Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6 3.0 Tdi] Wymiana paska pompy paliwa

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lip 2016, 18:48

Na kanale lub podnośniku jest dosyś dużo miejsca od spodu :).

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 16 wrz 2016, 22:31

Czy wymieniałiście może pompę wody przy tym zabiegu wymiany PK? Bo się zastanawiam czy od razu wymienić wszystko łącznie z termostatem?
Uda się taka operacja beż rozbierania przodu?
Przebieg auta 190tyś, auto jak w profilu.

gre8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 31 sty 2016, 20:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gre8 » 12 sie 2018, 12:14

Wracając do tematu z tego wątku, to wymieniłem właśnie rolkę napinacza i pasek pompy paliwa.
Przebieg pojazdu blisko 290tys km.
Do tej pory przejechał na oryginalnym pasku i rolce.
Stara rolka bardzo delikatnie (ale to bardzo) rolowała. Pasek po nagięciu ujawniał już pęknięcia z obu stron ale nie wyglądał najgorzej.
Podsumowując uważam, że przy 300tys km należy jednak dla świętego spokoju wymienić te podzespoły pomimo, że nie którzy twierdzą że tego się nie wymienia. Znam jednak przypadek że przy 285tys km pasek pękł no i laweta.

Koszty: rolka SKF 200zł , pasek Contitech 70zł .

Do wymiany należy ściągnąć kolektor dolotowy (ten pierwszy z góry , w literę U) .
Po jego zdemontowaniu cały napęd pompy paliwa mamy na wierzchu.
Można, dla jeszcze lepszego dostępu, z prawej strony odkręcić przepustnicę.
Obudowa paska jest na dwóch zaczepach , takich jak fitr powietrza, po prawej i lewej stronie.

Powodzenia.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 sie 2018, 12:18

W polifcie wygląda to trochę inaczej, ponieważ jest jeszcze jedna dodatkowa rolka oraz kolektor jest metalowy, a nie plastikowy i nie ma łączenia go przy wejściu spalin z EGR. Trzeba go odkręcić od przepustnicy. Oczywiście żeby nie było łatwo, to trzeba również odkręcić główne rurki paliwowe od listw, bo nie można wyjąć kolektora.

gre8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 31 sty 2016, 20:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gre8 » 13 sie 2018, 16:28

no to wielkiej różnicy nie ma, bo ja przy okazji przepustnicę też wykręciłem do czyszczenia, grzech tego nie zrobić mając ją praktycznie na wierzchu.
Przewody paliwowe zasilania listw tak samo musiałem odkręcać, bo są zaraz nad kolektorem.
W gruncie rzeczy dostęp do kolektora dolotowego nie jest jakoś szczególnie utrudniony , widziałem w życiu dużo gorsze rozwiązania ;) .

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 sie 2018, 16:31

Gdyby wszystkie auta miała taki dostęp do części jak 2.7/3.0 TDI, to nie byłoby aż tak źle :). Wtryski, świece, turbina, kolektor, alternator itd. jest na wierzchu.

karolpako7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
Lokalizacja: świątki

Post autor: karolpako7 » 08 lut 2020, 19:20

Panowie przy okazji naprawy klap wirowych w kolektorach zauważyłem ze pasek pompy CR jest jeszcze oem a mam 340.tys :) chcę go wymienić . I pytanie moje jest takie .
Czy muszę ustawić na jakieś znaki pompę i koło zębate czy nie ma to różnicy ??
Ma ktoś manuala |??
regulamin

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 08 lut 2020, 19:41

Stawiam że nie potrzeba ustawiać ,skoro cr.

karolpako7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
Lokalizacja: świątki

Post autor: karolpako7 » 08 lut 2020, 19:46

krzychu973 pisze:Stawiam że nie potrzeba ustawiać ,skoro cr.
też tak sądzę już kilka innych marek z CR robiłem i nie ma to różnicy ale wolę się upewnić.
regulamin

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lut 2020, 12:43

Po zdjęciu paska będziesz mógł kręcić tylko pompą CR, bo wałka nie ruszysz (rozrząd na łańcuchach go blokuje) :). Ważne, aby pasek ładnie się zazębił. Jak chcesz, to przed zdjęciem paska możesz zrobiłć sobie znaki na kołach zębatych i nowy założyć tak samo, ale nie jest to konieczne. Pompa CR działa non stop, więc nie ma znaczenia położenie wałka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga