Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BDW 2.4 177KM] Pomoc przy diagnostyce

Silniki benzynowe
Stefan92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 sie 2019, 20:34
Lokalizacja: Polska

[BDW 2.4 177KM] Pomoc przy diagnostyce

Post autor: Stefan92 » 01 sie 2019, 22:20

Witam, od jakiegoś czasu poszukuję odpowiedzi, co boli moje Audi? Może ktoś z forumowiczów będzie mógł pomóc zdiagnozować usterkę, aby uniknąć zbędnych kosztów, konieczne naprawy tak nie bolą.

Przebieg: lekko ponad 250tys.

Na początek historia usterek / wymian a potem obecny problem. Naprawy rozłożone w czasie - ostatnie 10mcy, może mają jakieś znaczenie dla obecnego problemu.

1. Po zakupie od razu został założony drugi kolektor ssący bez klap wirowych (tak przynajmniej sądzi osoba która to robiła). Wcześniejszemu nic nie dolegało, taki zabieg profilaktyczny.

2. Wymieniony termostat - stary był ciągle otwarty.

3. Zdechła cewka - wymieniona tylko uszkodzona (jednocześnie szukam też argumentu, dlaczego należy wymieniać wszystkie jednocześnie).

4. Wymienione wtryski - auto szarpało przy przełączaniu na gaz przy pierszym przełączeniu. Obecnie wytryski Yeti. Temperatura przłączania - 50stopni. LPG zajmuje się raczej dosyć konkretna osoba.

5. Wyprogramowana została sonda lambda - wg mechanika błąd był spowodowany katalizatorem.

6. Następna diagnostyka - bład czujnika położenia wałka rozrządu. Ze względu na niewielkie koszta wymieniłem od razu dwa czujniki G40, także są nowe. Niestety wywaliło znów Check. Mniej więcej od tego momentu (już przed wymianą) jest też problem, że po odpaleniu, gdy silnik jest zimny, auto pracuje "na ssaniu" na ponad 1tys obrotów przez max 30sek. Następnie obroty spadają, a silnikiem zaczyna telepać na tyle że jest to wyczuwalne nawet w aucie. Wcześniej ten problem nie występował, silnik pracował naprawdę świetnie po odpaleniu. Dodatkowo obroty potrafią falować. Problem znika po rozgrzaniu, przejechaniu pewnego dystansu.

7. Kolejna diagnostyka (nie znam konkretnych błędów) - wg mechanika błedy wskazujace na zawory zmiennych faz rozrządu. Kasacja, ponownie Check. Poza tym, mniej więcej w tym czasie auto zaczęło pyrkać na rozgrzanym silniku. Stojąc przed autem dzwięk najbardziej wyraźnie słychać jakby z lewej strony kolektora ssącego, poniżej kolektora. Pyrkanie brzmi jakby był nieszczelny układ wydechowy (przy najbliższej okazji postaram się to sprawdzić i wyeliminować).

Dodatkowo powiem, że od wyprogramowania sondy lamba, poprzez wymianę czujników G40, aż do dzisiaj zrobiłem już lekko ponad 1tys km. Co do mocy to wyraźny spadek czuć było tylko podczas upałów 32-36stopni, a tego samego dnia w nocy auto chodziło bez problemu. Poza tym, jeżeli jest spadek mocy to raczej tylko chwilowy, bo mam "odczucie" że po prostu czasem go muli deko.

8. Wczoraj zmieniony olej, a dziś wpadł mi w ręce VCDS. Piersze połączenie bez problemu, odczyt błędów, kasacja. Następnie przez dobre 15min nie dałem rady się połączyć, pomimo że podczas "TEST" wszystko ok, to przy próbie odczytu co chwilę przerywa (communication error). Jak już załapało to chodziło wszystko ładnie. Oczywiście kolejne podłączenie i problem ten sam, niby coś tam udało się zczytać. Co do diagnostyki VCDS to prosiłbym o wyrozumiałość i ewentualne rady, bo używałem go dziś pierszy raz bez żadnej instrukcji. Także co do błędów.

I) Pierwszy własny odczyt po skasowaniu błedów przez mechanika, przejechane bardzo niewielki dystans.
------------------------------------------
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

000016 - Z1; przestawianie wałka rozrządu
P0010 - 008 - usterka
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256466 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.14
Czas: 02:30:38

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1056 /min
Ilość powietrza/Obr.: 92.7 mg/suw
Temperatura: 102.0*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 00000000
Kąt skrętu: 121.71*

000017 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. później
P0011 - 008 - Nieosiągnięta wartość wymagana - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00001000
Priorytet błędu: 5
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256468 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.14
Czas: 02:36:15

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1984 /min
Ilość powietrza/Obr.: 98.1 mg/suw
Temperatura: 102.0*C
obciąż.niepeł
Bity binarnie: 10000000
Kąt skrętu: 93.45*

000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P0341 - 006 - niezrozumiały sygnał - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100001
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 14
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256479 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.14
Czas: 14:40:10

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 960 /min
Ilość powietrza/Obr.: 207.1 mg/suw
Temperatura: 12.0*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 00010000
Prędkość: 0.0 km/h

Kody gotowości: 0010 0101
-------------------------------------------

II) Odczyt po kasacji poprzednich, ale bez jazdy autem. Po prostu pracował na biegu jałowym przez kilka minut. Kasacja.
-------------------------------------------
Znaleziono 1 błąd:

000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P0341 - 006 - niezrozumiały sygnał - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10100001
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 4
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256480 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 00:27:45

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 704 /min
Ilość powietrza/Obr.: 147.2 mg/suw
Temperatura: 58.5*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 00010000
Prędkość: 0.0 km/h

Kody gotowości: 0010 1001
--------------------------------------------

III) Odczyt po zrobieniu przynajmniej 70km, trasa + miasto, prędkość do 150km/h. Odczuwalna praca - wszystko w porządku. Tym razem Checka nie wywaliło. Jednak auto zgasło przy przełączaniu na LPG po dłuższym postoju po trasie...
--------------------------------------------
6 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P0341 - 006 - niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256480 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 03:40:26

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1024 /min
Ilość powietrza/Obr.: 141.7 mg/suw
Temperatura: 30.0*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 00010000
Prędkość: 0.0 km/h

000022 - Z1; czuj.położ.wałka rozrz.(G40)/czuj.położ.wału korb.(G28)
P0016 - 008 - Niepraw.przyporządkow. - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00001000
Priorytet błędu: 5
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256487 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 03:53:33

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1184 /min
Ilość powietrza/Obr.: 87.2 mg/suw
Temperatura: 84.0*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 00010000
Prędkość: 40.0 km/h

000016 - Z1; przestawianie wałka rozrządu
P0010 - 008 - usterka
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256487 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 04:06:31

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1792 /min
Ilość powietrza/Obr.: 103.6 mg/suw
Temperatura: 91.5*C
ham.silnikiem
Bity binarnie: 00000000
Kąt skrętu: 92.71*

000017 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. później
P0011 - 008 - Nieosiągnięta wartość wymagana
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00001000
Priorytet błędu: 5
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256493 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 04:12:01

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 768 /min
Ilość powietrza/Obr.: 109.0 mg/suw
Temperatura: 88.5*C
Bieg jałowy
Bity binarnie: 10000000
Kąt skrętu: 106.09*

004408 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 006 - mieszanka za uboga
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01000001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256557 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 12:57:41

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 704 /min
Ilość powietrza/Obr.: 98.1 mg/suw
Temperatura: 105.0*C
Bieg jałowy
Czas: 25.6 s
Bity binarnie: 00000010

004406 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.)
P1136 - 006 - mieszanka za uboga
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01010001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 256557 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2006.04.20
Czas: 12:57:48

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 672 /min
Ilość powietrza/Obr.: 98.1 mg/suw
Temperatura: 105.0*C
Bieg jałowy
Czas: 51.2 s
Bity binarnie: 00000010

Kody gotowości: 0010 0001
-------------------------------------------------

Jedyny jaki pomysł mi przychodzi to zamiana zaworów zmiennych faz rozrządu i sprawdzennie czy błąd przeskoczy. Pewnie głupie pytanie tylko jak to rozpoznać po błędach? :)

Kolejną sprawą czyszczenie przepustnicy? Większość błędów przy zbyt niskiej ilości powietrza?

Czy skasowanie błędów i jazda na samej benzynie, po czym kolejny odczyt ma sens? Jest szansa, że błędy może wywalać ze względu na LPG (szczególnie że dziś zgasł przy przełączeniu)?

Słucham państwa, może ktoś ma jakieś propozycje gdzie szukać przyczyny bez wstępnego pchania się być może w niepotrzebne koszta?

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 02 sie 2019, 09:50

A czy to przypadkiem nie jest problem z rozrządem?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 sie 2019, 11:33

Zamienilbym zawory sterujące zmienna faza stronami i zobaczył czy błąd powędruje na drugi bank - jeżeli nie to raczej jak kolega wspomniał można podejrzewać rozrzad a może problem z wariatorem

Stefan92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 sie 2019, 20:34
Lokalizacja: Polska

Post autor: Stefan92 » 02 sie 2019, 14:01

Ok, a możesz jeszcze napisać jak po błędach wyłapać, ze problem przeskoczył na druga stronę?
Czy przy tych błędach mozliwe jest ze rozrzad juz przeskoczyl? Czy raczej to wczesna faza problemu?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 sie 2019, 22:42

czujnik wałka na drugiej głowicy ma inne oznacznenie - zamiast g40 będzie pewno g163 ( albo jakieś gxx)

Stefan92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 sie 2019, 20:34
Lokalizacja: Polska

Post autor: Stefan92 » 08 gru 2019, 14:19

Witam ponownie, żeby nie opisywać na nowo historii to ciąg dalszy przygód.

Poprzedni problem został rozwiązany (a być może częściowo rozwiązany) poprzez wymianę kompletnego rozrządu. Łańcuchy, koła zębate, ślizgi, wałek pompy, uszczelki i inne pierdoły. Nie został wymieniony żaden wariator.

Samochód po odbiorze u mechanika ewidentnie chodził lepiej, jednak rzucał błąd położenia wałka rozrządu na drugiej głowicy (4,5,6), ale bez wypadania zapłonu. Zamiany czujników, solenoid nie przyniosły rezultatu - błąd się nie przenosił. Poza błędem jedynie można się przyczepić, że bardzo delikatnie falowały obroty, na wskazówce ledwo cokolwiek widać, na komputerze rozrzut max-min w zakresie 100obr/min. Czasem odbije (spadnie i na chwile podskoczy do góry) strzałka przy schodzeniu z wysokich obrotów.

Taka sytuacja utrzymywała się do niedawna, od pewnego czasu był problem z paleniem na zimnym silniku - i tak stopniowo (zbiegało się to w czasie z temperaturą zewnętrzną):
1) musiał zakręcić deczko dłużej niż wcześniej
2) po odpaleniu gasł, drugie odpalenie ok ale trochę go przyduszało
3) następnie gasł 3-4 razy i potem go dusiło ale rozchodził się
4) po prostu nie odpalił, dopiero po naprawdę wielu próbach (tutaj dzień wcześniej skasowałem błędy - może tylko przypadek), dodatkowo gdy już łapie i dławi go to potrafi coś mocno strzelić/stuknąć jakby za kolektorem ssącym (lub po jego lewej stronie, czyli po stronie głowicy 1) choć nie jestem pewien czy na pewno tam..

Problem jest z zimnym silnikiem, jeżeli już go wymęczę i odpali, rozgrzeje się do 90stopni, mogę go gasić i odpalać jakby mu nic nie dolegało, ma moc jakby mu nic nie dolegało (poza wcześniej wspomnianym lekkim falowaniem obrotów). Jeśli ostygnie, np. przestoi noc to zabawa na nowo.

Błędy jakie wyrzuca po skasowaniu:
- P0346 - Camshaft position (CMP) sensor A, bank 2 - range/performance problem
- P0304 - Cylinder 4 - misfire detected
- P0306 - Cylinder 6 - misfire detected
- P0305 - Cylinder 5 - misfire detected
- P0300 - Random/multiple cylinder(s) - misfire detected

są to błędy które wracają, jedynie raz podczas dłuższej próby odpalania rzuciło błędem: p0230 fuel pump relay circuit

Serdecznie zapraszam do rzucania pomysłami co może mu dolegać, jak to sprawdzić itd..
Warsztat, narzędzia, amatorski czytnik elm327 i chęci są.. brak pomysłu co mu może dolegać.. mam nadzieje, że to nie są nieszczęsne wariatory, bo bez sensu było ich nie wymienić od razu..

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 05 mar 2020, 10:15

Nie trzeba być specem, żeby powiązać błąd pozycji wałaka rozrządu głowicy 2 z nieodpałem cylindrów 4,5,6 - jakimś przypadkiem to też głowica 2 :)

PolisMajster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 05 maja 2020, 13:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: PolisMajster » 05 maja 2020, 14:05

Witam mam podobny problem a mianowicie jakiś czas temu kupiłem C6 Avanta po przejechaniu może z tysiąca kilometrów zapalił się czek i wyskoczyły następujące błędy
1 000016 - Z1 Przestawianie wałka rozrządu
P0010 - 008 Usterka

2 004400 - Zespół 2 adaptacja mieszanki (mult.)
P1130 - 007 Mieszanka za uboga - Sporadyczny

3 001056 - Zespół 1 System Katalizatora
P0420 - 006 za mała skuteczność - Sporadyczny

4 001072 - Zespół 2 System Katalizatora
P0430 - 006 za mała skuteczność

5 000016 - Z1 Przestawienie wałka rozrządu
P0010 - 008 Usterka MIL zapalona

6 000832 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P0340 - 006 Usterka - sporadyczny MIL zapalona

No i to by było na tyle ogólnie silnik pracuje bardzo ładnie nie mogę narzekać (aczkolwiek kilka dni temu na zimnym jak wracałem z pracy do domu po odpaleniu i przejechaniu kokoło 300-400 metrów do pierwszego skrzyżowania zaczęły falować obroty i mi zgasła po ponownym przekręceniu kluczyka auto odpaliło i falowanie ustało). Proszę o poradę opinię i pomoc i od razu mówię że w dziedzinie motoryzacji jestem zupełnie zielony

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 05 maja 2020, 14:54

To jak jesteś zupełnie zielony to co mamy Ci tu tłumaczyć? Oddaj auto do fachowca.

PolisMajster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 05 maja 2020, 13:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: PolisMajster » 07 maja 2020, 11:07

mat695 pisze:To jak jesteś zupełnie zielony to co mamy Ci tu tłumaczyć? Oddaj auto do fachowca.
No proszę widzę że gardzi się tu pomocą dla innych mniej doświadczonych użytkowników.
Nie wiem czy wiesz co oznacza słowo FORUM Jeżeli tak to nie powinno być takiego komentarza z twojej strony skoro nie to zapraszam do przestudiowania słownika.

Wracając do tematu nie chodzi mi o to żebym sam sobie na parkingu przed domem rozrząd wymienił ale może są jakieś elementy które mógł bym sam zrobić własnymi siłami jeżeli nie to przynajmniej żebym wiedział przynajmniej że wspomniany już wcześniej "fachowiec" nie zaczął mi wymyślać nie wiadomo co.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 07 maja 2020, 11:18

PolisMajster pisze:
mat695 pisze:To jak jesteś zupełnie zielony to co mamy Ci tu tłumaczyć? Oddaj auto do fachowca.
No proszę widzę że gardzi się tu pomocą dla innych mniej doświadczonych użytkowników.
Nie wiem czy wiesz co oznacza słowo FORUM Jeżeli tak to nie powinno być takiego komentarza z twojej strony skoro nie to zapraszam do przestudiowania słownika.

Wracając do tematu nie chodzi mi o to żebym sam sobie na parkingu przed domem rozrząd wymienił ale może są jakieś elementy które mógł bym sam zrobić własnymi siłami jeżeli nie to przynajmniej żebym wiedział przynajmniej że wspomniany już wcześniej "fachowiec" nie zaczął mi wymyślać nie wiadomo co.
Sprawdź synchronizację rozrządu w kanale 93 w VCDS, zamień miejscami czujniki wałka rozrządu, uboga mieszanka wypala zawory - może łapać lewe powietrze i wtryski nie dają rady dolać już tyle ile trzeba. Błąd zaspołu katalizatora 2 może być związany z ubogą mieszanką na głowicy 2 chociaż na pierwszej jest to samo. Do sprawdzenia sondy lambda ale najpierw rozrząd i lewe powietrze.

PolisMajster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 05 maja 2020, 13:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: PolisMajster » 07 maja 2020, 12:26

O no właśnie <okok> dziękuję uprzejmie o to mi chodziło chciał bym wiedzieć co moje auto boli pomimo tego że nie za bardzo się znam na mechanice ale mam możliwość korzystania z vcds i dostęp do podnośnika także przy małej waszej pomocy i wskazówkach mechanika będę mógł coś spróbować zrobić :]
A jeszcze pytanko bo szukam i jakoś nie mogę znaleźć może mi ktoś podpowiedzieć gdzie jest umiejscowiony czujnik położenia wałka rozrządu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga