Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Nikostratus » 06 cze 2020, 22:44

Tak więc przyszła pora i na mnie by się zapytać osoby które miały więcej styczności z tym silnikiem niż ja tzn dziwi mnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Nie bardzo mam porównanie z innymi sztukami AJK może ktoś coś podpowie ? Grupy 003, 115, 118

Obrazek

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Lukasz007 » 07 cze 2020, 12:32

Tydzien temu czyscilem przepustnice i przy okazji adaptacji podejrzalem "ignition timing"". U mnje ten parametr widoczny byl w grupie 3, 10 i 11 i wynosil odpowiednio 8.3*ATDC, 7.5*ATDC i 6.8*ATDC, praktycznie w tym samym czasie (kwestia czasu przelaczania miedzy poszczegolnymi grupami). Ale wtedy mialem niezaadoptowana przepustnice i obroty jalowe w granicach 900rpm (pomiar statyczny). Dynamicznie nie robilem ale z ciekawosci zrobie przy okazji.
PS: turbiny nie pompuja za malo? U mnie jest 1480-1490 a i tak uwazam ze mize to byc za malo o 40-50 jednostek.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Nikostratus » 07 cze 2020, 13:15

Ja właśnie doszedłem czemu te doładowanie jest takie niskie. Oba zawory DV są do wymiany. Pewnie wszedł w tryb awaryjny opóźnił zapłon i zmniejszył doładowanie. Miło by było zobaczyć jak to jest w innym modelu. Ja swoje logi robiłem na 3cim biegu.

PS. dolot miałem sprawdzić wczoraj ale od piątku non stop u mnie lało ...

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Lukasz007 » 07 cze 2020, 13:26

Podaj konkretnie ktore grupy i parametry Cie interesuja to zrobie dzis logi i Ci podesle.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2020, 16:15 przez Lukasz007, łącznie zmieniany 1 raz.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Nikostratus » 07 cze 2020, 13:43

W zasadzie te same 003, 115,118 tzn MAF, zapłon, ciśnienie zadane i akutalne, N75 no i obroty.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Lukasz007 » 07 cze 2020, 15:27

Proszę Cię bardzo. W linku podwójny log. Niestety drugi dociągnąłem do 5,5k rpm ponieważ droga mi się skończyła. Oczywiście 3 na tipie i but w podłodze bez kicka.

https://log.tunezilla.com/chart/412580# ... 56w40AAAA=

rozjechał mi się link, jeszcze nie ogarniam forum po aktualizacji.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Nikostratus » 07 cze 2020, 15:49

Jakie masz oznaczenie silnika ?

Jutro zamówię ori DV-ki ale te mocniejsze 710N. Mam nadzieje że nie będą szły z niemcowni ...
Widać że u mnie zapłon jest bardzo cofnięty. Co ciekawe błędów nie mam ...

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Lukasz007 » 07 cze 2020, 16:12

AJK.

Edit: jak chcesz zebym plik zrodlowy z Vaga wrzucil na inny, bardziej czytelny serwis to podaj link. Ewentualnie email na priv to wysle Ci plik.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Nikostratus » 07 cze 2020, 23:45

Nie trzeba to co wrzuciłeś jest wystarczająco czytelne <okok>

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Nikostratus » 13 cze 2020, 12:03

Tak że pora na więcej info. DVki w zasadzie nic nie zmieniły. Pod obciążeniem cofa zapłon na każdym cylindrze od 0.5 do 4.5 stopnia. Zamieniłem jeszcze cewkę na tym cyl gdzie najwięcej cofało ale bez zmian. Zamieniłem miejscami świece z 1 i 2 cyl żeby zobaczyć czy cofanie na tym cyl gdzie było najwięcej się zmniejszy. Jak tu się nic nie zmieni to chyba pozostaje kwestia paliwa...
Sprawdziłem też sobie N75 i zaworek mechanicznie jest ok ale nie podoba mi się rezystancja cewki bo wymagana wartość to 25-35ohm a u mnie było 44ohm

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Lukasz007 » 14 cze 2020, 13:57

Ak mozesz to zapodaj logi z grup, ktore podsylalem. Daj dodatkowo 91, 92 i 93

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Nikostratus » 15 cze 2020, 21:48

Log był trochę bardzo długi ale dałem wycinek z przyśpieszania.

Obrazek

Ps. nie chcę krakać ale czas cofania zapłonu pokrywa się z momentem działania zmiennych faz. Na jesieni robię rozrząd więc możliwe że wpadną dwa nowe napinacze z łańcuchami.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Lukasz007 » 16 cze 2020, 21:22

A właściwie to jakie powinny być wg założeń czasy wyprzedzenia/opóźnienia zapłonów? Na moim logu oscylują w okolicach 11-12 u Ciebie 14-15 pomijając pojedyncze piki? Druga sprawa to czy robisz logi z pedałem gazu w podłodze? Masz dziwne obciążenia silnika w okolicach 88-90% podczas gdy normalnie powinno być 110-120%. Z obserwacji zauważyłem nawet, że przy obciążeniu poniżej 110% ecu zadaje doładowanie o 0,05-0,07 bara niżej.

Edit: Wg mnie z rozrządem jest wszystko OK - w okolicach 0;0. Lepiej niż u mnie (-5;-5). Nastawniki też ładnie wstają na 22st. Szukałbym gdzie indziej bo jest znacznie więcej czynników mających na to wypływ niż rozrząd. Katy/sondy, proporcje mieszanki bogata/uboga, obciążenie silnika itd itp

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Logi 2.7biturbo AJK dziwny zapłon ?

Post autor: Nikostratus » 16 cze 2020, 23:25

Wiesz na to jak masz ustawiony rozrząd zależy też czy ktoś Ci zmieniał rozrząd zgodnie ze sztuką czy porobił kreski i tyle... Zawsze lepiej sprawdzić podwójnie co dwie głowy to nie jedna. W grupie 20,21 masz podane korekty zapłonu. Ja do tego jeszcze dodawałem 115. Pedał gazu w czasie przyśpieszania zawsze deptam ile się da :D Tu gdzie pomieszkuję muszę uważać z robieniem logów bo 3 bieg kończy się w okolicach 170km/h a przy przekroczeniu bariery 30km/h można iść do paki i stracić prawo jazdy...
Do sond się nie mam co przyczepić bo zmieniałem obie na nowe Boscha ( stare były już za stare i zbyt powolne i był błąd ) korekty na obu bankach takie same -4.6%. Zaworki już wszystkie sprawdzałem i są ok poza N75 które nie mieści się w tolerancji rezystancji cewki. Ma być 25-35ohm a jest 44ohm ale ten zaworek kosztuje u mnie 1000zł a na necie ok 600zł więc deczko sporo :D W zasadzie tyle co nowe DVki...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga