Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ciężko pali ciepły silnik 2.7 biturbo

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Ciężko pali ciepły silnik 2.7 biturbo

Post autor: elwarka1 » 19 kwie 2020, 22:49

Witam. Problemem jest dosyć długie kręcenie na ciepłym silniku po postoju powyżej 20 minut. Jak jest zimny pali od dotknięcia. Ciepły tez zaraz po zgaszeniu. Problem pojawia się po postoju powyżej 20 minut. Po tym czasie trzeba kręcić ze 2-3 sekundy. Po nocy jak zimny pali od dotknięcia. Gaz nie puszcza, bo butle zakręciłem i jest to samo. Mechanik stwierdził ze to pompa paliwa. Faktycznie po wymianie było miesiac super. W tej chwili mam już chyba 5 pompę paliwa i za każdym razem po wymianie jest dobrze przez około miesiac. Ma ktoś jakiś pomysł bo już nie mam pojęcia co to może być. Silnik po tym jak ma problem z rozruchem przez około 2 sekundy pracuje nierówno i czuć benzynę. Pewnie jest zalewany. Poza tym chodzi idealnie, brak jakichkolwiek błędów. Pozdrawiam.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 20 kwie 2020, 16:17

A jak już odpali to wkręca się na obroty bez problemu?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 20 kwie 2020, 19:30

Ktoś w ogóle sprawdzał korekty? To że zakreciłeś to jeszcze nie koniecznie coś znaczy, bo zależy jak zakręciłeś i kiedy. Jeśli zakręciłeś po zgaszeniu i próbowałeś za 20min palić to taki test nic nie daje. Prawidłowo powinieneś zakrecić, wypalić resztki gazu z przewodów, pojeździć na benzynie i wtedy patrzeć co się dzieje.

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 20 kwie 2020, 20:48

Pioter211 pisze:A jak już odpali to wkręca się na obroty bez problemu?
Bez problemu

[ Dodano: 2020-04-20, 20:48 ]
zwonko pisze:Ktoś w ogóle sprawdzał korekty? To że zakreciłeś to jeszcze nie koniecznie coś znaczy, bo zależy jak zakręciłeś i kiedy. Jeśli zakręciłeś po zgaszeniu i próbowałeś za 20min palić to taki test nic nie daje. Prawidłowo powinieneś zakrecić, wypalić resztki gazu z przewodów, pojeździć na benzynie i wtedy patrzeć co się dzieje.
Akurat o gazie mam spora wiedzę, wszystko było zrobione zgodnie ze sztuką, gaz zakręcony i wypalone wszystko z przewodów. Korekty są ok, instalacja strojona na AFR.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 20 kwie 2020, 20:54

Sprawdź tak zwany EVAP.
Rozumiem że korekty zarówno na LPG jak Pb są bliskie 0? CHodzi mi o LTFT. Czy widać że jest zalany?
Rozumiem że układ zapłonowy wykluczony? Próbowałeś odpalania awaryjnego?
Filtr paliwa?

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 20 kwie 2020, 22:00

Układ zapłonowy jest ok. Wszystkie cewki i świece maja około 20 tys nalotu. Cewki beru, świece ngk pfr6q. Filtr paliwa zmieniałem 2 tygodnie temu. W jaki sposób sprawdzić ten EVAP?
Co do odpalania to wtedy jak jest problem z odpaleniem na ciepłym to jak pisałem wyglada jak by dostawał za dużo paliwa. Kręcę ze 2 sekundy i czuć smród benzyny z wydechu. Potem chodzi ze 2-3 sekundy nie równo. Następnie wszystko wraca do normy.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 21 kwie 2020, 08:34

zlokalizowac evap i rurke od niego do dolotu. rurke od dolotu odpiac. zaslepic zeby dolot nie ciagnal lewego powietrza.
oprocz zakrecenia lpg wez wyjmij bezpiecznik od ecu lpg
odzaluj 50km na samej benzynie jesli nie jezdziles.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 21 kwie 2020, 15:13

Miałem kiedyś podobne problemy, też zalecano wymianę pompy paliwa, a nawet wtrysków. Wymieniłem zaworek EVAP i zaworek od powrotu paliwa. Jak ręką odjął.

zizel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 11 mar 2009, 18:24
Lokalizacja: malopolska

Post autor: zizel » 25 kwie 2020, 15:00

Witam, podepne sie do tematu bo mam identyczny problem z tym że w 2.8 amx z lpg, a sprawdziłem chyba już wszystko i nie znalazłem przyczyny.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 26 kwie 2020, 15:51

Obok filtra powietrza masz plastikową osłonę a pod nią zaworek EVAP. wymień go.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: sabuk2006 » 26 kwie 2020, 16:59

Pioter211 pisze:Obok filtra powietrza masz plastikową osłonę a pod nią zaworek EVAP. wymień go.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zizel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 11 mar 2009, 18:24
Lokalizacja: malopolska

Post autor: zizel » 06 maja 2020, 07:04

ja już sprawdziłem wszystko o czym była mowa w powyższych postach i żadna z tych przyczyn, jakieś jeszcze pomysły?

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 15 maja 2020, 14:17

Może czujnik położenia wału? Ponoć na ciepłym to częsta przyczyna.

zizel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 11 mar 2009, 18:24
Lokalizacja: malopolska

Post autor: zizel » 18 maja 2020, 00:20

Ja u siebie wytypowałem lejące wtryskiwacze benzynowe, generalnie korekty są w porządku ale po zgaszeniu zbiera się benzyna na ich koncowkach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga