Przebieg: lekko ponad 250tys.
Na początek historia usterek / wymian a potem obecny problem. Naprawy rozłożone w czasie - ostatnie 10mcy, może mają jakieś znaczenie dla obecnego problemu.
1. Po zakupie od razu został założony drugi kolektor ssący bez klap wirowych (tak przynajmniej sądzi osoba która to robiła). Wcześniejszemu nic nie dolegało, taki zabieg profilaktyczny.
2. Wymieniony termostat - stary był ciągle otwarty.
3. Zdechła cewka - wymieniona tylko uszkodzona (jednocześnie szukam też argumentu, dlaczego należy wymieniać wszystkie jednocześnie).
4. Wymienione wtryski - auto szarpało przy przełączaniu na gaz przy pierszym przełączeniu. Obecnie wytryski Yeti. Temperatura przłączania - 50stopni. LPG zajmuje się raczej dosyć konkretna osoba.
5. Wyprogramowana została sonda lambda - wg mechanika błąd był spowodowany katalizatorem.
6. Następna diagnostyka - bład czujnika położenia wałka rozrządu. Ze względu na niewielkie koszta wymieniłem od razu dwa czujniki G40, także są nowe. Niestety wywaliło znów Check. Mniej więcej od tego momentu (już przed wymianą) jest też problem, że po odpaleniu, gdy silnik jest zimny, auto pracuje "na ssaniu" na ponad 1tys obrotów przez max 30sek. Następnie obroty spadają, a silnikiem zaczyna telepać na tyle że jest to wyczuwalne nawet w aucie. Wcześniej ten problem nie występował, silnik pracował naprawdę świetnie po odpaleniu. Dodatkowo obroty potrafią falować. Problem znika po rozgrzaniu, przejechaniu pewnego dystansu.
7. Kolejna diagnostyka (nie znam konkretnych błędów) - wg mechanika błedy wskazujace na zawory zmiennych faz rozrządu. Kasacja, ponownie Check. Poza tym, mniej więcej w tym czasie auto zaczęło pyrkać na rozgrzanym silniku. Stojąc przed autem dzwięk najbardziej wyraźnie słychać jakby z lewej strony kolektora ssącego, poniżej kolektora. Pyrkanie brzmi jakby był nieszczelny układ wydechowy (przy najbliższej okazji postaram się to sprawdzić i wyeliminować).
Dodatkowo powiem, że od wyprogramowania sondy lamba, poprzez wymianę czujników G40, aż do dzisiaj zrobiłem już lekko ponad 1tys km. Co do mocy to wyraźny spadek czuć było tylko podczas upałów 32-36stopni, a tego samego dnia w nocy auto chodziło bez problemu. Poza tym, jeżeli jest spadek mocy to raczej tylko chwilowy, bo mam "odczucie" że po prostu czasem go muli deko.
8. Wczoraj zmieniony olej, a dziś wpadł mi w ręce VCDS. Piersze połączenie bez problemu, odczyt błędów, kasacja. Następnie przez dobre 15min nie dałem rady się połączyć, pomimo że podczas "TEST" wszystko ok, to przy próbie odczytu co chwilę przerywa (communication error). Jak już załapało to chodziło wszystko ładnie. Oczywiście kolejne podłączenie i problem ten sam, niby coś tam udało się zczytać. Co do diagnostyki VCDS to prosiłbym o wyrozumiałość i ewentualne rady, bo używałem go dziś pierszy raz bez żadnej instrukcji. Także co do błędów.
I) Pierwszy własny odczyt po skasowaniu błedów przez mechanika, przejechane bardzo niewielki dystans.
------------------------------------------
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
000016 - Z1; przestawianie wałka rozrządu
P0010 - 008 - usterka
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256466 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.14
Czas: 02:30:38
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1056 /min
Ilość powietrza/Obr.: 92.7 mg/suw
Temperatura: 102.0*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 00000000
Kąt skrętu: 121.71*
000017 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. później
P0011 - 008 - Nieosiągnięta wartość wymagana - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00001000
Priorytet błędu: 5
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256468 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.14
Czas: 02:36:15
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1984 /min
Ilość powietrza/Obr.: 98.1 mg/suw
Temperatura: 102.0*C
obciąż.niepeł
Bity binarnie: 10000000
Kąt skrętu: 93.45*
000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P0341 - 006 - niezrozumiały sygnał - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100001
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 14
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256479 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.14
Czas: 14:40:10
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 960 /min
Ilość powietrza/Obr.: 207.1 mg/suw
Temperatura: 12.0*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 00010000
Prędkość: 0.0 km/h
Kody gotowości: 0010 0101
-------------------------------------------
II) Odczyt po kasacji poprzednich, ale bez jazdy autem. Po prostu pracował na biegu jałowym przez kilka minut. Kasacja.
-------------------------------------------
Znaleziono 1 błąd:
000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P0341 - 006 - niezrozumiały sygnał - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10100001
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 4
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256480 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 00:27:45
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 704 /min
Ilość powietrza/Obr.: 147.2 mg/suw
Temperatura: 58.5*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 00010000
Prędkość: 0.0 km/h
Kody gotowości: 0010 1001
--------------------------------------------
III) Odczyt po zrobieniu przynajmniej 70km, trasa + miasto, prędkość do 150km/h. Odczuwalna praca - wszystko w porządku. Tym razem Checka nie wywaliło. Jednak auto zgasło przy przełączaniu na LPG po dłuższym postoju po trasie...
--------------------------------------------
6 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P0341 - 006 - niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256480 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 03:40:26
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1024 /min
Ilość powietrza/Obr.: 141.7 mg/suw
Temperatura: 30.0*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 00010000
Prędkość: 0.0 km/h
000022 - Z1; czuj.położ.wałka rozrz.(G40)/czuj.położ.wału korb.(G28)
P0016 - 008 - Niepraw.przyporządkow. - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00001000
Priorytet błędu: 5
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256487 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 03:53:33
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1184 /min
Ilość powietrza/Obr.: 87.2 mg/suw
Temperatura: 84.0*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 00010000
Prędkość: 40.0 km/h
000016 - Z1; przestawianie wałka rozrządu
P0010 - 008 - usterka
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256487 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 04:06:31
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1792 /min
Ilość powietrza/Obr.: 103.6 mg/suw
Temperatura: 91.5*C
ham.silnikiem
Bity binarnie: 00000000
Kąt skrętu: 92.71*
000017 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. później
P0011 - 008 - Nieosiągnięta wartość wymagana
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00001000
Priorytet błędu: 5
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256493 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 04:12:01
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 768 /min
Ilość powietrza/Obr.: 109.0 mg/suw
Temperatura: 88.5*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 10000000
Kąt skrętu: 106.09*
004408 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 006 - mieszanka za uboga
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01000001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256557 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 12:57:41
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 704 /min
Ilość powietrza/Obr.: 98.1 mg/suw
Temperatura: 105.0*C
Bieg jałowy
Czas: 25.6 s
Bity binarnie: 00000010
004406 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.)
P1136 - 006 - mieszanka za uboga
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01010001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256557 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 12:57:48
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 672 /min
Ilość powietrza/Obr.: 98.1 mg/suw
Temperatura: 105.0*C
Bieg jałowy
Czas: 51.2 s
Bity binarnie: 00000010
Kody gotowości: 0010 0001
-------------------------------------------------
Jedyny jaki pomysł mi przychodzi to zamiana zaworów zmiennych faz rozrządu i sprawdzennie czy błąd przeskoczy. Pewnie głupie pytanie tylko jak to rozpoznać po błędach?

Kolejną sprawą czyszczenie przepustnicy? Większość błędów przy zbyt niskiej ilości powietrza?
Czy skasowanie błędów i jazda na samej benzynie, po czym kolejny odczyt ma sens? Jest szansa, że błędy może wywalać ze względu na LPG (szczególnie że dziś zgasł przy przełączeniu)?
Słucham państwa, może ktoś ma jakieś propozycje gdzie szukać przyczyny bez wstępnego pchania się być może w niepotrzebne koszta?