Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Stage 3/3+ 3.0 TFSI - A7 4G

Silniki benzynowe
audiuseer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 wrz 2017, 19:28
Imię: Tomasz
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Stage 3/3+ 3.0 TFSI - A7 4G

Post autor: audiuseer » 02 lut 2018, 11:08

Witajcie.
Czy na forum jest ktoś kto pokusił się o stage 3/3+ w swoim audi z silnikiem 3.0 TFSI?

Aktualnie jeżdżę stage2 (mniejsze kolko APR) z 440 hp ze zrobionym i odetkanym wydechem i myślę o kolejnym kroku.

Co warto? Dolot AWE? Drugie kolko kompresora APR? Przepustnica APR? Wiem ze kolejne kroki będą wiązały się już z wymiana coolera.
Czy ktoś jeździ dłuższy czas np. z wymienionym drugim kołkiem kompresora tzw crunk pulley od APR? Gdzieś obiło mi się o uszy ze to może powodować jakieś problemy z motorem ale nie mogę tego nigdzie znaleźć...

Z góry dzięki za informacje. :)

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 02 lut 2018, 13:10

Pierwsza rzecz, jaka powinieneś zrobić przy dalszym podnoszeniu mocy to inny intercooler wodny. Obecny jest już na granicy swojej wydolności. Dobrze, że zdajesz sobie z tego sprawę.
Później wydech (katalizatory nie wytrzymają i popłyna, więc albo je wywalisz i wstawisz downpipe'y, albo zamontujesz sportowe katy) a przepustnica i dolot na końcu.
Sam kompletny wydech to okolice 20 000 PLN - więc można się "wyżyć" :)

Ciekawa sprawa z tym drugim kółkiem. To faktycznie drugie kółko czy inne, mniejsze kółko? Jeśli drugie - gdzie ono jest?

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: qujot » 02 lut 2018, 16:11

to jest o takie koło na wał
Obrazek

i jeśli o nie chodzi to chyba gdzieś czytałem, że na małych obrotach mogą występować drgania lecz gregor zaprzeczył jakoby u niego w S5 występowały

cooler w pierwszej kolejności, potem pewnie katalizatory, dolot i wydech

przepustnica to dość droga zabawa, ponoć od APR prawie 8k a daje 15-25km i 20NM (info od gregora gdyż sam jestem na etapie doinformowywania się co i jak)

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 02 lut 2018, 16:51

qujot pisze:to jest o takie koło na wał
Ah, więc to nie kółko kompresora, tylko kółko napędzające pasek na wale! :)
Nie wiem, kto na tym zdjęciu bawi się w tuning i funduje chwyt potwornie gorącego powietrza spod maski? :) Zgaduję, że to nie twoje auto?

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: qujot » 02 lut 2018, 17:01

damos pisze:
qujot pisze:to jest o takie koło na wał
Ah, więc to nie kółko kompresora, tylko kółko napędzające pasek na wale! :)
Nie wiem, kto na tym zdjęciu bawi się w tuning i funduje chwyt potwornie gorącego powietrza spod maski? :) Zgaduję, że to nie twoje auto?
a to akurat z FB gregora :D

NaviTronic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:50
Imię: Edgar
Moje auto: RS6 C7
Rocznik: 2020
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 TFSI 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: NaviTronic » 05 lut 2018, 10:38

audiuseer pisze:Co warto? Dolot AWE?
sprzedać i kupic S7/RS7 ? :)
NaviTronic

audiuseer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 wrz 2017, 19:28
Imię: Tomasz
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: audiuseer » 13 lut 2018, 16:52

Wydech mam juz zrobiony. Downpipe + podcisnieniowe przepustnice + caly wydech ogolnie zrobiony.

S7 czy tez RS7 nie chce - przez wzglad na silnik. Mam znajomych ktorzy niestety nie maja dobrych wspomnien z jednostkami 4.0 TFSI (mowie tu o salonowych autach i pierwszych wlascicielach) - dlatego zdecydowalem sie na 3.0 TFSI i podniesienie mocy - byl to moj swiadomy wybor.

:-)

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 14 lut 2018, 00:15

JA o Stage 3 slyszalem słabe opinie, jedyna dobra znam ze strony Gregora ktory ma A5 na stage3+ zrobiona i pisal ze u niego jezdzi to bezproblematycznie. A tak to niby padaja namiętnie kompresory ( które nie sa wstanie odprowadzic nadmiaru ciepala nawet pomimo dodatkowego obiegu chlodzenia i s-tronik tez nie za dobrze juz to znosi, plus inne mniejsze problemy.

[ Dodano: 2018-02-14, 00:15 ]
W Łodzi masz oddzial CS który polecam jeśli chcesz zaczerpnąć dodatkowych informacji. Możesz tez do Gregora napisac.
460KM/550NM Compsport Stage 2

audiuseer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 wrz 2017, 19:28
Imię: Tomasz
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: audiuseer » 15 lut 2018, 00:49

Z tym ze ja mam tiptronic skrzynie - i od niedawna jest mozliwosc idac sladami stronic jej modyfikacji tj przeniesieniem obrotow wyzej -> przy czym ona musi zniesc wieksza ilosc km i nm. W koncu jest ladowana w o wiele mocniejszych wozach :)

No wlasnie nie widzialem za duzo opinii o stage 3 dlatego sie zastanawiam - po to zalozylem temat zeby wynalezc osoby z tym stage - ale widze ze to byly moje nadzieje tylko :P

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 10 kwie 2018, 18:34

Ja uważam, że jeśli ktoś chce jeździć i nie martwić się o to czy się cos wysypie, czy nie to mod powinien się ograniczyć do mniejszego kółka, wydajniejszej chłodnicy powietrza i programu, ewentualnie do tego DP bez katów albo ze sportowymi katami. Ale to moje zdanie. Modzić grubo to sobie można drugie/weekendowe auto. Oczywiście nikt tego nie powie i nie napisze ale tak to jest. Sam mam już drugą S4, zrobiłem tych silników trylion i dłubanie więcej to IMO bezsens. No ale jak ktoś chce i lubi się bawić to why not.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl

-AnioŁ-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 19 gru 2019, 15:14
Imię: Mariusz
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Haiti

Post autor: -AnioŁ- » 30 mar 2020, 13:30

TuneFORCE pisze:Ja uważam, że jeśli ktoś chce jeździć i nie martwić się o to czy się cos wysypie, czy nie to mod powinien się ograniczyć do mniejszego kółka, wydajniejszej chłodnicy powietrza i programu, ewentualnie do tego DP bez katów albo ze sportowymi katami. Ale to moje zdanie. Modzić grubo to sobie można drugie/weekendowe auto. Oczywiście nikt tego nie powie i nie napisze ale tak to jest. Sam mam już drugą S4, zrobiłem tych silników trylion i dłubanie więcej to IMO bezsens. No ale jak ktoś chce i lubi się bawić to why not.

Odgrzeje kotleta. Stage 3 490 PS 600 NM zrobiony łącznie z TCU jezdzi juz poł roku. Narazie nie widać nic niepokojącego. Troche ludzi jezdzi na takim stage

nosport
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 14 kwie 2019, 11:00
Imię: Damian
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: za siedmioma górami

Post autor: nosport » 30 mar 2020, 15:20

..AnioŁ.. pisze:
TuneFORCE pisze:Ja uważam, że jeśli ktoś chce jeździć i nie martwić się o to czy się cos wysypie, czy nie to mod powinien się ograniczyć do mniejszego kółka, wydajniejszej chłodnicy powietrza i programu, ewentualnie do tego DP bez katów albo ze sportowymi katami. Ale to moje zdanie. Modzić grubo to sobie można drugie/weekendowe auto. Oczywiście nikt tego nie powie i nie napisze ale tak to jest. Sam mam już drugą S4, zrobiłem tych silników trylion i dłubanie więcej to IMO bezsens. No ale jak ktoś chce i lubi się bawić to why not.

Odgrzeje kotleta. Stage 3 490 PS 600 NM zrobiony łącznie z TCU jezdzi juz poł roku. Narazie nie widać nic niepokojącego. Troche ludzi jezdzi na takim stage
No i super, nie masz problemu z intercoolerami w Superchargeru? Nie rozszczelniaja się?
Jak spalanie?

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 30 mar 2020, 16:04

Świetnie, że nic się nie wysypało. Warto jednak byłoby potwierdzić po takim czasie, czy to stage 3 nadal odpowiada osiągami deklarowanym parametrom. Jedno jest pewne. Poniesione koszta i ryzyko zupełnie nie jest warte potencjalnemu zwiększeniu osiągów, które nie zawsze następuje. Nie mówię tu o cyfrach z wykresu, bo hamownia jest tylko narzędziem tuningowym :)

-AnioŁ-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 19 gru 2019, 15:14
Imię: Mariusz
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Haiti

Post autor: -AnioŁ- » 31 mar 2020, 12:34

nosport pisze:
..AnioŁ.. pisze:
TuneFORCE pisze:Ja uważam, że jeśli ktoś chce jeździć i nie martwić się o to czy się cos wysypie, czy nie to mod powinien się ograniczyć do mniejszego kółka, wydajniejszej chłodnicy powietrza i programu, ewentualnie do tego DP bez katów albo ze sportowymi katami. Ale to moje zdanie. Modzić grubo to sobie można drugie/weekendowe auto. Oczywiście nikt tego nie powie i nie napisze ale tak to jest. Sam mam już drugą S4, zrobiłem tych silników trylion i dłubanie więcej to IMO bezsens. No ale jak ktoś chce i lubi się bawić to why not.

Odgrzeje kotleta. Stage 3 490 PS 600 NM zrobiony łącznie z TCU jezdzi juz poł roku. Narazie nie widać nic niepokojącego. Troche ludzi jezdzi na takim stage
No i super, nie masz problemu z intercoolerami w Superchargeru? Nie rozszczelniaja się?
Jak spalanie?
Narazie nie zauwazyłem zeby gdzies cos ciekło albo ubywał płyn. Fakt ze nie pałuje go od swiateł do swiateł tylko normalnie nim jezdze na co dzien. Spalanie jakby troche wieksze było. A Ty ogarnałes program skrzyni ?


Zbichu nie obrażając nikogo ale za dużo mędrkujesz... Za kazdym razem masz cos do powiedzenia i to na przekór. Nie przecze że nie masz wiedzy ale na siłe chcesz pokazac ze jestes najmądrzejszy. Wydaje mi sie ze forum ma służyć pomoca a nie pisaniem komus na złość ale to tylko moje zdanie

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 31 mar 2020, 13:33

Piszę, co uważam za zgodne z faktami. Nie jest moim zamiarem pokazywanie, że jakiś tam jestem i pisanie na przekór. Zdecydowanie, nie było tez moim zamiarem urażenie nikogo. Chyba tylko raz to tu (na forum) zrobiłem odbijając piłeczkę czyli w obronie własnej.
Pozdrawiam i zdrowia życzę na te czasy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga