[ ASB 3.0 232 KM] Duże spalanie na postoju, ubytek mocy.
- Lukjan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2020, 22:01
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
[ ASB 3.0 232 KM] Duże spalanie na postoju, ubytek mocy.
Witam, z logów widać, że jest słabe doładowanie do 2000-2400 obrotów, czy możliwe, że jest to przepływomierz ? Brak błędów ze strony sterowników. Filtr cząstek stałych jest usunięty, program, na pewno poprawnie zrobiony na 260 km / 560 Nm. Nie wiem czy dobrze zauważyłem, ale egr na postoju jest zamknięty, a powinien być otwarty. Do tego dochodzi duże spalanie na postoju, potrafi sobie rosnąc od 0 do 40l. Liczę, że coś razem zdziałamy, dopiero zaczynam, ale też już mam jakąś wiedzę i mam zamiar też się udzielać, odwdzięczać. Pozdrawiam.
Pierwsze 3 logi (003,011,008) (31.01.2020)
Następne 2 (003,011,010) (01.02.2020)
http://wrzucplik.pl/pokaz/1930455---ng3t.html
http://wrzucplik.pl/pokaz/1930457---hzct.html
Pierwsze 3 logi (003,011,008) (31.01.2020)
Następne 2 (003,011,010) (01.02.2020)
http://wrzucplik.pl/pokaz/1930455---ng3t.html
http://wrzucplik.pl/pokaz/1930457---hzct.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Lukjan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2020, 22:01
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Ostatnio zmieniony 08 lut 2020, 18:58 przez Lukjan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Lukjan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2020, 22:01
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Więc, wykluczyłem takie rzeczy jak :
-nie szczelność dolotu
-adaptacja turbiny (vcds)
-wtryski mają dobre wartość w grupie 13, grupy 18 i 23 nie pokazuje wartości, nie wiem dlaczego
-podmieniłem przepływomierz, wartości troszkę się polepszyły ale nie dużo, choć pochodził on z auta 2005r. więc możliwe, że on też nie domaga.
-logowałem po jednej grupie na raz, nie zaobserwowałem większych różnic.
Może pomoże, coś takiego, tylko czy nie trzeba wtedy ustawiać zmiennej geometrii ?
-nie szczelność dolotu
-adaptacja turbiny (vcds)
-wtryski mają dobre wartość w grupie 13, grupy 18 i 23 nie pokazuje wartości, nie wiem dlaczego
-podmieniłem przepływomierz, wartości troszkę się polepszyły ale nie dużo, choć pochodził on z auta 2005r. więc możliwe, że on też nie domaga.
-logowałem po jednej grupie na raz, nie zaobserwowałem większych różnic.
Może pomoże, coś takiego, tylko czy nie trzeba wtedy ustawiać zmiennej geometrii ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Lukjan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2020, 22:01
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Czy jest możliwość, żeby określić czy to przepływomierz czy któryś z czujników doładowania ?
Już mi ręce opadają ...
I jeszcze pytanko, czy ten czujnik doładowania, jest tylko jeden przed przepustnicą ?
Wyczytałem, gdzieś również, że gdy mamy problemy z czujnikiem, mogą być błędne odczyty komputera, a mi raz w posiadaniu mojej audi, wyskoczył taki oto błąd, czyżby to było bingo ?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/c4a334e05c93a2dc
Ostatnie logi 3.10.11 :
https://bit.ly/2SEuSIY
Już mi ręce opadają ...
I jeszcze pytanko, czy ten czujnik doładowania, jest tylko jeden przed przepustnicą ?
Wyczytałem, gdzieś również, że gdy mamy problemy z czujnikiem, mogą być błędne odczyty komputera, a mi raz w posiadaniu mojej audi, wyskoczył taki oto błąd, czyżby to było bingo ?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/c4a334e05c93a2dc
Ostatnie logi 3.10.11 :
https://bit.ly/2SEuSIY
Ostatnio zmieniony 18 lut 2020, 22:36 przez Lukjan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
1. coś się dzieje z czujnikiem doładowania bo spadki ciśnienia odnotowuje, może kabelkologia może coś innego,
2. z logów wynika ze już ktoś grzebał w sofcie ponieważ podniesiona jest wartość ciśnienia doładowania, podejrzewam ze jak byś zalogował 08 to wartość TL też była by zmieniona
3. z błędu który podesłałeś wynika ze już ktoś coś wgrał nie mając pojęcia co robił, musisz sprawdzić na sterowniku jakie masz SW i wgrać ori soft, i ta tej kanwie robić modyfikacje softu.
Ogólnie jazda na tym sofcie może dziwnie wpłynąć na ten samochód,
[ Dodano: 2020-02-10, 12:31 ]
a i jeszcze jedna rzecz, przy 1800 obrotów oczekiwana wartość ciśnienia 247.6 nie wiem czy to błąd wyświetlania czy błąd na mapie.
2. z logów wynika ze już ktoś grzebał w sofcie ponieważ podniesiona jest wartość ciśnienia doładowania, podejrzewam ze jak byś zalogował 08 to wartość TL też była by zmieniona
3. z błędu który podesłałeś wynika ze już ktoś coś wgrał nie mając pojęcia co robił, musisz sprawdzić na sterowniku jakie masz SW i wgrać ori soft, i ta tej kanwie robić modyfikacje softu.
Ogólnie jazda na tym sofcie może dziwnie wpłynąć na ten samochód,
[ Dodano: 2020-02-10, 12:31 ]
a i jeszcze jedna rzecz, przy 1800 obrotów oczekiwana wartość ciśnienia 247.6 nie wiem czy to błąd wyświetlania czy błąd na mapie.
- Lukjan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2020, 22:01
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Witam ponownie, więc : (aktualizacja)
-nowy przepływomierz i czujnik doładowania ciśnienia w dolocie, wartości w grupie 003 się znacznie poprawiły, lecz turbo dalej nie wstaje
-sprawdziłem wężyki od między zaworkiem n75 i n18, wszystkie szczelne, choć w jednym było trochę oleju, chyba od węża vacum przy n75
-w sofcie grzebane, bo auto ma moda na 260km, prof warsztat, widziałem, też, że niektórzy też mają tak wysokie zadane ciśnienie doładowania
-zrobiłem filmik jak pracuję gruszka egr, chyba bardzo ładnie zasysa, widać, też, że klapy od kolektora też, gorzej chyba jest ze sztanga od trubo, załączam filmik i nowe logi
https://www.fotosik.pl/zdjecie/50df79954ebf221d
Pozdrówka
-nowy przepływomierz i czujnik doładowania ciśnienia w dolocie, wartości w grupie 003 się znacznie poprawiły, lecz turbo dalej nie wstaje
-sprawdziłem wężyki od między zaworkiem n75 i n18, wszystkie szczelne, choć w jednym było trochę oleju, chyba od węża vacum przy n75
-w sofcie grzebane, bo auto ma moda na 260km, prof warsztat, widziałem, też, że niektórzy też mają tak wysokie zadane ciśnienie doładowania
-zrobiłem filmik jak pracuję gruszka egr, chyba bardzo ładnie zasysa, widać, też, że klapy od kolektora też, gorzej chyba jest ze sztanga od trubo, załączam filmik i nowe logi
https://www.fotosik.pl/zdjecie/50df79954ebf221d
Pozdrówka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
to pierwsze to nie EGR tylko zawór chłodnicy spalin
w tym silniku nie ma gruszki tylko nastawnik i nie ma zaworu N75
Na wolnych obrotach nie osiągsz pełnego ruchu sztangi, aby to uzyskać w teście elementów pozycja 2
A co do samego softu, oczekiwanie 620 Nm przy 1700 obrotach trochę za duzo.
daj loga z 01, 035 na 4 i 5 biegu.
w tym silniku nie ma gruszki tylko nastawnik i nie ma zaworu N75
Na wolnych obrotach nie osiągsz pełnego ruchu sztangi, aby to uzyskać w teście elementów pozycja 2
A co do samego softu, oczekiwanie 620 Nm przy 1700 obrotach trochę za duzo.
daj loga z 01, 035 na 4 i 5 biegu.
- Lukjan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2020, 22:01
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Witam, chyba znalazłem przyczynę, czy tak powinna się zachowywać przepustnica zapłon on/off. Dodam, że u kolegi przepustnica robi jeden raz coś takiego i koniec, u mnie kilka razy ...
1.Myślałem, że to siłownik gruszki EGR. (nie napisałem, że to EGR).
2.Fakt gruszki nie ma, a to nie jest n75 ? Jeśli nie n75 to podobna rzecz odpowiadająca za podciśnienie
3.Ok, logi zrobię.
1.Myślałem, że to siłownik gruszki EGR. (nie napisałem, że to EGR).
2.Fakt gruszki nie ma, a to nie jest n75 ? Jeśli nie n75 to podobna rzecz odpowiadająca za podciśnienie
3.Ok, logi zrobię.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź