Panowie,
po południu siadam do hamulców na tylnej osi przy okazji chcę wymienić płyn hamulcowy.
1. Czy mogę przepompować płyn tylko z tylnych zacisków, a przód zrobić jak będę hamulce z przodu robić (dajmy na to za parę miesięcy) ?
2. Zapłon musi być włączony?
3. Kolejność kół chyba nie ma znaczenia jak układ nie jest zapowietrzony?
4. Lepiej przepompować trochę płynu zanim cofnę tłoczek silnikiem? - ten syf się nie cofnie w układ - czy to przesada? Czy może lepiej najpierw wymienić płyn i wtedy ściągać zacisk.
[ Dodano: 2020-05-08, 15:22 ]
Dobra zmieniam tak jak Bóg przykazał. Od przodu lewa, prawa, tył - lewa,prawa. Pierwszy raz z auta spuszczam żółty płyn, a nie czarny, a nie mam informacji czy ktoś go kiedyś ruszał.
Trzeba robić przerwy w spuszczaniu płynu? Jak pedał wchodzi w podłoge to coś tam wyje... gdzieś coś kiedyś czytałem, że tej pompie ABS trzeba przerwy robić na wystudzenie.
Wymiana płynu hamulcowego
Wymiana płynu hamulcowego
Ostatnio zmieniony 09 maja 2020, 15:10 przez MaRsXzU, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wymień hamulce z tyłu i potem cały płyn hamulcowy. Zaczynasz od zacisku najbliżej pompy, więc kolejno LP, PP, LT i PT. Oczywiście wszystko robisz na wyłączonym zapłonie. Odpowietrza/wymienia się najlepiej w dwie osoby albo za pomocą urządzenia ciśnieniowego, który robi za drugą osobę. Pierwsza osoba siedzi za kierownicą i pompuje kilka razy pedał hamulca, aż zrobi się twardy. Następnie go przytrzymuje, a druga osoba w tym czasie luzuje odpowietrznik. Pedał zacznie powoli wpadać w podłogę, ale to normalne, bo spada ciśnienie w układzie (odkręcony odpowietrznik). Dopiero po zakręceniu odpowietrznika można puścić pedał hamulca. W przeciwnym razie zostanie zassane powietrze. Pompuje się tak długo, aż pojawi czysty płyn albo znikną pęcherzyki powietrza, jeśli takie się pojawiły.
[ Dodano: 2020-05-09, 15:14 ]
Przed samą wymianą warto odessać stary płyn ze zbiorniczka i zalać do pełna świeżym, aby było potem mniej zabawy przy zaciskach. Oczywiście podczas wymiany płynu trzeba pamiętać, aby kontrolować jego ilośćw zbiorniczku, bo pompa ABS nie może zassać powietrza, ponieważ wtedy będzie trzeba użyć np. VCDSa oraz trochę się namęczyć z odpowietrzaniem. W razie czego polecam płyn ATE DOT4 SL.6, który jest przeznaczony do układów ESP/ABS/ASR z racji swojej gęstości. Do cywilnej jazdy jest wystarczający, a nawet za dobry .
[ Dodano: 2020-05-09, 15:14 ]
Przed samą wymianą warto odessać stary płyn ze zbiorniczka i zalać do pełna świeżym, aby było potem mniej zabawy przy zaciskach. Oczywiście podczas wymiany płynu trzeba pamiętać, aby kontrolować jego ilośćw zbiorniczku, bo pompa ABS nie może zassać powietrza, ponieważ wtedy będzie trzeba użyć np. VCDSa oraz trochę się namęczyć z odpowietrzaniem. W razie czego polecam płyn ATE DOT4 SL.6, który jest przeznaczony do układów ESP/ABS/ASR z racji swojej gęstości. Do cywilnej jazdy jest wystarczający, a nawet za dobry .
Dzięki za treściwą odpowiedź. Wymieniałem płyn nie raz, ale w starych passatach, nigdy w takiej rakiecie z automatem i elektrycznym ręcznym.
Przed wymianą hamulców wymieniłem płyn, żeby ten stary się nie cofnął w te pompy absu itd. O dziwo żółciutki zleciał. Pozdro dla tych co wygrali starcie z tymi śrubami jarzma, nieźle aluminium tam się spieka, aż się gwinty robią w zwrotnicy.
Płyn, który polecasz wyczaiłem z jakiegoś twojego wcześniejszego posta + zestaw Zimmerman i Ferodo. Do tego pędzelek i trochę czasu i wyszło tak:
Przed wymianą hamulców wymieniłem płyn, żeby ten stary się nie cofnął w te pompy absu itd. O dziwo żółciutki zleciał. Pozdro dla tych co wygrali starcie z tymi śrubami jarzma, nieźle aluminium tam się spieka, aż się gwinty robią w zwrotnicy.
Płyn, który polecasz wyczaiłem z jakiegoś twojego wcześniejszego posta + zestaw Zimmerman i Ferodo. Do tego pędzelek i trochę czasu i wyszło tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przecież A6 to nie statek kosmiczny, więc wymienia się w niej tak samo płyn hamulcowy. Nie ma znaczenia, że to automat albo czy posiada elektryczny ręczny . Po wymianie warto kilka razy dotrzeć hamulce, aby potem nie piszczały. Zimmermanny fajnie wyglądają, bo są całe lakierowane i przez to tak szybko nie rdzewieją. Nie zdziw się jak na tarczy pojawią się specyficzna powłoka i nie będa jak lustro. Klocki Ferodo to powodują, bo mają specjalny dodatek, który pozostaje na tarczach i przy kolejnym hamowaniu klocek szybciej łapie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wszystko jest na stronie sklepu forumowego kolegi Lewian . Zamiast wspomnianych 15 serii zawsze robię z 5, a potem ostrożniee z hamulcem i nie ma problemów.
https://hamulcesklep.pl/montaz-tarcz
https://hamulcesklep.pl/montaz-tarcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Wymiana płynu hamulcowego
Ile płynu potrzeba na wymianę całego układu? 1L wystarczy ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Wymiana płynu hamulcowego
Wystarczy i jeszcze zostanie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga