Stage 3/3+ 3.0 TFSI - A7 4G
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 wrz 2017, 19:28
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Stage 3/3+ 3.0 TFSI - A7 4G
Witajcie.
Czy na forum jest ktoś kto pokusił się o stage 3/3+ w swoim audi z silnikiem 3.0 TFSI?
Aktualnie jeżdżę stage2 (mniejsze kolko APR) z 440 hp ze zrobionym i odetkanym wydechem i myślę o kolejnym kroku.
Co warto? Dolot AWE? Drugie kolko kompresora APR? Przepustnica APR? Wiem ze kolejne kroki będą wiązały się już z wymiana coolera.
Czy ktoś jeździ dłuższy czas np. z wymienionym drugim kołkiem kompresora tzw crunk pulley od APR? Gdzieś obiło mi się o uszy ze to może powodować jakieś problemy z motorem ale nie mogę tego nigdzie znaleźć...
Z góry dzięki za informacje.
Czy na forum jest ktoś kto pokusił się o stage 3/3+ w swoim audi z silnikiem 3.0 TFSI?
Aktualnie jeżdżę stage2 (mniejsze kolko APR) z 440 hp ze zrobionym i odetkanym wydechem i myślę o kolejnym kroku.
Co warto? Dolot AWE? Drugie kolko kompresora APR? Przepustnica APR? Wiem ze kolejne kroki będą wiązały się już z wymiana coolera.
Czy ktoś jeździ dłuższy czas np. z wymienionym drugim kołkiem kompresora tzw crunk pulley od APR? Gdzieś obiło mi się o uszy ze to może powodować jakieś problemy z motorem ale nie mogę tego nigdzie znaleźć...
Z góry dzięki za informacje.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Pierwsza rzecz, jaka powinieneś zrobić przy dalszym podnoszeniu mocy to inny intercooler wodny. Obecny jest już na granicy swojej wydolności. Dobrze, że zdajesz sobie z tego sprawę.
Później wydech (katalizatory nie wytrzymają i popłyna, więc albo je wywalisz i wstawisz downpipe'y, albo zamontujesz sportowe katy) a przepustnica i dolot na końcu.
Sam kompletny wydech to okolice 20 000 PLN - więc można się "wyżyć"
Ciekawa sprawa z tym drugim kółkiem. To faktycznie drugie kółko czy inne, mniejsze kółko? Jeśli drugie - gdzie ono jest?
Później wydech (katalizatory nie wytrzymają i popłyna, więc albo je wywalisz i wstawisz downpipe'y, albo zamontujesz sportowe katy) a przepustnica i dolot na końcu.
Sam kompletny wydech to okolice 20 000 PLN - więc można się "wyżyć"
Ciekawa sprawa z tym drugim kółkiem. To faktycznie drugie kółko czy inne, mniejsze kółko? Jeśli drugie - gdzie ono jest?
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 450
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
to jest o takie koło na wał
i jeśli o nie chodzi to chyba gdzieś czytałem, że na małych obrotach mogą występować drgania lecz gregor zaprzeczył jakoby u niego w S5 występowały
cooler w pierwszej kolejności, potem pewnie katalizatory, dolot i wydech
przepustnica to dość droga zabawa, ponoć od APR prawie 8k a daje 15-25km i 20NM (info od gregora gdyż sam jestem na etapie doinformowywania się co i jak)
i jeśli o nie chodzi to chyba gdzieś czytałem, że na małych obrotach mogą występować drgania lecz gregor zaprzeczył jakoby u niego w S5 występowały
cooler w pierwszej kolejności, potem pewnie katalizatory, dolot i wydech
przepustnica to dość droga zabawa, ponoć od APR prawie 8k a daje 15-25km i 20NM (info od gregora gdyż sam jestem na etapie doinformowywania się co i jak)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 211
- Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:50
- Imię: Edgar
- Moje auto: RS6 C7
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 TFSI 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 wrz 2017, 19:28
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Wydech mam juz zrobiony. Downpipe + podcisnieniowe przepustnice + caly wydech ogolnie zrobiony.
S7 czy tez RS7 nie chce - przez wzglad na silnik. Mam znajomych ktorzy niestety nie maja dobrych wspomnien z jednostkami 4.0 TFSI (mowie tu o salonowych autach i pierwszych wlascicielach) - dlatego zdecydowalem sie na 3.0 TFSI i podniesienie mocy - byl to moj swiadomy wybor.
S7 czy tez RS7 nie chce - przez wzglad na silnik. Mam znajomych ktorzy niestety nie maja dobrych wspomnien z jednostkami 4.0 TFSI (mowie tu o salonowych autach i pierwszych wlascicielach) - dlatego zdecydowalem sie na 3.0 TFSI i podniesienie mocy - byl to moj swiadomy wybor.
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
JA o Stage 3 slyszalem słabe opinie, jedyna dobra znam ze strony Gregora ktory ma A5 na stage3+ zrobiona i pisal ze u niego jezdzi to bezproblematycznie. A tak to niby padaja namiętnie kompresory ( które nie sa wstanie odprowadzic nadmiaru ciepala nawet pomimo dodatkowego obiegu chlodzenia i s-tronik tez nie za dobrze juz to znosi, plus inne mniejsze problemy.
[ Dodano: 2018-02-14, 00:15 ]
W Łodzi masz oddzial CS który polecam jeśli chcesz zaczerpnąć dodatkowych informacji. Możesz tez do Gregora napisac.
[ Dodano: 2018-02-14, 00:15 ]
W Łodzi masz oddzial CS który polecam jeśli chcesz zaczerpnąć dodatkowych informacji. Możesz tez do Gregora napisac.
460KM/550NM Compsport Stage 2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 wrz 2017, 19:28
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Z tym ze ja mam tiptronic skrzynie - i od niedawna jest mozliwosc idac sladami stronic jej modyfikacji tj przeniesieniem obrotow wyzej -> przy czym ona musi zniesc wieksza ilosc km i nm. W koncu jest ladowana w o wiele mocniejszych wozach
No wlasnie nie widzialem za duzo opinii o stage 3 dlatego sie zastanawiam - po to zalozylem temat zeby wynalezc osoby z tym stage - ale widze ze to byly moje nadzieje tylko :P
No wlasnie nie widzialem za duzo opinii o stage 3 dlatego sie zastanawiam - po to zalozylem temat zeby wynalezc osoby z tym stage - ale widze ze to byly moje nadzieje tylko :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Ja uważam, że jeśli ktoś chce jeździć i nie martwić się o to czy się cos wysypie, czy nie to mod powinien się ograniczyć do mniejszego kółka, wydajniejszej chłodnicy powietrza i programu, ewentualnie do tego DP bez katów albo ze sportowymi katami. Ale to moje zdanie. Modzić grubo to sobie można drugie/weekendowe auto. Oczywiście nikt tego nie powie i nie napisze ale tak to jest. Sam mam już drugą S4, zrobiłem tych silników trylion i dłubanie więcej to IMO bezsens. No ale jak ktoś chce i lubi się bawić to why not.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 gru 2019, 15:14
- Imię: Mariusz
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 DLZA 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Haiti
TuneFORCE pisze:Ja uważam, że jeśli ktoś chce jeździć i nie martwić się o to czy się cos wysypie, czy nie to mod powinien się ograniczyć do mniejszego kółka, wydajniejszej chłodnicy powietrza i programu, ewentualnie do tego DP bez katów albo ze sportowymi katami. Ale to moje zdanie. Modzić grubo to sobie można drugie/weekendowe auto. Oczywiście nikt tego nie powie i nie napisze ale tak to jest. Sam mam już drugą S4, zrobiłem tych silników trylion i dłubanie więcej to IMO bezsens. No ale jak ktoś chce i lubi się bawić to why not.
Odgrzeje kotleta. Stage 3 490 PS 600 NM zrobiony łącznie z TCU jezdzi juz poł roku. Narazie nie widać nic niepokojącego. Troche ludzi jezdzi na takim stage
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 14 kwie 2019, 11:00
- Imię: Damian
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: za siedmioma górami
No i super, nie masz problemu z intercoolerami w Superchargeru? Nie rozszczelniaja się?..AnioŁ.. pisze:TuneFORCE pisze:Ja uważam, że jeśli ktoś chce jeździć i nie martwić się o to czy się cos wysypie, czy nie to mod powinien się ograniczyć do mniejszego kółka, wydajniejszej chłodnicy powietrza i programu, ewentualnie do tego DP bez katów albo ze sportowymi katami. Ale to moje zdanie. Modzić grubo to sobie można drugie/weekendowe auto. Oczywiście nikt tego nie powie i nie napisze ale tak to jest. Sam mam już drugą S4, zrobiłem tych silników trylion i dłubanie więcej to IMO bezsens. No ale jak ktoś chce i lubi się bawić to why not.
Odgrzeje kotleta. Stage 3 490 PS 600 NM zrobiony łącznie z TCU jezdzi juz poł roku. Narazie nie widać nic niepokojącego. Troche ludzi jezdzi na takim stage
Jak spalanie?
Świetnie, że nic się nie wysypało. Warto jednak byłoby potwierdzić po takim czasie, czy to stage 3 nadal odpowiada osiągami deklarowanym parametrom. Jedno jest pewne. Poniesione koszta i ryzyko zupełnie nie jest warte potencjalnemu zwiększeniu osiągów, które nie zawsze następuje. Nie mówię tu o cyfrach z wykresu, bo hamownia jest tylko narzędziem tuningowym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 gru 2019, 15:14
- Imię: Mariusz
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 DLZA 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Haiti
Narazie nie zauwazyłem zeby gdzies cos ciekło albo ubywał płyn. Fakt ze nie pałuje go od swiateł do swiateł tylko normalnie nim jezdze na co dzien. Spalanie jakby troche wieksze było. A Ty ogarnałes program skrzyni ?nosport pisze:No i super, nie masz problemu z intercoolerami w Superchargeru? Nie rozszczelniaja się?..AnioŁ.. pisze:TuneFORCE pisze:Ja uważam, że jeśli ktoś chce jeździć i nie martwić się o to czy się cos wysypie, czy nie to mod powinien się ograniczyć do mniejszego kółka, wydajniejszej chłodnicy powietrza i programu, ewentualnie do tego DP bez katów albo ze sportowymi katami. Ale to moje zdanie. Modzić grubo to sobie można drugie/weekendowe auto. Oczywiście nikt tego nie powie i nie napisze ale tak to jest. Sam mam już drugą S4, zrobiłem tych silników trylion i dłubanie więcej to IMO bezsens. No ale jak ktoś chce i lubi się bawić to why not.
Odgrzeje kotleta. Stage 3 490 PS 600 NM zrobiony łącznie z TCU jezdzi juz poł roku. Narazie nie widać nic niepokojącego. Troche ludzi jezdzi na takim stage
Jak spalanie?
Zbichu nie obrażając nikogo ale za dużo mędrkujesz... Za kazdym razem masz cos do powiedzenia i to na przekór. Nie przecze że nie masz wiedzy ale na siłe chcesz pokazac ze jestes najmądrzejszy. Wydaje mi sie ze forum ma służyć pomoca a nie pisaniem komus na złość ale to tylko moje zdanie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga