Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

UWAGA, zbierak pompy oleju - imperium kontratakuje

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

UWAGA, zbierak pompy oleju - imperium kontratakuje

Post autor: jacob » 09 sty 2020, 23:17

Piszę tego posta dla potomnych. W 2014 roku przy przebiegu około 155 tyś (dokładnie nie pamiętam) postanowiłem przy okazji wymiany rozrządu, wymienić ten nieszczęsny imbus. Okazało się że był lekko przytarty ale kanty miał ostre. Wymieniłem go na ten nowszy z literą F na końcu (imbus 77mm). Minęło 5 lat od tej wymiany, a jak wiadomo taki interwał ma rozrząd więc po 40 tyś km znowu przyszło mi wymienić rozrząd. Tym razem też postanowiłem z ciekawosci zobaczyć jak się ma nowy imbus po przebiegu 40000 km. No i tu zonk bo wygląda on identycznie jak tamten z przebiegiem 155 000 km. Zresztą sami zobaczycie.

Wiem że zaraz tu się na mnie wyleje fala hejtu że się nie wkłada nowego imbusa w stare gniazdo, ale zaznaczam że gniazdo jest w stanie nienaruszonym.
Załączniki
IMG-20200109-WA0007.jpg
IMG-20200109-WA0006.jpg

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 10 sty 2020, 11:34

To bedzie nornalne zjawisko wystarczyło zastosowanie takiego "imbusa" w kształcie gwiazdki i problem bylby rozwiazany. Taki imbus w gniezdzie zawsze bedzie mial delikatny luz
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ZAGATO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 234
Rejestracja: 02 maja 2015, 20:12
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: 2022
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Bytów

Post autor: ZAGATO » 10 sty 2020, 12:02

Najlepsze rozwiazanie to chyba przerobienie tego wałka w firmie z trojmiasta.
A6 c5 1.9tdi afn
A6 c6 2.0tdi blb

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 10 sty 2020, 12:15

Postarzanie produktu.
Ten "imbus" musiałby być hartowany starą metodą.
Teraz elementy hartuje się powierzchniowo (naskórkowo)
Wytrze się warstwa hartowana 50 mikronów a dalej to już zwykły materiał. Stąd ren skutek.
Technika wytwarzania zmieniła się tak znacząco w masowej produkcji ,że niektóre nie wytrzymują roku normalnej eksploatacji.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 10 sty 2020, 12:54

Jakby nie byl hartowany i tak sie wyrobi.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: 2022
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Re: UWAGA, zbierak pompy oleju - imperium kontratakuje

Post autor: krzychu973 » 10 sty 2020, 16:58

jacob pisze: nie wkłada nowego imbusa w stare gniazdo, ale zaznaczam że gniazdo jest w stanie nienaruszonym.
Ten stan idealny zmierzony okiem?Następny wytrzyma jeszcze krócej .
Niektórzy robią od razu na 10, kolega zrobił na 8 ,żeby w razie czego było jeszcze pole manewru
i jest ok.

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Re: UWAGA, zbierak pompy oleju - imperium kontratakuje

Post autor: jacob » 11 sty 2020, 01:22

krzychu973 pisze:
jacob pisze: nie wkłada nowego imbusa w stare gniazdo, ale zaznaczam że gniazdo jest w stanie nienaruszonym.
Ten stan idealny zmierzony okiem?Następny wytrzyma jeszcze krócej .
Niektórzy robią od razu na 10, kolega zrobił na 8 ,żeby w razie czego było jeszcze pole manewru
i jest ok.
To że następny wytrzyma jeszcze krócej to jestem w stanie sobie wyobrazić. Dlatego szukam powoli całego modułu wałków pod imbus 100mm który niestety też się wyciera.

Powiedz co twój kolega zrobił na 8 A inni na 10, bo sorry ale nie zakumalem

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 11 sty 2020, 11:35

ZAGATO pisze:Najlepsze rozwiazanie to chyba przerobienie tego wałka w firmie z trojmiasta.
najlepsze rozwiązanie to swap na zestaw pompy i napędu na stary typ (dwa koła zębate, łańcuszek i napinacz)
i po sprawie, raz zrobione i już tam nie zaglądasz
R1200GS ADV LC

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Post autor: jacob » 11 sty 2020, 17:20

yarowsc pisze:
ZAGATO pisze:Najlepsze rozwiazanie to chyba przerobienie tego wałka w firmie z trojmiasta.
najlepsze rozwiązanie to swap na zestaw pompy i napędu na stary typ (dwa koła zębate, łańcuszek i napinacz)
i po sprawie, raz zrobione i już tam nie zaglądasz
I tu zdania są podzielone. Jedni po takiej kastracji są zadowoleni, inni mówią że silnik trzesie się bardziej A zwłaszcza silnik CR

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 767
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI CCAA 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 11 sty 2020, 23:16

Kurcze ja mam 280 tys nalotu i nie mam takiej wiedzy czy u mnie był wymieniany :shock: mówicie że trzeba przy rozrządzie wymienić <stres>

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Post autor: jacob » 12 sty 2020, 00:50

_wladi_ pisze:Kurcze ja mam 280 tys nalotu i nie mam takiej wiedzy czy u mnie był wymieniany :shock: mówicie że trzeba przy rozrządzie wymienić <stres>
Sprawdź dokładnie z którego miesiąca masz auto, bo chyba od 10.2009 montowany był już dłuższy imbus 100mm, który to imbus tez sie wyciera, więc na twoim miejscu zajrzał bym dla świętego spokoju do pompy.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 12 sty 2020, 10:52

jacob pisze:
yarowsc pisze:
ZAGATO pisze:Najlepsze rozwiazanie to chyba przerobienie tego wałka w firmie z trojmiasta.
najlepsze rozwiązanie to swap na zestaw pompy i napędu na stary typ (dwa koła zębate, łańcuszek i napinacz)
i po sprawie, raz zrobione i już tam nie zaglądasz
I tu zdania są podzielone. Jedni po takiej kastracji są zadowoleni, inni mówią że silnik trzesie się bardziej A zwłaszcza silnik CR
powiem Ci tak;
mam jeszcze Golfa VI 2.0TDI CBD. silniki o kodzie CBD fabrycznie maja montowany napęd pompy oleju starego niezawodnego typu, czyli t/j pisałem wyżej (dwa koła zębate, łańcuch, napinacz). natomiast w motorach 2.0TDI CBA, CBB montowany jest już napęd na module z wałkami wyrównoważającymi.

praca silnika czysta, równiutka, żadnych drgań, żadnych niedogodności.
różnicy w kulturze pracy nie ma praktycznie żadnej pomiędzy silnikami CBD, a CBA,CBB
R1200GS ADV LC

Awatar użytkownika
kasmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 11 sie 2013, 14:48
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rymanów

Post autor: kasmar » 12 sty 2020, 11:48

Podzielę się swoimi doświadczeniami z silnikiem BRE którego posiadaczem byłem przez siedem lat. Audi A6 B6 z 2006r. Mój mechanik wymieniał mi trzpień przy każdym rozrządzie, jak sam mówił dla świętego spokoju. Pewnego pięknego dnia przyszła pora na turbinę i w czasie regeneracji turbiny zapadła decyzja o przeróbce pompy oleju.Pojechała kurierem do firmy z trójmiasta w poniedziałek i w piątek była u mnie.Jeżeli dobrze pamiętam to ok 600 zł .Od tego momentu miałem święty spokój.Żadnych dziwnych odgłosów wszystko było ok. Polecam jeszcze przy rozrządzie kontrole a najlepiej wyminę trzpienia na którym osadzona jest rolka napinacza. Ja niestety tego nie robiłem i skończyło się to remontem głowicy. Trzpień urwał się i pasek spadł. Poza tymi przygodami silnik sprawował się bardzo dobrze.
Audi A6 C7 Stage 1 (Gregor10) 209,8 KM - jest
Audi A6 C6 2009 - 2017
Audi A4 B6 2006 - 2009
Audi A4 B5 2003 - 2006

marek38
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:25
Lokalizacja: LęBORK

Post autor: marek38 » 18 lut 2020, 20:03

yarowsc pisze:
jacob pisze:
yarowsc pisze: najlepsze rozwiązanie to swap na zestaw pompy i napędu na stary typ (dwa koła zębate, łańcuszek i napinacz)
i po sprawie, raz zrobione i już tam nie zaglądasz
I tu zdania są podzielone. Jedni po takiej kastracji są zadowoleni, inni mówią że silnik trzesie się bardziej A zwłaszcza silnik CR
powiem Ci tak;
mam jeszcze Golfa VI 2.0TDI CBD. silniki o kodzie CBD fabrycznie maja montowany napęd pompy oleju starego niezawodnego typu, czyli t/j pisałem wyżej (dwa koła zębate, łańcuch, napinacz). natomiast w motorach 2.0TDI CBA, CBB montowany jest już napęd na module z wałkami wyrównoważającymi.

praca silnika czysta, równiutka, żadnych drgań, żadnych niedogodności.
różnicy w kulturze pracy nie ma praktycznie żadnej pomiędzy silnikami CBD, a CBA,CBB
Jeśli troszkę posiedziałbyś w temacie to wiedziałbyś że wał korbowy od golfa w którym zamontowana jest zwykła pompa od 1,9 ma inną budowę od wału z 2.0 tdi audi a6 c6 bre,blb itd..
Zwróć na to uwagę i dopiero pisz, jeszcze jedno( koła zębate to inaczej tryby, zębatka to zębatka- od łańcuszka, od pompy 1,9)
WYWALENIE WAŁKÓW=trzęsienie samochodem...

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 18 lut 2020, 21:42

marek38 pisze:
Jeśli troszkę posiedziałbyś w temacie to wiedziałbyś że wał korbowy od golfa w którym zamontowana jest zwykła pompa od 1,9 ma inną budowę od wału z 2.0 tdi audi a6 c6 bre,blb itd..
Zwróć na to uwagę i dopiero pisz, jeszcze jedno( koła zębate to inaczej tryby, zębatka to zębatka- od łańcuszka, od pompy 1,9)
WYWALENIE WAŁKÓW=trzęsienie samochodem...
nie filozofuj chłopie, bo przeskoczysz sam siebie.
nie chce mi się pisać, tłumaczyć co, jak, co z czym - zbyt dużo tego. temat nie raz był poruszany i nie jeden swap zrobiony - żadnych komplikacji.

każdy robi i myśli jak uważa, ale tu akurat fabrykę wypada poprawić
R1200GS ADV LC

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga