Diagnostyka 2.4 BDW co i jak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
- Imię: Adrian
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Diagnostyka 2.4 BDW co i jak
Hey
Czy możecie podpowiedzieć jakie logi wykonać w 2.4 BDW, żeby sprawdzić kondycje i czy wszystko jest ok ?
np. wtryski, przepływomierz, sondy, rozrząd itp
Mam błąd zablokowanych klap w pozycji otwartej w kolektorze i za jakiś czas będę wysyłać kolektor na ich usunięcie. ( nie wiem czy ma jakiś wpływ do moich obserwacji)
Auto powera dostaje od 4 tyś obr. a i spalanie do małych nie należy.
Czy możecie podpowiedzieć jakie logi wykonać w 2.4 BDW, żeby sprawdzić kondycje i czy wszystko jest ok ?
np. wtryski, przepływomierz, sondy, rozrząd itp
Mam błąd zablokowanych klap w pozycji otwartej w kolektorze i za jakiś czas będę wysyłać kolektor na ich usunięcie. ( nie wiem czy ma jakiś wpływ do moich obserwacji)
Auto powera dostaje od 4 tyś obr. a i spalanie do małych nie należy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
- Imię: Adrian
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Zrobione, kanał 090 nie pokazuje żadnych wartości.
3 bieg:
http://vaglogi.pl/log-002_033_gk32f.html
http://vaglogi.pl/log-003_033_Z59Q97N.html
http://vaglogi.pl/log-091_092_zk09l.html
http://vaglogi.pl/log-093_kU0c5z.html
http://vaglogi.pl/log-033_uZqkx7.html
3 bieg:
http://vaglogi.pl/log-002_033_gk32f.html
http://vaglogi.pl/log-003_033_Z59Q97N.html
http://vaglogi.pl/log-091_092_zk09l.html
http://vaglogi.pl/log-093_kU0c5z.html
http://vaglogi.pl/log-033_uZqkx7.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
O matko jeszcze nie widziałem logów tego silnika. Silnik na SIMOSie. Na MAP sensorze (bez przepływomierza). Sonda nie jest typową stosowaną w VAGach, a przynajmniej nie ww tych co ja widziałem czyli na MOTRONIC. Nastawniki też dają jakieś inne wartosci niż na tych opartych o MOTRONIC.
Co mogę powiedzieć, to rozrząd wygląda na ustawiony prawidłowo. Nastawniki też wartośc actual i spec się ładnie pokrywają więc chyba jest OK. Wskazania na ubogo zarówno przy przyspieszaniu jak i na postoju. Sprawdź sobie wartości w grupie 032. Zrób sobie 003 oraz 031 statyczny. Do tego nie zrobiłeś 020 dynamicznie, jeśli chodzi o 020 wystarczy z jazdy, nie musi być strikte do odcinki.
Proponuje, jeśli wiesz, że klapy padły, to je zrobić i dopiero robić logi. Bo tak - przynajmniej ja - nie jestem w stanie określić ich wpływu, tym bardziej że słabo u mnie z diagnostyką SIMOSa.
Co mogę powiedzieć, to rozrząd wygląda na ustawiony prawidłowo. Nastawniki też wartośc actual i spec się ładnie pokrywają więc chyba jest OK. Wskazania na ubogo zarówno przy przyspieszaniu jak i na postoju. Sprawdź sobie wartości w grupie 032. Zrób sobie 003 oraz 031 statyczny. Do tego nie zrobiłeś 020 dynamicznie, jeśli chodzi o 020 wystarczy z jazdy, nie musi być strikte do odcinki.
Proponuje, jeśli wiesz, że klapy padły, to je zrobić i dopiero robić logi. Bo tak - przynajmniej ja - nie jestem w stanie określić ich wpływu, tym bardziej że słabo u mnie z diagnostyką SIMOSa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
- Imię: Adrian
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
020 przy normalnej jeździe:
http://vaglogi.pl/log-003_020_8u5xZ.html
i reszta statyczna
http://vaglogi.pl/log-003_031_MQggQ.html
http://vaglogi.pl/log-032_U8GsR.html
Co do klap cały czas mam ten błąd. Jak się upewnić przed wysłaniem kolektora, że faktycznie klapy sa zablokowane i do usunięcia ?
Adres 01: Silnik (BDW) Plik etykiet:. 06E-910-552-BDW.clb
Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Komponent: 2.4l V6 MPI 0010
Weryfikacja: --H15--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0105000318070820
Kod serwisu: WSC 46981 126 80351
VCID: 326BC58CADC811D657-8066
Znaleziono 1 błąd:
008304 - Zawór strojący kolektora ssącego
P2070 - 006 - zablokowany w położeniu otwarcia
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 56
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 143423 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2019.03.22
Czas: 18:51:07
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 704 /min
Ilość powietrza/Obr.: 119.9 mg/suw
Temperatura: 87.0*C
Bieg jałowy
Ciśnienie rzecz.: 425.6 mbar
Prędkość: 0.0 km/h
Kody gotowości: 0000 0000
http://vaglogi.pl/log-003_020_8u5xZ.html
i reszta statyczna
http://vaglogi.pl/log-003_031_MQggQ.html
http://vaglogi.pl/log-032_U8GsR.html
Co do klap cały czas mam ten błąd. Jak się upewnić przed wysłaniem kolektora, że faktycznie klapy sa zablokowane i do usunięcia ?
Adres 01: Silnik (BDW) Plik etykiet:. 06E-910-552-BDW.clb
Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Komponent: 2.4l V6 MPI 0010
Weryfikacja: --H15--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0105000318070820
Kod serwisu: WSC 46981 126 80351
VCID: 326BC58CADC811D657-8066
Znaleziono 1 błąd:
008304 - Zawór strojący kolektora ssącego
P2070 - 006 - zablokowany w położeniu otwarcia
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 56
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 143423 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2019.03.22
Czas: 18:51:07
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 704 /min
Ilość powietrza/Obr.: 119.9 mg/suw
Temperatura: 87.0*C
Bieg jałowy
Ciśnienie rzecz.: 425.6 mbar
Prędkość: 0.0 km/h
Kody gotowości: 0000 0000
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
- Imię: Adrian
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Siema
W kolektorze usunięte klapy jakiś czas temu. Zrobiłem ponowne logi i możecie ocenić czy wszystko jest w najwyższym porządku ?
http://vaglogi.pl/log-003_020_5IhMpj5.html
http://vaglogi.pl/log-020_00zy3D.html
http://vaglogi.pl/log-031_003_Onw2g3.html
http://vaglogi.pl/log-033_35n03.html
http://vaglogi.pl/log-091_093_CyvcbmC.html
http://vaglogi.pl/log-002_033_d8odl.html
W kolektorze usunięte klapy jakiś czas temu. Zrobiłem ponowne logi i możecie ocenić czy wszystko jest w najwyższym porządku ?
http://vaglogi.pl/log-003_020_5IhMpj5.html
http://vaglogi.pl/log-020_00zy3D.html
http://vaglogi.pl/log-031_003_Onw2g3.html
http://vaglogi.pl/log-033_35n03.html
http://vaglogi.pl/log-091_093_CyvcbmC.html
http://vaglogi.pl/log-002_033_d8odl.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
kto wie gdzie... wcześniej tez były wskazania na ubogo, choć teraz są wyższe. Podniesione podciśnienie w kolektorze więc to też raczej świadczy o nieszczelności. Sprawdzić szczelność choćby z podglądaem korekt a najlepiej kompresorem
[ Dodano: 2020-04-01, 08:35 ]
Z podglądem korekt tak:
wczęsniej upewnuij się że kable świec nei mają przebicia - spryskiwacz z wodą, noc, palisz autko i psikasz. jak skacza iskry to źle. I nie sprawdzać wtedy szczelności czymś łatwopalnym bo wiadomo co się może stać.
Kompresorem:
szukać hasło 1.8t boost leak, filmiki Ci coś rozjaśnią. Ale jak to przeniesć do Twojego silnika to dokłądnie nie wiem.
Jazda na ubogiej mieszance jest generalnie nie fajna w dłuższej mierze to proszenie się o remont. Wpisz sobie uboga mieszanka i znajdziesz mnóstwo info na ten temat.
[ Dodano: 2020-04-01, 08:35 ]
Z podglądem korekt tak:
wczęsniej upewnuij się że kable świec nei mają przebicia - spryskiwacz z wodą, noc, palisz autko i psikasz. jak skacza iskry to źle. I nie sprawdzać wtedy szczelności czymś łatwopalnym bo wiadomo co się może stać.
Kompresorem:
szukać hasło 1.8t boost leak, filmiki Ci coś rozjaśnią. Ale jak to przeniesć do Twojego silnika to dokłądnie nie wiem.
Jazda na ubogiej mieszance jest generalnie nie fajna w dłuższej mierze to proszenie się o remont. Wpisz sobie uboga mieszanka i znajdziesz mnóstwo info na ten temat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
- Imię: Adrian
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Wymienione uszczelki kolektora i przepustnicy. Czy coś się zmieniło ?
http://vaglogi.pl/log-002_032_033_tGY58p8.html
W tym silniku nie mam przewodów zapłonowych
http://vaglogi.pl/log-002_032_033_tGY58p8.html
W tym silniku nie mam przewodów zapłonowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 cze 2013, 09:49
- Imię: Adrian
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Na tą chwile kupiłem zmywacz hamulcowy i psikałem przy różnych elementach patrząc na korekty sond.
Również odłączyłem zawór odmy i zatkałem kolektor, żeby wyeliminować nieszczelność odmy ale z tym nic się nie zmieniło w parametrach.
Znalazłem duża nieszczelność w miejscu gdzie były zębatki od regulacji klap. Firma która usuwała klapy wkręciła tam śruby i z jednej była nieszczelność. Poprawiłem i teraz w tym miejscu jest szczelnie.
Zrobiłem logi i widać, że korekty spadły ale podciśnienie dalej utrzymuje się na wyższym poziomie.
Już sam nie wiem czy szukać dalej nieszczelności czy może sam map sensor pokazuje złe wskazania.
Psikałem jeszcze po kolektorze to czasem widać spadki korekt ale już nie wiem gdzie bo wszystkie uszczelnienia są nowe. Nie mam kompresora, żeby dmuchnąć i na środę jestem umówiony do mechanika.
Logi:
http://vaglogi.pl/log-003_032_033_ul2pFm.html
http://vaglogi.pl/log-003_032_033_FWDM6bx.html
ps od czego zależne jest pokazywanie parametrów w grupie 32?
trochę pojeździłem i znów różnica
http://vaglogi.pl/log-003_032_033_PDKEM.html
Również odłączyłem zawór odmy i zatkałem kolektor, żeby wyeliminować nieszczelność odmy ale z tym nic się nie zmieniło w parametrach.
Znalazłem duża nieszczelność w miejscu gdzie były zębatki od regulacji klap. Firma która usuwała klapy wkręciła tam śruby i z jednej była nieszczelność. Poprawiłem i teraz w tym miejscu jest szczelnie.
Zrobiłem logi i widać, że korekty spadły ale podciśnienie dalej utrzymuje się na wyższym poziomie.
Już sam nie wiem czy szukać dalej nieszczelności czy może sam map sensor pokazuje złe wskazania.
Psikałem jeszcze po kolektorze to czasem widać spadki korekt ale już nie wiem gdzie bo wszystkie uszczelnienia są nowe. Nie mam kompresora, żeby dmuchnąć i na środę jestem umówiony do mechanika.
Logi:
http://vaglogi.pl/log-003_032_033_ul2pFm.html
http://vaglogi.pl/log-003_032_033_FWDM6bx.html
ps od czego zależne jest pokazywanie parametrów w grupie 32?
trochę pojeździłem i znów różnica
http://vaglogi.pl/log-003_032_033_PDKEM.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga