przeszedłem z 5w30 na 5w40 i bardzo pilnuję bagnetu bo tfsi są bardzo na to wrażliwe...
Zdecydowanie przestrzegam przed jazdą do pojawienia się komunikatu o minimalnym poziomie oleju bo może to skutkować chwilowym zerwaniem filmu olejowego!!! czego skutkiem może być nie zatarcie silnika, ale przyłapanie choćby w przy jednej podporze wałków lub wału lub krzywce, a wiadomo jak to się może potem skończyć...
Ja w swoim obecnym c6 2.0tfsi mam zalany 5w40 Milersa, ale zaraz zmieniam na Motula x-cess 5w40 - sam przeszedłem z 5w30 na 5w40 i bardzo pilnuję bagnetu bo tfsi są bardzo na to wrażliwe...
Zdecydowanie przestrzegam przed jazdą do pojawienia się komunikatu o minimalnym poziomie oleju bo może to skutkować chwilowym zerwaniem filmu olejowego!!! czego skutkiem może być nie zatarcie silnika, ale przyłapanie choćby w przy jednej podporze wałków lub wału lub krzywce, a wiadomo jak to się może potem skończyć...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 maja 2020, 19:59
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Niemirów
Re: Niski poziom oleju
Po komunikacie sprawdziłem bagnet i było nawet mniej niż minimum, co najgorsze komunikat pojawił mi się na trasie ekspresowej więc musiałem z tym minimum przejechać ok. 30km do najbliższej stacji, po czym dolać aż 2L Mówisz że od wymiany do wymiany schodziło Ci do 1l ale co ile tyś km lub co jaki okres czasu?k4mi1 pisze: ↑10 lip 2020, 18:01Sprawdzałeś poziom na bagnecie(może miałeś zalane blisko min.)? Nie wiem jak silniki o kodzie BDW (takie jak Twój) pobierają dużo oleju. Ale w mojej c5 2.4 od wymiany do wymiany schodziło tak do 1l (wydech czyściutki!) - zależnie od "ciężaru stopy". Raz zastosowałem 5w30 i faktycznie szybciej schodził... silnik miał ładniejsze ryknięcie na świeżym oleju... ale potem wróciłem do 5w40 - to na nim najlepiej ten silnik pracował nawet po ok. 15tys.
Ja w swoim obecnym c6 2.0tfsi mam zalany 5w40 Milersa, ale zaraz zmieniam na Motula x-cess 5w40 - sam przeszedłem z 5w30 na 5w40 i bardzo pilnuję bagnetu bo tfsi są bardzo na to wrażliwe...
Zdecydowanie przestrzegam przed jazdą do pojawienia się komunikatu o minimalnym poziomie oleju bo może to skutkować chwilowym zerwaniem filmu olejowego!!! czego skutkiem może być nie zatarcie silnika, ale przyłapanie choćby w przy jednej podporze wałków lub wału lub krzywce, a wiadomo jak to się może potem skończyć...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Niski poziom oleju
Jeśli nie było zaniku ciśnienia oleju to nie masz się co przejmować że jechałeś ze stanem poniżej min.,ale to nie zmieni faktu że silnik będzie pił oliwę i żadne czary mary za wiele na to nie pomogą, poprostu mósisz pilnować stanu albo zrobić remont.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Niski poziom oleju
W moim przypadku takie zużycie było na 15tys. km. Zainteresowałbym się odmą czy nie jest zatkana bo to zwiększa zużycie oleju... No chyba że masz zaklejone pierścienie zgarniające... wtedy będzie palił DUŻO... oleju... Kiedyś miałem do czynienia z A4 b5 z silnikiem 1.6 gdzie jakiś idiota nalał jakiegoś motodokora zamiast wymienić uszczelniacze zaworowe, efekt był do pierwszej wymiany oleju... Potem palił więcej niż dwusuw... Po tej akcji zakleiły się pierścienie a w tym przypadku zdecydowałem się się z bratem na ich wymianę - może i dałoby się je odmoczyć ale to teoria.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lip 2020, 09:31
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Niski poziom oleju
Ja mam BDV i jak kupiłem to do wymiany poszły uszczelnienie wału i wałków przy okazji rozrządu potem korki z tyłu głowicy no i oczywiście nieszczęsne uszczelki pokryw które mają chyba wbudowany program roszczelniający, uszczelki reinc wytrzymały 15 tyś i zaczęły cieć w środku tzn na świece następnym razem będę sam wymieniać to sprawdzę czy pokrywy są proste ,śrubuj wykręcić świece i zobacz czy nie jest uwalona olejem , ten silnik lubi sobie zużyć oleju bez wpływu na uszczelnienie niestety ma go od 3 lat i trzeba dolewać na pocieszenie castrola 5w więcej zużywał niż motula no ale ten dzwięk silnika v
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Niski poziom oleju
Co do szczelności pokryw zaworów... To z doświadczenia mogę powiedzieć u siebie nowe uszczelki składałem na symboliczną ilość płynnej uszczelki (ja użyłem dirko) i u mnie temat się rozwiązał. Kiedyś wymieniłem nową uszczelkę w 1.6 w golfie 3 i ciekło gorzej niż na starej... dopiero po złożeniu na dirko temat się zakończył - osobiście nie wyobrażam sobie składać pokrywy zaworów i później poprawiać za kilka tysięcy... (symbolicznie delikatną nitkę na obwodzie o obu stronach uszczelki i temat nie wraca... ).
Co do dźwięku silnika v6 to jest coś za czym tęsknie po zmianie na 2.0tfsi :P ta cisza i ryknięcie silnika to jest coś czego mi brakuje... :P (dynamika i spalanie na plus turbo...).
Co do dźwięku silnika v6 to jest coś za czym tęsknie po zmianie na 2.0tfsi :P ta cisza i ryknięcie silnika to jest coś czego mi brakuje... :P (dynamika i spalanie na plus turbo...).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga