Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
Tydzien temu czyscilem przepustnice i przy okazji adaptacji podejrzalem "ignition timing"". U mnje ten parametr widoczny byl w grupie 3, 10 i 11 i wynosil odpowiednio 8.3*ATDC, 7.5*ATDC i 6.8*ATDC, praktycznie w tym samym czasie (kwestia czasu przelaczania miedzy poszczegolnymi grupami). Ale wtedy mialem niezaadoptowana przepustnice i obroty jalowe w granicach 900rpm (pomiar statyczny). Dynamicznie nie robilem ale z ciekawosci zrobie przy okazji.
PS: turbiny nie pompuja za malo? U mnie jest 1480-1490 a i tak uwazam ze mize to byc za malo o 40-50 jednostek.
PS: turbiny nie pompuja za malo? U mnie jest 1480-1490 a i tak uwazam ze mize to byc za malo o 40-50 jednostek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
Ja właśnie doszedłem czemu te doładowanie jest takie niskie. Oba zawory DV są do wymiany. Pewnie wszedł w tryb awaryjny opóźnił zapłon i zmniejszył doładowanie. Miło by było zobaczyć jak to jest w innym modelu. Ja swoje logi robiłem na 3cim biegu.
PS. dolot miałem sprawdzić wczoraj ale od piątku non stop u mnie lało ...
PS. dolot miałem sprawdzić wczoraj ale od piątku non stop u mnie lało ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
Podaj konkretnie ktore grupy i parametry Cie interesuja to zrobie dzis logi i Ci podesle.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2020, 16:15 przez Lukasz007, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
W zasadzie te same 003, 115,118 tzn MAF, zapłon, ciśnienie zadane i akutalne, N75 no i obroty.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
Proszę Cię bardzo. W linku podwójny log. Niestety drugi dociągnąłem do 5,5k rpm ponieważ droga mi się skończyła. Oczywiście 3 na tipie i but w podłodze bez kicka.
https://log.tunezilla.com/chart/412580# ... 56w40AAAA=
rozjechał mi się link, jeszcze nie ogarniam forum po aktualizacji.
https://log.tunezilla.com/chart/412580# ... 56w40AAAA=
rozjechał mi się link, jeszcze nie ogarniam forum po aktualizacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
Jakie masz oznaczenie silnika ?
Jutro zamówię ori DV-ki ale te mocniejsze 710N. Mam nadzieje że nie będą szły z niemcowni ...
Widać że u mnie zapłon jest bardzo cofnięty. Co ciekawe błędów nie mam ...
Jutro zamówię ori DV-ki ale te mocniejsze 710N. Mam nadzieje że nie będą szły z niemcowni ...
Widać że u mnie zapłon jest bardzo cofnięty. Co ciekawe błędów nie mam ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
AJK.
Edit: jak chcesz zebym plik zrodlowy z Vaga wrzucil na inny, bardziej czytelny serwis to podaj link. Ewentualnie email na priv to wysle Ci plik.
Edit: jak chcesz zebym plik zrodlowy z Vaga wrzucil na inny, bardziej czytelny serwis to podaj link. Ewentualnie email na priv to wysle Ci plik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
Nie trzeba to co wrzuciłeś jest wystarczająco czytelne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
Tak że pora na więcej info. DVki w zasadzie nic nie zmieniły. Pod obciążeniem cofa zapłon na każdym cylindrze od 0.5 do 4.5 stopnia. Zamieniłem jeszcze cewkę na tym cyl gdzie najwięcej cofało ale bez zmian. Zamieniłem miejscami świece z 1 i 2 cyl żeby zobaczyć czy cofanie na tym cyl gdzie było najwięcej się zmniejszy. Jak tu się nic nie zmieni to chyba pozostaje kwestia paliwa...
Sprawdziłem też sobie N75 i zaworek mechanicznie jest ok ale nie podoba mi się rezystancja cewki bo wymagana wartość to 25-35ohm a u mnie było 44ohm
Sprawdziłem też sobie N75 i zaworek mechanicznie jest ok ale nie podoba mi się rezystancja cewki bo wymagana wartość to 25-35ohm a u mnie było 44ohm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
Ak mozesz to zapodaj logi z grup, ktore podsylalem. Daj dodatkowo 91, 92 i 93
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
A właściwie to jakie powinny być wg założeń czasy wyprzedzenia/opóźnienia zapłonów? Na moim logu oscylują w okolicach 11-12 u Ciebie 14-15 pomijając pojedyncze piki? Druga sprawa to czy robisz logi z pedałem gazu w podłodze? Masz dziwne obciążenia silnika w okolicach 88-90% podczas gdy normalnie powinno być 110-120%. Z obserwacji zauważyłem nawet, że przy obciążeniu poniżej 110% ecu zadaje doładowanie o 0,05-0,07 bara niżej.
Edit: Wg mnie z rozrządem jest wszystko OK - w okolicach 0;0. Lepiej niż u mnie (-5;-5). Nastawniki też ładnie wstają na 22st. Szukałbym gdzie indziej bo jest znacznie więcej czynników mających na to wypływ niż rozrząd. Katy/sondy, proporcje mieszanki bogata/uboga, obciążenie silnika itd itp
Edit: Wg mnie z rozrządem jest wszystko OK - w okolicach 0;0. Lepiej niż u mnie (-5;-5). Nastawniki też ładnie wstają na 22st. Szukałbym gdzie indziej bo jest znacznie więcej czynników mających na to wypływ niż rozrząd. Katy/sondy, proporcje mieszanki bogata/uboga, obciążenie silnika itd itp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?
Wiesz na to jak masz ustawiony rozrząd zależy też czy ktoś Ci zmieniał rozrząd zgodnie ze sztuką czy porobił kreski i tyle... Zawsze lepiej sprawdzić podwójnie co dwie głowy to nie jedna. W grupie 20,21 masz podane korekty zapłonu. Ja do tego jeszcze dodawałem 115. Pedał gazu w czasie przyśpieszania zawsze deptam ile się da :D Tu gdzie pomieszkuję muszę uważać z robieniem logów bo 3 bieg kończy się w okolicach 170km/h a przy przekroczeniu bariery 30km/h można iść do paki i stracić prawo jazdy...
Do sond się nie mam co przyczepić bo zmieniałem obie na nowe Boscha ( stare były już za stare i zbyt powolne i był błąd ) korekty na obu bankach takie same -4.6%. Zaworki już wszystkie sprawdzałem i są ok poza N75 które nie mieści się w tolerancji rezystancji cewki. Ma być 25-35ohm a jest 44ohm ale ten zaworek kosztuje u mnie 1000zł a na necie ok 600zł więc deczko sporo :D W zasadzie tyle co nowe DVki...
Do sond się nie mam co przyczepić bo zmieniałem obie na nowe Boscha ( stare były już za stare i zbyt powolne i był błąd ) korekty na obu bankach takie same -4.6%. Zaworki już wszystkie sprawdzałem i są ok poza N75 które nie mieści się w tolerancji rezystancji cewki. Ma być 25-35ohm a jest 44ohm ale ten zaworek kosztuje u mnie 1000zł a na necie ok 600zł więc deczko sporo :D W zasadzie tyle co nowe DVki...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga