
[ A6 C6 3.0 Tdi] Wymiana paska pompy paliwa
Wracając do tematu z tego wątku, to wymieniłem właśnie rolkę napinacza i pasek pompy paliwa.
Przebieg pojazdu blisko 290tys km.
Do tej pory przejechał na oryginalnym pasku i rolce.
Stara rolka bardzo delikatnie (ale to bardzo) rolowała. Pasek po nagięciu ujawniał już pęknięcia z obu stron ale nie wyglądał najgorzej.
Podsumowując uważam, że przy 300tys km należy jednak dla świętego spokoju wymienić te podzespoły pomimo, że nie którzy twierdzą że tego się nie wymienia. Znam jednak przypadek że przy 285tys km pasek pękł no i laweta.
Koszty: rolka SKF 200zł , pasek Contitech 70zł .
Do wymiany należy ściągnąć kolektor dolotowy (ten pierwszy z góry , w literę U) .
Po jego zdemontowaniu cały napęd pompy paliwa mamy na wierzchu.
Można, dla jeszcze lepszego dostępu, z prawej strony odkręcić przepustnicę.
Obudowa paska jest na dwóch zaczepach , takich jak fitr powietrza, po prawej i lewej stronie.
Powodzenia.
Przebieg pojazdu blisko 290tys km.
Do tej pory przejechał na oryginalnym pasku i rolce.
Stara rolka bardzo delikatnie (ale to bardzo) rolowała. Pasek po nagięciu ujawniał już pęknięcia z obu stron ale nie wyglądał najgorzej.
Podsumowując uważam, że przy 300tys km należy jednak dla świętego spokoju wymienić te podzespoły pomimo, że nie którzy twierdzą że tego się nie wymienia. Znam jednak przypadek że przy 285tys km pasek pękł no i laweta.
Koszty: rolka SKF 200zł , pasek Contitech 70zł .
Do wymiany należy ściągnąć kolektor dolotowy (ten pierwszy z góry , w literę U) .
Po jego zdemontowaniu cały napęd pompy paliwa mamy na wierzchu.
Można, dla jeszcze lepszego dostępu, z prawej strony odkręcić przepustnicę.
Obudowa paska jest na dwóch zaczepach , takich jak fitr powietrza, po prawej i lewej stronie.
Powodzenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W polifcie wygląda to trochę inaczej, ponieważ jest jeszcze jedna dodatkowa rolka oraz kolektor jest metalowy, a nie plastikowy i nie ma łączenia go przy wejściu spalin z EGR. Trzeba go odkręcić od przepustnicy. Oczywiście żeby nie było łatwo, to trzeba również odkręcić główne rurki paliwowe od listw, bo nie można wyjąć kolektora.
no to wielkiej różnicy nie ma, bo ja przy okazji przepustnicę też wykręciłem do czyszczenia, grzech tego nie zrobić mając ją praktycznie na wierzchu.
Przewody paliwowe zasilania listw tak samo musiałem odkręcać, bo są zaraz nad kolektorem.
W gruncie rzeczy dostęp do kolektora dolotowego nie jest jakoś szczególnie utrudniony , widziałem w życiu dużo gorsze rozwiązania
.
Przewody paliwowe zasilania listw tak samo musiałem odkręcać, bo są zaraz nad kolektorem.
W gruncie rzeczy dostęp do kolektora dolotowego nie jest jakoś szczególnie utrudniony , widziałem w życiu dużo gorsze rozwiązania

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
- Lokalizacja: świątki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
- Lokalizacja: świątki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Po zdjęciu paska będziesz mógł kręcić tylko pompą CR, bo wałka nie ruszysz (rozrząd na łańcuchach go blokuje)
. Ważne, aby pasek ładnie się zazębił. Jak chcesz, to przed zdjęciem paska możesz zrobiłć sobie znaki na kołach zębatych i nowy założyć tak samo, ale nie jest to konieczne. Pompa CR działa non stop, więc nie ma znaczenia położenie wałka.
