Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Diagnostyka 2.4 BDW co i jak

Diagnostyka VAG
adrusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
Imię: Adrian
Moje auto: Q5
Rocznik: 2010
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Diagnostyka 2.4 BDW co i jak

Post autor: adrusek » 28 mar 2019, 15:09

Hey
Czy możecie podpowiedzieć jakie logi wykonać w 2.4 BDW, żeby sprawdzić kondycje i czy wszystko jest ok ?
np. wtryski, przepływomierz, sondy, rozrząd itp

Mam błąd zablokowanych klap w pozycji otwartej w kolektorze i za jakiś czas będę wysyłać kolektor na ich usunięcie. ( nie wiem czy ma jakiś wpływ do moich obserwacji)

Auto powera dostaje od 4 tyś obr. a i spalanie do małych nie należy.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 28 mar 2019, 17:22

SKoro to 2004 rok to dynamicznie 002+033, 003+020, 090+093. Statycznie 033.

adrusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
Imię: Adrian
Moje auto: Q5
Rocznik: 2010
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: adrusek » 29 mar 2019, 11:26


zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 29 mar 2019, 16:49

O matko jeszcze nie widziałem logów tego silnika. Silnik na SIMOSie. Na MAP sensorze (bez przepływomierza). Sonda nie jest typową stosowaną w VAGach, a przynajmniej nie ww tych co ja widziałem czyli na MOTRONIC. Nastawniki też dają jakieś inne wartosci niż na tych opartych o MOTRONIC.
Co mogę powiedzieć, to rozrząd wygląda na ustawiony prawidłowo. Nastawniki też wartośc actual i spec się ładnie pokrywają więc chyba jest OK. Wskazania na ubogo zarówno przy przyspieszaniu jak i na postoju. Sprawdź sobie wartości w grupie 032. Zrób sobie 003 oraz 031 statyczny. Do tego nie zrobiłeś 020 dynamicznie, jeśli chodzi o 020 wystarczy z jazdy, nie musi być strikte do odcinki.
Proponuje, jeśli wiesz, że klapy padły, to je zrobić i dopiero robić logi. Bo tak - przynajmniej ja - nie jestem w stanie określić ich wpływu, tym bardziej że słabo u mnie z diagnostyką SIMOSa.

adrusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
Imię: Adrian
Moje auto: Q5
Rocznik: 2010
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: adrusek » 31 mar 2019, 12:32

020 przy normalnej jeździe:
http://vaglogi.pl/log-003_020_8u5xZ.html
i reszta statyczna
http://vaglogi.pl/log-003_031_MQggQ.html
http://vaglogi.pl/log-032_U8GsR.html

Co do klap cały czas mam ten błąd. Jak się upewnić przed wysłaniem kolektora, że faktycznie klapy sa zablokowane i do usunięcia ?

Adres 01: Silnik (BDW) Plik etykiet:. 06E-910-552-BDW.clb
Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Komponent: 2.4l V6 MPI 0010
Weryfikacja: --H15--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0105000318070820
Kod serwisu: WSC 46981 126 80351
VCID: 326BC58CADC811D657-8066

Znaleziono 1 błąd:
008304 - Zawór strojący kolektora ssącego
P2070 - 006 - zablokowany w położeniu otwarcia
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 56
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 143423 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2019.03.22
Czas: 18:51:07

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 704 /min
Ilość powietrza/Obr.: 119.9 mg/suw
Temperatura: 87.0*C
Bieg jałowy
Ciśnienie rzecz.: 425.6 mbar
Prędkość: 0.0 km/h

Kody gotowości: 0000 0000

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 31 mar 2019, 17:45

020 ok. )32 był zrobiony po skasowaniu błędu, albo samochód ma tak w sofcie że gdy jest błąd nie liczy korekt.

adrusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
Imię: Adrian
Moje auto: Q5
Rocznik: 2010
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: adrusek » 31 mar 2019, 17:52

Błąd cały czas powraca. To zostało naprawić ten kolektor i znów zrobić komplet logów. Reszta wygląda dobrze?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 31 mar 2019, 21:01

Nie znam się na klapach, być może da się je jakoś naprawić, ale faktycznie większość tematów to ich wywalenie.
Na tyle na ile umiem ocenić te logi to oceniłem...

adrusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
Imię: Adrian
Moje auto: Q5
Rocznik: 2010
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: adrusek » 26 mar 2020, 18:29


zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 31 mar 2020, 10:04

chyba tak średnio. Nie wiem na ile wpływ ma usunięcie klap... ale chyba własciwie żadnego.
Wygląda że masz jakąś nieszczelność. Wskazania sondy są na ubogo.

adrusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
Imię: Adrian
Moje auto: Q5
Rocznik: 2010
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: adrusek » 31 mar 2020, 16:10

Gdzie szukać przyczyny? nowe uszczelki pod kolektrorem ssącym, rurki od odmy całe. W poprzednich logach przed naprawą kolektora tak samo było ?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 01 kwie 2020, 08:35

kto wie gdzie... wcześniej tez były wskazania na ubogo, choć teraz są wyższe. Podniesione podciśnienie w kolektorze więc to też raczej świadczy o nieszczelności. Sprawdzić szczelność choćby z podglądaem korekt a najlepiej kompresorem

[ Dodano: 2020-04-01, 08:35 ]
Z podglądem korekt tak:

wczęsniej upewnuij się że kable świec nei mają przebicia - spryskiwacz z wodą, noc, palisz autko i psikasz. jak skacza iskry to źle. I nie sprawdzać wtedy szczelności czymś łatwopalnym bo wiadomo co się może stać.

Kompresorem:
szukać hasło 1.8t boost leak, filmiki Ci coś rozjaśnią. Ale jak to przeniesć do Twojego silnika to dokłądnie nie wiem.

Jazda na ubogiej mieszance jest generalnie nie fajna w dłuższej mierze to proszenie się o remont. Wpisz sobie uboga mieszanka i znajdziesz mnóstwo info na ten temat.

adrusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
Imię: Adrian
Moje auto: Q5
Rocznik: 2010
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: adrusek » 06 kwie 2020, 14:35

Wymienione uszczelki kolektora i przepustnicy. Czy coś się zmieniło ?

http://vaglogi.pl/log-002_032_033_tGY58p8.html

W tym silniku nie mam przewodów zapłonowych

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 07 kwie 2020, 09:35

Jest troche mniej ale to raczej zbieg okolicznosci. Podcisnienie nie spadło i moim zdaniem jest za wysokie.
Szczelnosc sprawdzales?

adrusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
Imię: Adrian
Moje auto: Q5
Rocznik: 2010
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: adrusek » 11 kwie 2020, 17:59

Na tą chwile kupiłem zmywacz hamulcowy i psikałem przy różnych elementach patrząc na korekty sond.
Również odłączyłem zawór odmy i zatkałem kolektor, żeby wyeliminować nieszczelność odmy ale z tym nic się nie zmieniło w parametrach.

Znalazłem duża nieszczelność w miejscu gdzie były zębatki od regulacji klap. Firma która usuwała klapy wkręciła tam śruby i z jednej była nieszczelność. Poprawiłem i teraz w tym miejscu jest szczelnie.

Zrobiłem logi i widać, że korekty spadły ale podciśnienie dalej utrzymuje się na wyższym poziomie.

Już sam nie wiem czy szukać dalej nieszczelności czy może sam map sensor pokazuje złe wskazania.
Psikałem jeszcze po kolektorze to czasem widać spadki korekt ale już nie wiem gdzie bo wszystkie uszczelnienia są nowe. Nie mam kompresora, żeby dmuchnąć i na środę jestem umówiony do mechanika.

Logi:
http://vaglogi.pl/log-003_032_033_ul2pFm.html

http://vaglogi.pl/log-003_032_033_FWDM6bx.html

ps od czego zależne jest pokazywanie parametrów w grupie 32?

trochę pojeździłem i znów różnica
http://vaglogi.pl/log-003_032_033_PDKEM.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga