Posataram się to wytłumaczyć krótko.
Grupa 033 i 032 są ze sobą powiązane. Grupa 033% dąży do 0, niejako za wszelką cenę. Grupa 032 to korekty stałe, 033 krótkie. Po resecie kompa/błedów, stałe (032) się zerują. Wtedy 033 mają jakąś wartość X, dajmy na skacze około +10%. Komp gdy uzna że 033 jest w miarę stałe "przenosi" je do 032. Czyli w 032 pojawi się +10% a w 033 0%. Przy czym to przeniesienie, z moich obserwacji, nie jest 1:1. Także jak w 033 będzie +10% to w 032% pojawi się np. +4%, jakoś tak. Cyfry tylko obrazują przykład. Dodatkowo też zauważyłem że nie koniecznie jest tak że 032 i 033 zmieniają się miedzy sobą w ciagu sekundy. Prawdopodobnie jest jakieś coś w rodzaju "cache" ktore przez chwile przetrzymuje wartość z 033 żeby sprawdzić czy ułozyło się w okolicy 0%. Dopiero jak stwierdzi że to to, to wrzuca to do 032.
W Vagach są dwie korekty IDLe- tzw. na wolnych i Run-na biegu. Jedna działa w spokojnej jeździe inna przy butowaniu. W silniku V6, V8, itp gdzie mamy dwa banki mamy 2*IDLE i 2*RUN, jak u Ciebie, po jednej na bank.
Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w poradniku forumowego kolegi i googlu, szukaj hasła STFT i LTFT, FUEL TRIM.
https://a6klub.pl/-all-podstawy-mon ... t56145.htm
Z korekt, na razie trzeba czekać aż się ułoży 032... Może nie jest tak źle. Na razie z podglądu 033 to coś gorzej jest na drugim banku.
Co do podcisneinia, uważam że jest podwyższone... ale ten silnik nie jest zbyt popularny... może ten typ tak ma, nie wiem. Standardem w VAG jest około 0,3 w silnikach 4cyl i 0,35 w 6+cyl.
Diagnostyka 2.4 BDW co i jak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lut 2018, 00:16
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kraków
Re: Diagnostyka 2.4 BDW co i jak
Ja dorzucę od siebie pare groszy, tez borykałem się przez dłuższy czas z błędem otwartych klap na banku nr.1 (kolektor cisza)
Po dłuższej analizie okazało się że u mnie padniety byl zawor sterujący ktory znajduje się zaraz pod gruszka kolektora (dwa wyjścia podcisnieniowe)
Na plastikowej obudowie gruszki, jest dziurka w której widać kulke, ona u mnie stała w miejscu, po wymianie zaworu po odpaleniu ta kulka automatycznie sie chowa - czyli zamyka klapy, natomiast przy podwyższeniu do okolo 3-4 tysiecy kulka wraca i jest widoczna w dziurce - czyli klapy otwarte. Ponadto przy uszkodzonym zaworze sterujacym moj silnik utrzymywał korekty w grupie 032 na 0.
Po wynianie elektrozaworu - korekty spowrotem dzialaja.
Natomiast nadal mam problem z duszeniem się silnika na zimnym (auto z lpg) po zejściu ze ssania kiedy jesCze pracuje na nopb po wciśnięciu szybko gazu silnik sie przydusza i czasem strzela w kolektor. Korekty u mnie bank 1 idle 0.5%, run 5.5%, natomiast bank 2 idle 0.7% a run 7.5%.
Zastanawiq. Sie czy to nir wina mqpsensora w kolektorze za przepustnica. Podciśnienie w kolektorze na wolnych wynosi ok. 0.43 natomiast wydaje mi się ze na początku pi założeniu instalki bylo okolo 0.35 i przez pierwsze pol roku nie występował wyzej wymieniony problem.
Rozrzad w grupie 093 u mnie od kupna stoi w miejscu czyli bank 1 2.6kw bank 2 4.1kw. (Od 100 tysiecy csly czas ta sama wartosc)
Podmiana czujnika wody pod plastikiem 2.4 v6 nie dala efektu.
Moze ktos ma podobny problem?
Pozdr.
Po dłuższej analizie okazało się że u mnie padniety byl zawor sterujący ktory znajduje się zaraz pod gruszka kolektora (dwa wyjścia podcisnieniowe)
Na plastikowej obudowie gruszki, jest dziurka w której widać kulke, ona u mnie stała w miejscu, po wymianie zaworu po odpaleniu ta kulka automatycznie sie chowa - czyli zamyka klapy, natomiast przy podwyższeniu do okolo 3-4 tysiecy kulka wraca i jest widoczna w dziurce - czyli klapy otwarte. Ponadto przy uszkodzonym zaworze sterujacym moj silnik utrzymywał korekty w grupie 032 na 0.
Po wynianie elektrozaworu - korekty spowrotem dzialaja.
Natomiast nadal mam problem z duszeniem się silnika na zimnym (auto z lpg) po zejściu ze ssania kiedy jesCze pracuje na nopb po wciśnięciu szybko gazu silnik sie przydusza i czasem strzela w kolektor. Korekty u mnie bank 1 idle 0.5%, run 5.5%, natomiast bank 2 idle 0.7% a run 7.5%.
Zastanawiq. Sie czy to nir wina mqpsensora w kolektorze za przepustnica. Podciśnienie w kolektorze na wolnych wynosi ok. 0.43 natomiast wydaje mi się ze na początku pi założeniu instalki bylo okolo 0.35 i przez pierwsze pol roku nie występował wyzej wymieniony problem.
Rozrzad w grupie 093 u mnie od kupna stoi w miejscu czyli bank 1 2.6kw bank 2 4.1kw. (Od 100 tysiecy csly czas ta sama wartosc)
Podmiana czujnika wody pod plastikiem 2.4 v6 nie dala efektu.
Moze ktos ma podobny problem?
Pozdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lis 2018, 13:51
- Imię: Maciej
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Diagnostyka 2.4 BDW co i jak
Cześć forumowicze, rzuciałby ktoś okiem na moje logi ? Pozdro!
A6 C6 2.4 LPG quattro
http://vaglogi.pl/log-033_020_Et728.html
http://vaglogi.pl/log-003_020_P5P4k.html
http://vaglogi.pl/log-002_033_4Z85kJU.html
http://vaglogi.pl/log-015_016_1FGM5.html
* Cyl. 1 wyieniałem ostatnio cewke na nową beru, dziś zauważyłem ,że potrafi zgubić zapłon. Myślicie ,że podlega to reklamacji?


A6 C6 2.4 LPG quattro
http://vaglogi.pl/log-033_020_Et728.html
http://vaglogi.pl/log-003_020_P5P4k.html
http://vaglogi.pl/log-002_033_4Z85kJU.html
http://vaglogi.pl/log-015_016_1FGM5.html
* Cyl. 1 wyieniałem ostatnio cewke na nową beru, dziś zauważyłem ,że potrafi zgubić zapłon. Myślicie ,że podlega to reklamacji?