[ MANUAL] a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysp
[ MANUAL] a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysp
Witam,
Auto jak w temacie, przebieg 70000 km i zastanawiam się czy to normalne, że przy wysprzęglaniu ( na biegu jałowym / luzie i rozgrzanym silniku) obroty silnika wzrastają do ~1000 obr/m na około 1s, po czym wracają do około 800 obr/m ( oczywiscie pedal gazu czy hamulca nie jest uzywany w tym czasie )?
Poza tym zauważyłem, że drążek / gałka zmiany biegów delikatnie drży na biegu jałowym co mnie trochę niepokoi ponieważ samochód ma zaledwie 70K km.
Bardzo proszę o pomoc za którą z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Auto jak w temacie, przebieg 70000 km i zastanawiam się czy to normalne, że przy wysprzęglaniu ( na biegu jałowym / luzie i rozgrzanym silniku) obroty silnika wzrastają do ~1000 obr/m na około 1s, po czym wracają do około 800 obr/m ( oczywiscie pedal gazu czy hamulca nie jest uzywany w tym czasie )?
Poza tym zauważyłem, że drążek / gałka zmiany biegów delikatnie drży na biegu jałowym co mnie trochę niepokoi ponieważ samochód ma zaledwie 70K km.
Bardzo proszę o pomoc za którą z góry dziękuję.
Pozdrawiam
raczej watpie poniewaz vcds nic nie pokazal poza uszkodzona swieca zarowa, ktora wymienie jutro. podobno problem z drganiem drazka/budy moze tkwic albo w uszkodzonych poduszkach silnika/skrzyni lub kole dwumasowym. bede u mechanika to zapytam o opinie.igo_89 pisze:dev1lo, A może wtryskiwacze ?
co do samoczynnego podnoszenia obrotow przy puszczeniu sprzegla powiedziano mi ze ten typ tak ma i nazywaja to ' idle enhancer '. moze i maja racje bo po wcisnieciu hamulca i puszczenia sprzegla na luzie, obroty sie nie podnosze czyli nie ma ingerencji ecu w obroty wiec najwyrazniej tak ma byc...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
jesli auto ma DPF, to przy procesie dopalania spalin obroty biegu jalowego wzrastaja do okolo 1000dev1lo pisze:chcialbym wspomniec, ze kilka tygodni temu mialem wymienione sprzelo oraz dwumase i nic sie nie zmienilo. kolejny mechanik potwierdzil, ze to jest 'normalne' i nie widzi w tym nic zlegomambaw pisze:Czy spotkał sie ktoś jeszcze z taka sytuacja jaka opisuje autor?
Przy wypalaniu DPF-a obroty podnoszą się do 1000 i nie opadają do standardowych 800 do momentu wypalenia się filtra i osiągnięcia określonej wartości co można sprawdzić podpinając pod samochód VCDS-a. W praktyce wypalanie trwa spokojnie kilkanaście minut w zależności od stylu jazdy.grzelus2 pisze:jesli auto ma DPF, to przy procesie dopalania spalin obroty biegu jalowego wzrastaja do okolo 1000
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: [ MANUAL] a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy
dev1lo pisze:Witam,
Auto jak w temacie, przebieg 70000 km i zastanawiam się czy to normalne, że przy wysprzęglaniu ( na biegu jałowym / luzie i rozgrzanym silniku) obroty silnika wzrastają do ~1000 obr/m na około 1s, po czym wracają do około 800 obr/m ( oczywiscie pedal gazu czy hamulca nie jest uzywany w tym czasie )?
Poza tym zauważyłem, że drążek / gałka zmiany biegów delikatnie drży na biegu jałowym co mnie trochę niepokoi ponieważ samochód ma zaledwie 70K km.
Bardzo proszę o pomoc za którą z góry dziękuję.
Pozdrawiam
....i jak ogarnales temat?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 31 maja 2020, 22:16
- Lokalizacja: Bełchatów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga