UWAGA, zbierak pompy oleju - imperium kontratakuje
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
UWAGA, zbierak pompy oleju - imperium kontratakuje
Piszę tego posta dla potomnych. W 2014 roku przy przebiegu około 155 tyś (dokładnie nie pamiętam) postanowiłem przy okazji wymiany rozrządu, wymienić ten nieszczęsny imbus. Okazało się że był lekko przytarty ale kanty miał ostre. Wymieniłem go na ten nowszy z literą F na końcu (imbus 77mm). Minęło 5 lat od tej wymiany, a jak wiadomo taki interwał ma rozrząd więc po 40 tyś km znowu przyszło mi wymienić rozrząd. Tym razem też postanowiłem z ciekawosci zobaczyć jak się ma nowy imbus po przebiegu 40000 km. No i tu zonk bo wygląda on identycznie jak tamten z przebiegiem 155 000 km. Zresztą sami zobaczycie.
Wiem że zaraz tu się na mnie wyleje fala hejtu że się nie wkłada nowego imbusa w stare gniazdo, ale zaznaczam że gniazdo jest w stanie nienaruszonym.
Wiem że zaraz tu się na mnie wyleje fala hejtu że się nie wkłada nowego imbusa w stare gniazdo, ale zaznaczam że gniazdo jest w stanie nienaruszonym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Postarzanie produktu.
Ten "imbus" musiałby być hartowany starą metodą.
Teraz elementy hartuje się powierzchniowo (naskórkowo)
Wytrze się warstwa hartowana 50 mikronów a dalej to już zwykły materiał. Stąd ren skutek.
Technika wytwarzania zmieniła się tak znacząco w masowej produkcji ,że niektóre nie wytrzymują roku normalnej eksploatacji.
Ten "imbus" musiałby być hartowany starą metodą.
Teraz elementy hartuje się powierzchniowo (naskórkowo)
Wytrze się warstwa hartowana 50 mikronów a dalej to już zwykły materiał. Stąd ren skutek.
Technika wytwarzania zmieniła się tak znacząco w masowej produkcji ,że niektóre nie wytrzymują roku normalnej eksploatacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Re: UWAGA, zbierak pompy oleju - imperium kontratakuje
Ten stan idealny zmierzony okiem?Następny wytrzyma jeszcze krócej .jacob pisze: nie wkłada nowego imbusa w stare gniazdo, ale zaznaczam że gniazdo jest w stanie nienaruszonym.
Niektórzy robią od razu na 10, kolega zrobił na 8 ,żeby w razie czego było jeszcze pole manewru
i jest ok.
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Re: UWAGA, zbierak pompy oleju - imperium kontratakuje
To że następny wytrzyma jeszcze krócej to jestem w stanie sobie wyobrazić. Dlatego szukam powoli całego modułu wałków pod imbus 100mm który niestety też się wyciera.krzychu973 pisze:Ten stan idealny zmierzony okiem?Następny wytrzyma jeszcze krócej .jacob pisze: nie wkłada nowego imbusa w stare gniazdo, ale zaznaczam że gniazdo jest w stanie nienaruszonym.
Niektórzy robią od razu na 10, kolega zrobił na 8 ,żeby w razie czego było jeszcze pole manewru
i jest ok.
Powiedz co twój kolega zrobił na 8 A inni na 10, bo sorry ale nie zakumalem
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
I tu zdania są podzielone. Jedni po takiej kastracji są zadowoleni, inni mówią że silnik trzesie się bardziej A zwłaszcza silnik CRyarowsc pisze:najlepsze rozwiązanie to swap na zestaw pompy i napędu na stary typ (dwa koła zębate, łańcuszek i napinacz)ZAGATO pisze:Najlepsze rozwiazanie to chyba przerobienie tego wałka w firmie z trojmiasta.
i po sprawie, raz zrobione i już tam nie zaglądasz
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Sprawdź dokładnie z którego miesiąca masz auto, bo chyba od 10.2009 montowany był już dłuższy imbus 100mm, który to imbus tez sie wyciera, więc na twoim miejscu zajrzał bym dla świętego spokoju do pompy._wladi_ pisze:Kurcze ja mam 280 tys nalotu i nie mam takiej wiedzy czy u mnie był wymieniany :shock: mówicie że trzeba przy rozrządzie wymienić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1356
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
powiem Ci tak;jacob pisze:I tu zdania są podzielone. Jedni po takiej kastracji są zadowoleni, inni mówią że silnik trzesie się bardziej A zwłaszcza silnik CRyarowsc pisze:najlepsze rozwiązanie to swap na zestaw pompy i napędu na stary typ (dwa koła zębate, łańcuszek i napinacz)ZAGATO pisze:Najlepsze rozwiazanie to chyba przerobienie tego wałka w firmie z trojmiasta.
i po sprawie, raz zrobione i już tam nie zaglądasz
mam jeszcze Golfa VI 2.0TDI CBD. silniki o kodzie CBD fabrycznie maja montowany napęd pompy oleju starego niezawodnego typu, czyli t/j pisałem wyżej (dwa koła zębate, łańcuch, napinacz). natomiast w motorach 2.0TDI CBA, CBB montowany jest już napęd na module z wałkami wyrównoważającymi.
praca silnika czysta, równiutka, żadnych drgań, żadnych niedogodności.
różnicy w kulturze pracy nie ma praktycznie żadnej pomiędzy silnikami CBD, a CBA,CBB
R1200GS ADV LC
- kasmar
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 310
- Rejestracja: 11 sie 2013, 14:48
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rymanów
Podzielę się swoimi doświadczeniami z silnikiem BRE którego posiadaczem byłem przez siedem lat. Audi A6 B6 z 2006r. Mój mechanik wymieniał mi trzpień przy każdym rozrządzie, jak sam mówił dla świętego spokoju. Pewnego pięknego dnia przyszła pora na turbinę i w czasie regeneracji turbiny zapadła decyzja o przeróbce pompy oleju.Pojechała kurierem do firmy z trójmiasta w poniedziałek i w piątek była u mnie.Jeżeli dobrze pamiętam to ok 600 zł .Od tego momentu miałem święty spokój.Żadnych dziwnych odgłosów wszystko było ok. Polecam jeszcze przy rozrządzie kontrole a najlepiej wyminę trzpienia na którym osadzona jest rolka napinacza. Ja niestety tego nie robiłem i skończyło się to remontem głowicy. Trzpień urwał się i pasek spadł. Poza tymi przygodami silnik sprawował się bardzo dobrze.
Audi A6 C7 Stage 1 (Gregor10) 209,8 KM - jest
Audi A6 C6 2009 - 2017
Audi A4 B6 2006 - 2009
Audi A4 B5 2003 - 2006
Audi A6 C6 2009 - 2017
Audi A4 B6 2006 - 2009
Audi A4 B5 2003 - 2006
Jeśli troszkę posiedziałbyś w temacie to wiedziałbyś że wał korbowy od golfa w którym zamontowana jest zwykła pompa od 1,9 ma inną budowę od wału z 2.0 tdi audi a6 c6 bre,blb itd..yarowsc pisze:powiem Ci tak;jacob pisze:I tu zdania są podzielone. Jedni po takiej kastracji są zadowoleni, inni mówią że silnik trzesie się bardziej A zwłaszcza silnik CRyarowsc pisze: najlepsze rozwiązanie to swap na zestaw pompy i napędu na stary typ (dwa koła zębate, łańcuszek i napinacz)
i po sprawie, raz zrobione i już tam nie zaglądasz
mam jeszcze Golfa VI 2.0TDI CBD. silniki o kodzie CBD fabrycznie maja montowany napęd pompy oleju starego niezawodnego typu, czyli t/j pisałem wyżej (dwa koła zębate, łańcuch, napinacz). natomiast w motorach 2.0TDI CBA, CBB montowany jest już napęd na module z wałkami wyrównoważającymi.
praca silnika czysta, równiutka, żadnych drgań, żadnych niedogodności.
różnicy w kulturze pracy nie ma praktycznie żadnej pomiędzy silnikami CBD, a CBA,CBB
Zwróć na to uwagę i dopiero pisz, jeszcze jedno( koła zębate to inaczej tryby, zębatka to zębatka- od łańcuszka, od pompy 1,9)
WYWALENIE WAŁKÓW=trzęsienie samochodem...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1356
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
nie filozofuj chłopie, bo przeskoczysz sam siebie.marek38 pisze:
Jeśli troszkę posiedziałbyś w temacie to wiedziałbyś że wał korbowy od golfa w którym zamontowana jest zwykła pompa od 1,9 ma inną budowę od wału z 2.0 tdi audi a6 c6 bre,blb itd..
Zwróć na to uwagę i dopiero pisz, jeszcze jedno( koła zębate to inaczej tryby, zębatka to zębatka- od łańcuszka, od pompy 1,9)
WYWALENIE WAŁKÓW=trzęsienie samochodem...
nie chce mi się pisać, tłumaczyć co, jak, co z czym - zbyt dużo tego. temat nie raz był poruszany i nie jeden swap zrobiony - żadnych komplikacji.
każdy robi i myśli jak uważa, ale tu akurat fabrykę wypada poprawić
R1200GS ADV LC