[ A6 C6 2.7 TDI QUATTRO ] Wymiana Amortyzatorów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Banał .
Podnosisz auto albo chociaż dane koło i odchylasz nadkole lub je demontujesz (w obu przypadkach trzeba odkręcić kilka torxów), ale nie ma takiej potrzeby. Odkręcasz górne mocowanie (2 śruby) od nadwozia, a potem śrubę trzymającą amortyzator do tego mocowania. Zdejmujesz osłonę oraz odbój i zakładasz nowe. Potem wszystko składasz jak było i gotowe . Nawet nie musisz odkręcać amortyzatora od zwrotnicy.
Podnosisz auto albo chociaż dane koło i odchylasz nadkole lub je demontujesz (w obu przypadkach trzeba odkręcić kilka torxów), ale nie ma takiej potrzeby. Odkręcasz górne mocowanie (2 śruby) od nadwozia, a potem śrubę trzymającą amortyzator do tego mocowania. Zdejmujesz osłonę oraz odbój i zakładasz nowe. Potem wszystko składasz jak było i gotowe . Nawet nie musisz odkręcać amortyzatora od zwrotnicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Posiadam zawieszenie 1BE i ostatnio zauważyłem lekkie przysiadanie przodu przy hamowaniu i mocniejsze wychylanie na łuku w prawo. Po oględzinach amortyzatorów zauważyłem że lewy przedni czerwony Monroe ma tłuste plamy - wychodzi na to że puścił olej... Zatem muszę wymienić kpl. z przodu (fabryka i zaraz 250tys. na liczniku). Pytanie brzmi jakie amorki warto kupić (wg. etki amory mają nr OEM 4F0 413 031 AN lub AP) bo dostępność jest ograniczona w SPAM 1BA, znalazłem Sachsy, KYB, Japanparts na allegro i tutaj zastanawiam się jakie będą najlepsze - warte swojej ceny?
Wiadomo że chciałbym wydać jak najmniej (ostatnio miałem wymianę wszystkich wahaczy z przodu i łożysk), przy czym chcę to wymienić i mieć spokój na dłuższy czas. Jeżeli chodzi o charakterystykę jazdy to zależy mi na dobrym prowadzeniu, ale i zachowaniu komfortu w co daje mi 1BE .
Wiadomo że chciałbym wydać jak najmniej (ostatnio miałem wymianę wszystkich wahaczy z przodu i łożysk), przy czym chcę to wymienić i mieć spokój na dłuższy czas. Jeżeli chodzi o charakterystykę jazdy to zależy mi na dobrym prowadzeniu, ale i zachowaniu komfortu w co daje mi 1BE .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Mój brat założył na przód TRW do zawieszenia 1BA i jest zadowolony po roku czasu i ok. 20-25 tys. wszystko ok - ja bym sobie kupił bo fajna cena, ale do 1BE na przód nie ma...
Wczoraj dołożyłem podkładki na sprężyny z tyłu i tak oceniałem stan amorków i lewy wraca wolno... a prawy wraca trochę - staje i dopiero jak się go ruszy to idzie dalej (także wolno) i tak sobie myślę że tył też już jest na wykończeniu. Cały komplet przy swoim zawieszenie 1BE mam czerwony (przód monroe, z tyłu napisy skorodowane). I tak się zastanawiam...
I znalazłem (przód+tył):
- Koni 639+519 = 1158zł
- Sachs 550+484 = 1034zł
- Kyb 472+ nie wiem czy jest na tył bo jest ten jeden numer na tył... (480)
Zastanawiam może te amorki firmy Koni... miał ktoś z nimi styczność?
Wczoraj dołożyłem podkładki na sprężyny z tyłu i tak oceniałem stan amorków i lewy wraca wolno... a prawy wraca trochę - staje i dopiero jak się go ruszy to idzie dalej (także wolno) i tak sobie myślę że tył też już jest na wykończeniu. Cały komplet przy swoim zawieszenie 1BE mam czerwony (przód monroe, z tyłu napisy skorodowane). I tak się zastanawiam...
I znalazłem (przód+tył):
- Koni 639+519 = 1158zł
- Sachs 550+484 = 1034zł
- Kyb 472+ nie wiem czy jest na tył bo jest ten jeden numer na tył... (480)
Zastanawiam może te amorki firmy Koni... miał ktoś z nimi styczność?
- mustafa160
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 09 lut 2020, 20:53
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Manchester
- mustafa160
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 09 lut 2020, 20:53
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Manchester
Re: [ A6 C6 2.7 TDI QUATTRO ] Wymiana Amortyzatorów
Witajcie,
czy mogę prosić o podanie symboli nowych amortyzatorów z odbojami do mojej a6 c6 avant (2,7 tdi quattro avant polift).
Zastanawiam się jeszcze nad sprężynami z tyłu, bo dokładam też hak holowniczy, na którym planuje wozić bagażnik z 4 rowerami, więc obciążenie będzie na tyle czasami spore.
Rekomendujecie Sachs czy może jakąś inną markę ?
Czy wymienić amortyzatory+sprężyny tylne uwzględniając montaż haka ?
Załączam nalepkę z bagażnika.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
czy mogę prosić o podanie symboli nowych amortyzatorów z odbojami do mojej a6 c6 avant (2,7 tdi quattro avant polift).
Zastanawiam się jeszcze nad sprężynami z tyłu, bo dokładam też hak holowniczy, na którym planuje wozić bagażnik z 4 rowerami, więc obciążenie będzie na tyle czasami spore.
Rekomendujecie Sachs czy może jakąś inną markę ?
Czy wymienić amortyzatory+sprężyny tylne uwzględniając montaż haka ?
Załączam nalepkę z bagażnika.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6 2.7 TDI QUATTRO ] Wymiana Amortyzatorów
PRZÓD:
- amortyzator: SACHS 312 638
- osłony + odboje: SACHS 900 075
- poduszka amortyzatora: SACHS 802 376
TYŁ:
- amortyzator: SACHS 312 640
- osłony + odboje: SACHS 900 082
- górne mocowanie amort.: SACHS 802 327
Tylko dla haka nie opłaca się wymieniać tylnych sprężyn. Jeśli mocno przysiada pod obciążeniem, to lepiej wsadzić na sprężyny podkładki od wersji na złe drogi, które podwyższą auto, a jak bez obciążenia będzie za wysoko, to je poprostu zdemontujesz. Mają one oznaczenie 8E0512145 i w ASO sztuka kosztuje ok. 26 zł. Na pewno jest to tańsze rozwiązanie niż kupno nowych sprężyn. Oczywiście potrzebujesz dwie sztuki po jednej na stronę. Dzięki temu zachowasz obecny komfort jazdy.
- amortyzator: SACHS 312 638
- osłony + odboje: SACHS 900 075
- poduszka amortyzatora: SACHS 802 376
TYŁ:
- amortyzator: SACHS 312 640
- osłony + odboje: SACHS 900 082
- górne mocowanie amort.: SACHS 802 327
Tylko dla haka nie opłaca się wymieniać tylnych sprężyn. Jeśli mocno przysiada pod obciążeniem, to lepiej wsadzić na sprężyny podkładki od wersji na złe drogi, które podwyższą auto, a jak bez obciążenia będzie za wysoko, to je poprostu zdemontujesz. Mają one oznaczenie 8E0512145 i w ASO sztuka kosztuje ok. 26 zł. Na pewno jest to tańsze rozwiązanie niż kupno nowych sprężyn. Oczywiście potrzebujesz dwie sztuki po jednej na stronę. Dzięki temu zachowasz obecny komfort jazdy.
Re: [ A6 C6 2.7 TDI QUATTRO ] Wymiana Amortyzatorów
Dziękuję za pomoc Auto w serwisie, Sachsy się robią + hak. Zobaczymy czy mocno przysiądzie -> na haku za tydzień bagażnik rowerowy z 4 rowerami plus pełny załadunek auta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga