[Tip+Q] Wjazd tyłem na wysoki krawężnik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 03 cze 2018, 18:42
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
[Tip+Q] Wjazd tyłem na wysoki krawężnik.
Cześć.
Dziś podczas powolnego cofania prostopadle na krawężnik miałem problem z ruszeniem samochodu. Na wstecznym wjechałem tylnymi kołami a przednie oparły się o krawężnik. Przy próbie dodania gazu samochód nie mógł ruszyć (gaz w podłogę) tak jakby stał na hamulcu lub był super ciężki: obroty wzrastały do 2tys i koniec. Auto chciało ruszyć ale tak jakby było na zbyt wysokim biegu. Dopiero jak pozwoliłem mu się stoczyć i wjechałem z rozpędu udało mi się pokonać krwawnik przednia osią. Spróbowałem zrobić to samo przodem: ustawiłem się prostopadle, wjechałem przednimi kołami na krawężnik, delikatnie dojechałem tylnymi i oparłem je o krawężnik, dodałem gazu na D i samochód jak gdyby nigdy nic wjechał tylną osią na górę. Czy to normalne że R ma jakieś duże przełożenie?
Dziś podczas powolnego cofania prostopadle na krawężnik miałem problem z ruszeniem samochodu. Na wstecznym wjechałem tylnymi kołami a przednie oparły się o krawężnik. Przy próbie dodania gazu samochód nie mógł ruszyć (gaz w podłogę) tak jakby stał na hamulcu lub był super ciężki: obroty wzrastały do 2tys i koniec. Auto chciało ruszyć ale tak jakby było na zbyt wysokim biegu. Dopiero jak pozwoliłem mu się stoczyć i wjechałem z rozpędu udało mi się pokonać krwawnik przednia osią. Spróbowałem zrobić to samo przodem: ustawiłem się prostopadle, wjechałem przednimi kołami na krawężnik, delikatnie dojechałem tylnymi i oparłem je o krawężnik, dodałem gazu na D i samochód jak gdyby nigdy nic wjechał tylną osią na górę. Czy to normalne że R ma jakieś duże przełożenie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przełożenie jest inne, ale auto powinno spokojnie podjechać pod krawężnik przy pełnym gazie. Zwłaszcza, że masz quattro. Mam podobną systuację u mechanika, który ma podnośnik dwukolumnowy ze sporą belką pomiędzy i jak wycofuję, to też muszę trochę mocniej wcisnąć gaz, ale po podniesieniu obrotów auto spokojnie przejeżdża. Jutro sprawdzę jak auto podjeżdża pod krawężnik. Rozumiem, że pod taki zwykły czy trochę obniżony?
![Obrazek]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dzisiaj jeszcze nie wyjeżdżałem
. Za 2-3 godziny wrócę, to napiszę.
[ Dodano: 2020-02-22, 20:33 ]
Przy 1600 obrotach auto zaczyna podjeżdżać, ale dopiero przy 1800 obrotach wjeżdża na krawężnik. Nie ma znaczenia czy przodem, czy tyłem. Zawsze wjeżdżam po skosie, ale kilka razy zdarzyło mi się i tak wjeżdżać. O zderzak nie muszę się martwić, bo mam zwykłe zawieszenie 1BA, więc mogę bez problemu kołami dojeżdżać do krawężnika i przód wysunąć dalej. Dzięki temu całe auto mieści się na miejscu parkingowym
. Uroki posiadania blisko 5-metrowego auta...

[ Dodano: 2020-02-22, 20:33 ]
Przy 1600 obrotach auto zaczyna podjeżdżać, ale dopiero przy 1800 obrotach wjeżdża na krawężnik. Nie ma znaczenia czy przodem, czy tyłem. Zawsze wjeżdżam po skosie, ale kilka razy zdarzyło mi się i tak wjeżdżać. O zderzak nie muszę się martwić, bo mam zwykłe zawieszenie 1BA, więc mogę bez problemu kołami dojeżdżać do krawężnika i przód wysunąć dalej. Dzięki temu całe auto mieści się na miejscu parkingowym
