Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL] a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysp

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
dev1lo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2012, 23:00
Lokalizacja: Dublin

[ MANUAL] a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysp

Post autor: dev1lo » 29 wrz 2012, 23:38

Witam,
Auto jak w temacie, przebieg 70000 km i zastanawiam się czy to normalne, że przy wysprzęglaniu ( na biegu jałowym / luzie i rozgrzanym silniku) obroty silnika wzrastają do ~1000 obr/m na około 1s, po czym wracają do około 800 obr/m ( oczywiscie pedal gazu czy hamulca nie jest uzywany w tym czasie )?
Poza tym zauważyłem, że drążek / gałka zmiany biegów delikatnie drży na biegu jałowym co mnie trochę niepokoi ponieważ samochód ma zaledwie 70K km.
Bardzo proszę o pomoc za którą z góry dziękuję.
Pozdrawiam

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 05 paź 2012, 17:51

dev1lo, A może wtryskiwacze ?

dev1lo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2012, 23:00
Lokalizacja: Dublin

Post autor: dev1lo » 11 paź 2012, 20:47

igo_89 pisze:dev1lo, A może wtryskiwacze ?
raczej watpie poniewaz vcds nic nie pokazal poza uszkodzona swieca zarowa, ktora wymienie jutro. podobno problem z drganiem drazka/budy moze tkwic albo w uszkodzonych poduszkach silnika/skrzyni lub kole dwumasowym. bede u mechanika to zapytam o opinie.
co do samoczynnego podnoszenia obrotow przy puszczeniu sprzegla powiedziano mi ze ten typ tak ma i nazywaja to ' idle enhancer '. moze i maja racje bo po wcisnieciu hamulca i puszczenia sprzegla na luzie, obroty sie nie podnosze czyli nie ma ingerencji ecu w obroty wiec najwyrazniej tak ma byc...

Awatar użytkownika
mambaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 168
Rejestracja: 18 lut 2012, 10:28
Lokalizacja: pomorskie, zachodniopomorskie

Post autor: mambaw » 04 sie 2013, 13:19

Czy spotkał sie ktoś jeszcze z taka sytuacja jaka opisuje autor?

dev1lo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2012, 23:00
Lokalizacja: Dublin

Post autor: dev1lo » 06 sie 2013, 22:31

mambaw pisze:Czy spotkał sie ktoś jeszcze z taka sytuacja jaka opisuje autor?
chcialbym wspomniec, ze kilka tygodni temu mialem wymienione sprzelo oraz dwumase i nic sie nie zmienilo. kolejny mechanik potwierdzil, ze to jest 'normalne' i nie widzi w tym nic zlego :)

grzelus2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: grzelus2 » 22 sie 2013, 11:28

dev1lo pisze:
mambaw pisze:Czy spotkał sie ktoś jeszcze z taka sytuacja jaka opisuje autor?
chcialbym wspomniec, ze kilka tygodni temu mialem wymienione sprzelo oraz dwumase i nic sie nie zmienilo. kolejny mechanik potwierdzil, ze to jest 'normalne' i nie widzi w tym nic zlego :)
jesli auto ma DPF, to przy procesie dopalania spalin obroty biegu jalowego wzrastaja do okolo 1000

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 22 sie 2013, 12:15

grzelus2 pisze:jesli auto ma DPF, to przy procesie dopalania spalin obroty biegu jalowego wzrastaja do okolo 1000
Przy wypalaniu DPF-a obroty podnoszą się do 1000 i nie opadają do standardowych 800 do momentu wypalenia się filtra i osiągnięcia określonej wartości co można sprawdzić podpinając pod samochód VCDS-a. W praktyce wypalanie trwa spokojnie kilkanaście minut w zależności od stylu jazdy.

grzelus2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: grzelus2 » 26 sie 2013, 10:15

sprawdz jeszcze DPF, moze z jakiegos powodu, pojazd nie moze wejsc w tryb dopalania...

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 26 sie 2013, 20:52

mambaw pisze:Czy spotkał sie ktoś jeszcze z taka sytuacja jaka opisuje autor?
Słyszałem o podobnej i była to wina wtrysków

grzelus2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: [ MANUAL] a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy

Post autor: grzelus2 » 10 wrz 2013, 13:21

dev1lo pisze:Witam,
Auto jak w temacie, przebieg 70000 km i zastanawiam się czy to normalne, że przy wysprzęglaniu ( na biegu jałowym / luzie i rozgrzanym silniku) obroty silnika wzrastają do ~1000 obr/m na około 1s, po czym wracają do około 800 obr/m ( oczywiscie pedal gazu czy hamulca nie jest uzywany w tym czasie )?
Poza tym zauważyłem, że drążek / gałka zmiany biegów delikatnie drży na biegu jałowym co mnie trochę niepokoi ponieważ samochód ma zaledwie 70K km.
Bardzo proszę o pomoc za którą z góry dziękuję.
Pozdrawiam

....i jak ogarnales temat?

bialybatman87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2020, 22:16
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: bialybatman87 » 31 maja 2020, 22:24

Witam, Twój post jest trochę stary, ale liczę, że znalazłeś rozwiązanie. Udało Ci się ustalić przyczynę chwilowego wzrostu obrotów przy zwalnianiu sprzęgła?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga