Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Poszukiwany pilnie "Magik" - Audi A6 C7 Lift, Błąd

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Kris999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2019, 00:53
Lokalizacja: Głowno

Poszukiwany pilnie "Magik" - Audi A6 C7 Lift, Błąd

Post autor: Kris999 » 23 lis 2019, 23:17

Witam, po kilkunastu telefonach okazuje się że mój problem jest praktycznie niespotykany :) Dlatego szukam pomocy gdzie się da .

Opiszę sytuację poniżej:

Auto: Audi A6 C7 2015/2016 LIFT 2.0 190 ULTRA ( radary, matrixy itp wersja bardzo dobrze wyposażona - piszę to bo wiele osób z którymi rozmawiałem pytało o to )

Wczoraj wybrałem się do ASO na aktualizację sterownika skrzyni biegów plus adaptację sprzęgieł. Na miejscu dowiedziałem się że jest akcja serwisowa jeszcze na aktualizację MMI czy tam MIB2 . Soft w skrzynie był xxxx014 a został wgrany xxxx020 najnowszy. Została wykonana adaptacja sprzęgieł statyczna - bo tak wskazał komputer. Gdy oryginalny Odis czy co tam mają w ASO zaczął lecieć po wszystkich sterownikach złapał jedną niezgodność w kodowaniu licznika i wyskakuje teraz błąd którego nie można skasować. Serwisant stwierdził że w liczniku były wykonane jakieś kodowania i system ich TIP online czy jakoś tak wykrył to i wywalił błąd. Cofnięcie do fabrycznego softu całego licznika nic nie dało - błąd pali się nadal. Jeśli chodzi i kodowania czy grzebanie w liczniku związanym z przebiegiem to na pewno odpada ponieważ mam całą historię od początku pojazdu do kwietnia 2019 z ASO. Więc nie wiem czy ktoś jakiś błąd popełnił kodując coś w liczniku czy to w ogóle nie jest z tym związane.

W każdym razie skrzynia pracuje po tym zabiegu rewelacyjnie, pięknie zmienia biegi i jestem mega zadowolony. Miałem po bardzo długiej jeździe na mieście lekkie odczucie że coś "odczuwam z 3 na 2 " ale teraz już kompletnie nic nie odczuwam takiego. Jest super ..... ale ten błąd.


Do rzeczy :

Błąd odczytany oryginalnym Odisem :
U100E00 - Sterownik zestawu wskaźników
Niewiarygodny obwód koła
Aktywne/ statyczne
Status : 10100111

Wydruk z serwisowej "wikipedii" odnośnie błędu U100E00:
Błąd ten jest zapisany w sterowniku skrzyni - zestaw wskaźników niewiarygodny obwód koła ( adres diagnostyczny 02 )

Uzasadnienie techniczne :

Fabryczne nastawy podstawowe zestawu wskaźników zostały zmienione

Rozwiązanie serwisowe :

Zaleca się wymianę zestawu wskaźników .


I tak to wygląda, a na liczniku oczywisćie wywala żółty trybik skrzyni z wykrzyknikiem .
Teraz pytanie który magik w Polsce doprowadzi ten licznik do ładu i składu lub wersje oprogramowań sterowników - w skrzyni musi zostać ta wersja bo skrzynia działa teraz pięknie . Wcześniej było wszytsko ok i wszystko działało i teraz również wszystkie systemy itp działają ale wyskakuję ten błąd. Czekam na opinie i kontakt na pw magików którzy na prawde mają na ten temat duże pojęcie i chcą rozwiązać ten problem który z jednej strony jest mega pierdołą a z drugiej bardzo zagmatwaną sprawą na którą trzeba znaleźć lekarstwo :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 lis 2019, 00:02

Teoretycznie ASO powinno naprawić te usterkę, ponieważ przed ich ingerencją w soft skrzyni wszystko było dobrze, a na pewno sprawdzali auto dokładnie. Po aktualizacji wysypał się licznik, więc to ich wina. Rozumiem, że błąd pojawił się u nich, a nie w późniejszym czasie, czyli po odbiorze auta, tak?

Kris999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2019, 00:53
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kris999 » 24 lis 2019, 02:34

mat1324 pisze:Teoretycznie ASO powinno naprawić te usterkę, ponieważ przed ich ingerencją w soft skrzyni wszystko było dobrze, a na pewno sprawdzali auto dokładnie. Po aktualizacji wysypał się licznik, więc to ich wina. Rozumiem, że błąd pojawił się u nich, a nie w późniejszym czasie, czyli po odbiorze auta, tak?
Tak błąd pojawił się u nich ale interpretacja błędu świadczy ze w liczniku było coś kodowane zmieniane dlatego oni za to nie chcą odpowiadać. Od razu zauważyli jakiś laptimer zakodowany itp gdzie stwierdzili ze niby w tym silniku takie coś nie występuje seryjnie i była ingerencja w fabrykę wiec jakby nawet auto było na gwarancji a jeszcze jest to i tak w wypadku tego błędu nie ma możliwości wymiany licznika po ich stronie . Dlatego szukam magika który doprowadzi wszystko do ładu i składu :)

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 24 lis 2019, 10:47

Problemem może być za nowy soft w skrzyni w SPAM do softu licznika.
Kumaty elektronik w ASO zrobiłby powrót softu skrzyni do oryginału żeby wyeliminować niekompatybilność programową z licznikiem.
Zmiana kodowania czy kanałów adaptacji licznika nie ma nic do opisywanego błędu tym bardziej że przed upgrade było ok.
Niestety w Polsce pracują niedouczeni i niedoinwestowani pracownicy.
W tamtym roku miałem podobne numery w Audi A8 z lampami Matrix.
Elektronik w ASO Wrocław który je douczał nie dał sobie wytłumaczyć że trzeba zrobić reflash innych modułów. Z uporem maniaka kalibrował pozycję lamp które wywalało po kilkunastu km. Dopiero kolega ze szkopowa zdalnie przywrócił wszystkie ustawienia i przeflashował wszystkie sterowniki odpowiedzialne za światła przednie. Po analizie wyszło że wysypał się częściowo program w kamerze przedniej. Niestety błędy wskazywały na lampy. Nie wiadomo było czego się czepiać.

Kris999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2019, 00:53
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kris999 » 24 lis 2019, 13:13

carlos777 pisze:Problemem może być za nowy soft w skrzyni w SPAM do softu licznika.
Kumaty elektronik w ASO zrobiłby powrót softu skrzyni do oryginału żeby wyeliminować niekompatybilność programową z licznikiem.
Zmiana kodowania czy kanałów adaptacji licznika nie ma nic do opisywanego błędu tym bardziej że przed upgrade było ok.
Niestety w Polsce pracują niedouczeni i niedoinwestowani pracownicy.
W tamtym roku miałem podobne numery w Audi A8 z lampami Matrix.
Elektronik w ASO Wrocław który je douczał nie dał sobie wytłumaczyć że trzeba zrobić reflash innych modułów. Z uporem maniaka kalibrował pozycję lamp które wywalało po kilkunastu km. Dopiero kolega ze szkopowa zdalnie przywrócił wszystkie ustawienia i przeflashował wszystkie sterowniki odpowiedzialne za światła przednie. Po analizie wyszło że wysypał się częściowo program w kamerze przedniej. Niestety błędy wskazywały na lampy. Nie wiadomo było czego się czepiać.
Czyli jest możliwość ze jeśli podniosę soft w liczniku a nawet jak będzie potrzeba w każdym ze sterowników to problem się rozwiąże ? Czy bardziej chodzi żeby do każdego sterownika od nowa wsad wrzucić ? Czym jeśli można wiedzieć flashowaliscie to zdalnie ? Tzn co (jaki sprzęt) podłączyłeś do audi i miałeś wgrane na komputerze żeby kolega mógł działać zdalnie np przez teamviewer ? I czy podlaczaliscie jakiś sprzęt do podtrzymania aku ?

Najważniejsze dla mnie aby ten soft został w skrzyni tylko żeby dopasować softy w innych modułach ....

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 25 lis 2019, 12:44

Najpierw trzeba przywrócić oryginalny soft do skrzyni.
Potem można szukać usterki.

Kris999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2019, 00:53
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kris999 » 26 lis 2019, 22:50

Tak ale bez zejścia do softu 00014 jest możliwość znalezienia tej usterki ? Według mnie to jest coś z wsadami / softem w jakimś module . A w skrzyni bym już nie chciał przechodzić z 20 na 14 a potem znów na 20 bo skrzynia chodzi idealnie i nie wiem czy znów takie downgrade softu a potem update i adaptacje pozostawia skrzynie w tym samym stanie jak jest teraz czy znów inaczej będzie chodziła niż teraz . Dlatego wolałbym nie zmienić już nic w skrzyni tylko resztę sterowników / modułów doprowadzić do ładu i składu a ktoś mądry na pewno jest to w stanie w ten sposób zrobić ...

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 27 lis 2019, 06:21

Hej
Na kanwie opisanej przez Was sprawy zastanawiam się, czy warto i czy powinno się ruszać soft, który został wgrany podczas produkcji samochodu. Jak zacząłem czytać to pomyślałem, że mozna by uaktualnić soft w s-tronicu ale teraz to chyba się boję :)

Kris999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2019, 00:53
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kris999 » 27 lis 2019, 14:27

Jest mega poprawa szarzyźnie chodzi jak nowa. Jestem na tym punkcie bardzo uczulony ale fakt jest taki ze w skrzyni musi być wszystko sprawne żeby taka aktualizacja miała pozytywne skutki . Bo w przeciwnym wypadku może być gorzej albo tak samo jak było . U mnie jest wszystko ok i idealnie . Teraz kwestia rozwiązania problemu s tym błędem . A odnosnie po co zmieniać coś co zrobił producent ? Myśle ze po to tez producent wykonuje aktualizacje bo stosuje w nich różne poprawki i warto to zrobić zakładając ze podzespół jest sprawny .

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 27 lis 2019, 14:29

W silniku warto. Zwłaszcza jak auta z pierwszych lat produkcji.
Niestety większości ludków takie akcje się źle kojarzą przez aferę diesel Gate w USA.
Po aktualizacji softu auto traci na wigorze.
Do autora tematu.
Chłopie ochłoń z emocji bo zachowujesz się jak zranione zwierzę co biega w kółko.

Przepis naprawy już dostałeś. Jak szukasz kwadratowych jaj to idź do wróżki.

Kris999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2019, 00:53
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kris999 » 27 lis 2019, 22:02

carlos777 pisze:W silniku warto. Zwłaszcza jak auta z pierwszych lat produkcji.
Niestety większości ludków takie akcje się źle kojarzą przez aferę diesel Gate w USA.
Po aktualizacji softu auto traci na wigorze.
Do autora tematu.
Chłopie ochłoń z emocji bo zachowujesz się jak zranione zwierzę co biega w kółko.

Przepis naprawy już dostałeś. Jak szukasz kwadratowych jaj to idź do wróżki.
Kolego Przestań siebie traktować jak jakieś "guru", bo nim nie jesteś. Do wróżki może się przejdę bo jak potrafisz czytać "szukam magika" - do wróżki mu trochę brakuje ale profesja podobna. Jaja kwadratowe już znalazłem w ASO , daleko szukać nie musiałem. Twoja instrukcja jest banalna i każdemu znana. Najlepiej wszystko cofnąć jak było i szukać czegoś co nie miało miejsca przed wgraniem . Sztuką jest znaleźć problem po wgranym sofcie a nie wracać do starego - nie po to są aktualizacje. Więc jak tylko tyle z twojej wypowiedzi to serdecznię dziękuję Panu w tym temacie. Już zadałem proste pytanie czym podłączałeś samochód gdy robiłeś z kimś zdalnie i odpowiedzi nie dostałem . . . Pozdrawiam

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 28 lis 2019, 21:06

Dla świętego spokoju unikam ADHD.
Podroo.

Kris999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2019, 00:53
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kris999 » 29 lis 2019, 00:01

carlos777 pisze:Dla świętego spokoju unikam ADHD.
Podroo.


Nie wiem co ty masz z tym ADHD ale się powtarzasz bo już na PW tylko to potrafiłeś z siebie wykrzesać, użyję więc twojego sformułowania : "Podroo"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl